Gå til innhold

Prest i Bergen og omegn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Grunnet korona har vi måttet utsette bryllupet vårt fra i vår til 04. september. Ønsker ikke å utsette til neste år, dette er forsøk nr 4... 
Kirken vi ønsker er ledig, men presten er dessverre opptatt i en annen kirke denne dagen.

Spørsmålet er da om noen kjenner en prest/frilans prest som tar oppdrag og som kan reise til en annen kirke. 
Eller som har råd til hvor man går frem med å finne prest dersom man ikke kan bruke fra eget sokn? 
Finnes det en nettside over prester? Er blå på området, har ikke vært borte i denne problemstillingen før hvor jeg har måttet jakte på prest 😂

Takk for svar. 

Anonymkode: 9d428...af2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har snakket med menighetskontoret og hørt om det er andre prester i sognet som kan forespørres? Hvis ikke forsøk det. Ellers kan du kontakte kontoret i Bjørgvin Bispedømmeråd og spørre dem om hvordan du kan gå frem videre. Kan jeg spørre hvilken kirke det gjelder?

Anonymkode: 9f318...f4b

Skrevet

Hei!

Du ringer Bergen kirkelige fellesråd tlf 55 59 32 00, de hjelper deg meg dette.

Husk at du også må ha organist, og om organist og prest ikke kjenner hverandre fra før, så må dette organiseres litt mer. Samt at før vielsen skal man ha en samtale med presten som vier dere, det er ikke bare å møte opp i kirka på dagen, så det er flott at du tar tak i dette nå (men dette viste du kanskje).

Men det er fullt mulig at en annen prest i soknet tar vielsen, eller en prest fra et annen sokn gjør det. Dette fikser du, start med å ringe!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Tusen hjertelig takk for svar. Det er dessverre ingen andre ledige prester i soknet tilgjengelig. 

Jeg kontaktet nettopp et annet sokn som er kommunen jeg kommer i fra, men de sa at en prest ikke var pliktig til å reise utenfor sitt prosti eller nødvendigvis hadde lyst. Det er ca. 1 time unna. Så det var litt nedslående. 

Jeg skal forsøke å ringe Bergen kirkelige fellesråd. Håper de har et annet syn på det. 
Heldigvis kunne kirken stille med organist og kirketjener. 

Anonymkode: 9d428...af2

AnonymBruker
Skrevet

Farmen-Tor?

Anonymkode: 72eb7...5e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 11.08):

Farmen-Tor?

Anonymkode: 72eb7...5e8

Jeg ville absolutt kontaktet Farmen-Thor!
Et fantastisk prest og et fyrverkeri av et menneske! 

Anonymkode: a35d3...363

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...