AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #21 Del Skrevet 8. april 2021 Dette har plaget meg også. Det er ikke alle i Norge som har masse penger til overs når alt av regninger og utgifter er betalt hver mnd. Jeg ble syk da jeg var 13år, og har vært kronisk syk siden. Har aldri klart noen utdanning eller å fungere i jobb. Jeg har derfor bare aap og bostøtte i inntekt. Jeg trenger pengene mine selv. Utrolig ugreit å slenge hånlige/stygge kommentarer etter mennesker man ikke aner noe om. De vet ikke hvilken økonomiske situasjon andre er i. Hvis jeg i fremtiden blir bedre og klarer å studere/jobbe, så kan jeg begynne å se på hvilke organisasjoner jeg vil støtte, men da skal jeg selv velge hvem jeg vil gi til. Anonymkode: e35a0...ae8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #22 Del Skrevet 8. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tro meg, et solid NEI til de fra unicef på Torgallmenningen har ingenting å si. En gang prøvde vedkommende til og med å gå i veien for meg da jeg prøvde å gå videre. Anonymkode: bf530...85e Hadde det vært meg, hadde jeg blitt forbannet, og bestemt gått rundt med utstrakt arm; hadde personen fortsatt sperret veien, hadde jeg ikke nølt med å gi vedkommende en skyllebøtte av det kraftige slaget. Dette er intet mindre enn trakassering av tilfeldige mennesker, noe som er straffbart i Norge. Anonymkode: daf1d...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #23 Del Skrevet 8. april 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tro meg, et solid NEI til de fra unicef på Torgallmenningen har ingenting å si. En gang prøvde vedkommende til og med å gå i veien for meg da jeg prøvde å gå videre. Anonymkode: bf530...85e Neste gang tar du opp mobilen og filmer, husk å få med navn på vedkommende. Tipper de flytter seg da ja. Anonymkode: fb3bd...fd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #24 Del Skrevet 8. april 2021 Jeg forstår deg SÅ godt. Lignende opplevelse hadde jeg bare med en forening som jeg ikke kunne brydd meg mindre om (var noe lokalt for en aktivitetsforening for folk med dårlig råd. Sier ikke at det ikke er bra/de må ha ressurser, men det er ikke en sak som står meg nært personlig) hvor de seriøst tvang meg inn i et hjørne og lot meg ikke gå før jeg donerte penger til de. Ble jo ikke bare innmari sur men også redd og motvillig ga de penger. Samme med Amnesty, som jeg donerte penger til fast hver måned, ble stoppet av de utenfor Jernbanestasjonen og sa kort jeg allerede donerer en fast sum, men de ville jeg skulle donere MER og ropte at jeg ikke gjorde nok. Sa opp de neste betalingene med en gang etter det. Nå sier jeg jo bare nei eller rett og slett ignorerer de. Bare ignorerer de, svarer de ikke, skrur på musikk, går fortere. Noen er helt forjævlig innpåslitende og ja RAPPORTER det. Er jo helt absurd. Om de så våger å si noe stygt så vis de fingeren. Anonymkode: 96ed1...3f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #25 Del Skrevet 8. april 2021 Jeg gir ett fast beløp hver måned til Leger uten grenser. Det er ikke ett stort beløp men nå har jeg gitt fast I over 10 år og synes det er viktigere enn å gi litt her og litt der av og på. Til andre organisasjoner som "tigger" på gata eller telefon så svarer jeg bare at jeg allerede har LUG å gi til. Anonymkode: 804d1...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #26 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så merkelig at flere har opplevelsen av at unicef er de verste. Møtte en annen fra unicef på Stord, og han også var frekk og slesk og prøvde å lure oss til å gi informasjon. Det varte og rakk og det gikk ikke an å gå derifra uten å være innmari frekk tilbake (og jeg har god øving i å avvise slike hyggelig). Jeg vet ikke, er det ikke dårlig reklame for Unicef at folkene deres holder på slik, eller har det liksom ikke noe å si fordi saken er så viktig uansett? Jeg bare lurer på om det kan være slik at dette er en målrettet strategi fra ledelsen i unicef, å presse folk inn i å bli givere? Anonymkode: bf530...85e Jeg forventet nesten at folk ikke skulle være så enige her, at noen kom til å gå totalt i angrep forde unicef blir kritisert. Men så godt å se at flere har samme oppfatning. Kanskje bare sende link med denne tråden til de. 😂 Anonymkode: 203d6...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #27 Del Skrevet 8. april 2021 Rosa Dartle skrev (24 minutter siden): Jeg får også dårlig samvittighet når jeg ikke gir, der jeg ser at frivillige bruker masse tid på å samle inn penger til fattige og syke barn, mens jeg heller vil bruke pengene mine på mat, vin, Netflix og planter til hagen. De er ikke frivillige, de er betalt. Leid inn av diverse organisasjoner fra firma som har spesialisert seg på slike selgertjenester Anonymkode: c5aa6...876 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #28 Del Skrevet 8. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Neste gang tar du opp mobilen og filmer, husk å få med navn på vedkommende. Tipper de flytter seg da ja. Anonymkode: fb3bd...fd7 Genialt. Angrep er det beste forsvar, og folk som snakker om dårlig samvittighet her er helt på jordet. Grunnen til at de vil ha deg til å betale, er ikke at de ofrer barn en tanke, men at de tjener penger på dette. Hva ville du ha sagt dersom noen på REMA sperret veien for deg for å få deg til å kjøpe torsk; ville man ha fått dårlig samvittighet ...? Herlighet, skjerp dere. Folk er så naive at det knapt er mulig å tro det; ikke rart at en så stor andel av pengene forsvinner i "administrasjonskostnader" - folk gir jo penger uansett om lederen tjener mer enn statsministeren. Generalsekretæren i Røde Kors har en solid millionlønning, og likevel donerer folk penger med glede fordi det går til en "god sak". Forstå det den som kan. Anonymkode: daf1d...6d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #29 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette har plaget meg også. Det er ikke alle i Norge som har masse penger til overs når alt av regninger og utgifter er betalt hver mnd. Jeg ble syk da jeg var 13år, og har vært kronisk syk siden. Har aldri klart noen utdanning eller å fungere i jobb. Jeg har derfor bare aap og bostøtte i inntekt. Jeg trenger pengene mine selv. Utrolig ugreit å slenge hånlige/stygge kommentarer etter mennesker man ikke aner noe om. De vet ikke hvilken økonomiske situasjon andre er i. Hvis jeg i fremtiden blir bedre og klarer å studere/jobbe, så kan jeg begynne å se på hvilke organisasjoner jeg vil støtte, men da skal jeg selv velge hvem jeg vil gi til. Anonymkode: e35a0...ae8 Ts her. Er så enig med deg. Ingen fremmede kan vite hvilken økonomisk situasjon man står oppi. Er nesten så det er forventet at alle SKAL ha noenlunde god råd, god inntekt etc. Syns det er en uting at vi blir sett på som de griske egoistiske menneskene bare fordi vi ikke har muligheten til å gi. Er jo ikke det at vi ikke vil hjelpe men vi som har dårlig råd har ikke mulighet. Vi må prioritere oss selv. Skulle gjerne gitt en sum til disse organisasjonene selv men pga oppførselen til mange av dem så får jeg egentlig ikke lyst + jeg har ikke råd til det. Desverre. Anonymkode: 20e12...9f0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 8. april 2021 #30 Del Skrevet 8. april 2021 Rosa Dartle skrev (53 minutter siden): Herregud, ilandsproblemer Og derfor er det ikke et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 8. april 2021 #31 Del Skrevet 8. april 2021 Hadde en gang en sånn en på døra før corona . Med offisell jakke med logo, bøsse og kort til en stor og kjent organisasjon.10 minutter med blablabla uten at jeg kom til orde før jeg fikk fram: men jeg støtter allerede røde kors. Da klikka det for han. Ikke noe galt med røde kors, men hva i alle dager er du innbiller der? Det får være måte på hva du...<--lang tirade om at røde kors IKKE er en Konkurrent ( som om jeg sa noe om det?? 😣 ) Jeg min jo aldri til orde. at jeg sløser bort tiden hans og ikke det betyr noe for meg at så barn sulter i hjel. Ja, for de er jo " bare " Afrikanere før deg. Han avsluttet med å kalle meg et dårlig menneske. For å være ærlig virket han enten hjernevasket eller særedeles ustabil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 8. april 2021 #32 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ts her. Han som fulgte etter meg var utenlandsk ja. Han kunne ok norsk. Men uansett om man er fra Norge eller ikke og jobber i slike organisasjoner så er det ikke ok oppførsel. Kjenner jeg har nesten lyst å flytte fra sentrum.. Anonymkode: 20e12...9f0 Da truer du med politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #33 Del Skrevet 8. april 2021 13 minutter siden, Laraa said: Hadde en gang en sånn en på døra før corona . Med offisell jakke med logo, bøsse og kort til en stor og kjent organisasjon.10 minutter med blablabla uten at jeg kom til orde før jeg fikk fram: men jeg støtter allerede røde kors. Da klikka det for han. Ikke noe galt med røde kors, men hva i alle dager er du innbiller der? Det får være måte på hva du...<--lang tirade om at røde kors IKKE er en Konkurrent ( som om jeg sa noe om det?? 😣 ) Jeg min jo aldri til orde. at jeg sløser bort tiden hans og ikke det betyr noe for meg at så barn sulter i hjel. Ja, for de er jo " bare " Afrikanere før deg. Han avsluttet med å kalle meg et dårlig menneske. For å være ærlig virket han enten hjernevasket eller særedeles ustabil Å. disse stakkars barna i Afrika. Synd at du ikke spurte ham om han kanskje vet hvorfor disse barna sulter samtidig som presidentens sønn i Ekvatorial-Guinea - et av verdens fattigsie land - hadde bare 25 biler som ble solgt for 27 millioner dollar. Stakkars fyr. Tenk å bare ha stakkarslige 25 biler å kjøre i; kanskje grunnen til at barn sulter, har en viss sammenheng med landets politikk ...? Her er noen av bilene til den arme sønnen til presidenten; tenk over dette neste gang dere får dårlig samvittighet for at barn sulter: Anonymkode: daf1d...6d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå