AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Jeg har en jobb jeg mistrives helt forferdelig i. Vært der i mange år, og nå har jeg fullført en utdannelse nesten utelukkende for å få en bedre jobb. Jeg var ferdig i fjor sommer, og har søkt aktivt på jobber siden starten av 2020. Jeg er utdannet markedsfører. Dette er et vanskelig felt - det vet jeg - men jeg søker på alt som er det minste relevant, og jeg har også et bredt spekter av erfaring fra tidligere jobber og prosjekter. I blant får jeg ikke intervju i det hele tatt. Når jeg får intervju, så blir jeg alltid slått av noen som har litt mer erfaring enn meg. Skjønner ikke hvorfor det aldri blir min tur. Nå har det komt til det punktet at jeg er helt deprimert og rådvill. Jeg har forsøkt å lete opp bedrifter jeg kan levere åpne søknader til, men de fleste aktuelle er internasjonale eller nasjonale bedrifter som ikke har kontor her i området eller er umulig å kontakte. Andre er små bedrifter som ikke ansetter folk nå. Hjelp. Anonymkode: c5bd4...214
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Føler med deg, jeg har selv en mastergrad i markedsføring og jeg gav opp å søke på relevante jobber..Har du tatt kurs om Google Analytics, Google Ads, Facebook for business o.l ? Har du profil på Linkedin, gjerne lage en webside for å reklamere om deg, blogg o.l ? Alle slike prosjekter hjelper nok på det å få jobb. Jeg vet om framtidsfylket.no har flere trainee stillinger innen markedsføring, pleier å være litt lettere å få jobb som trainee. Anonymkode: 13abc...88a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 Jeg skjønner virkelig frustrasjonen din. Men vi er desverre inne i en tid hvor arbeidsmarkedet er hardere enn på svært lenge. Mine 15 første år i arbeidslivet byttet jeg ofte jobber av ulike grunner, de gikk konkurs, jeg ville flytte, jeg ønsket andre utfordringer eller annet. Jeg sendte sjeldent mer enn fem søknader, og på det lengste gikk jeg en uke uten jobb. Så sto jeg uten jobb i februar 2020, hadde bachelor innenfor teknologi, og noen års erfaring fra bransjen. Etter godt over 150 søknader fordelt på seks måneder, så fikk jeg ett intervju. Har nå vikariat innenfor min bransje, men langt lavere nivå enn min utdanning/erfaring. Poenget mitt er at du, som meg selv og flere andre, jakter på ny jobb i ett svært ustabilt marked, med en stor mengde andre konkurrenter, i en tid hvor arbeidsgivere setter rekruttering på pause grunnet usikkerhetene, og de fleste henter inn ferre søkere til intervju enn tidligere. Mitt råd er derfor ikke mye annet enn å fortsette søke på alt du finner av interesse, jobb godt med søknadene dine, og ha en umennesklig stor porsjon tålmodighet. Som vi har hørt kvalmende ofte det siste året: "det blir bedre". Anonymkode: 0643e...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå