AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #21 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis eier har kommet med feil info er man fucked om eier ikke kan betale for seg. La oss si eier har opplyst om fellesgjeld på 200 000, som i ettertid viser seg å være 400 000, (selger glemte at soilrør lånet nettop ble bevilget, og er en uerfaren selger.) kjøper kan kreve selger for 200 000, men selger har ikke disse pengene. Hva da? Du har ikke noe meglerhus med penger på bok du kan kreve pengene fra. å selge privat gagner KUN selger, ikke kjøper. Skulle jeg kjøpt privat skulle jeg hatt det for under markedspris. Anonymkode: d6a1d...e55 Har du eksempler på meglerhus som tar på seg å gjøre opp for feil og mangler fra selgers side? Det har aldri jeg hørt om. Det vanlige er at sånt går via kjøps/salgsforsikringsselskap og rettsaker. Anonymkode: bfc96...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #22 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har du eksempler på meglerhus som tar på seg å gjøre opp for feil og mangler fra selgers side? Det har aldri jeg hørt om. Det vanlige er at sånt går via kjøps/salgsforsikringsselskap og rettsaker. Anonymkode: bfc96...76a Meglerhus kan for eksempel holde igjen oppgjøret på sin klientkonto ved uenigheter, meglerhus er også pålagt å ha ganske masse penger på bok i tilfelle slike tilfeller. Anonymkode: d6a1d...e55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #23 Del Skrevet 8. april 2021 Hadde aldri kjøpt fra en som selger selv. Her er sikkerhet som megler stiller viktigst. Anonymkode: 53dd0...085 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 8. april 2021 #24 Del Skrevet 8. april 2021 Har kjøpt fra en vanskelig selger, og negler var gull verd. Hadde ikke kjøpt uten megler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #25 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo, det kan være vanskelig for to uerfarne amatører. Og det var jo bare ett lite eksempel, det er tusen andre ting som en uerfaren selger kan bomme på, så står du der som kjøper og må dobbeltsjekke all informasjonen han/hun gir deg og gjør hele meglerjobben selv for å føle deg trygg. Hvorfor skal en kjøper gidde det? at oppgjøret er via advokat sikrer jo bare transaksjonen, problemet er når det er problemer i etterkant. Anonymkode: d6a1d...e55 Om man er uerfaren, må en selvsagt ha noen med seg for å hjelpe en. Jeg tenker å 'selge' selv, men via advokat eller propr som er nevnt her. Da blir jo all dokumentasjon, erklæring, takst og slikt gjort som om det var et meglerhus. Hva tenker du om det? Da går også transaskjonen via propr. Man har jo fremdeles mulighet til å ta seg en kjøperforsikring. Anonymkode: 98482...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #26 Del Skrevet 8. april 2021 Har kjøpt to hus uten megler uten problem. Har derimot benyttet megler når jeg har solgt begge ganger, og nå sist hadde jeg nok aldri klart den prisen megler klarte om jeg hadde solgt privat. Anonymkode: b7ff0...493 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #27 Del Skrevet 8. april 2021 Det er mye å tenke på. Dette er min erfaring, og det tror jeg nok er mer nyttig enn hva du enn leser på Propr sine sider, eller får fra megler. Jeg solgte boligen selv for min familie. Tok bildene, innhentet alle nødvendige dokumenter, skrev annonsen og håndterte all kommunikasjon mot budene. Dette er mye jobb, men klarte å sette meg inn i alt og gjøre alt korrekt. Meglere ble veldig sure da dette er et lite område, og det merket jeg fordi noen snakket ned objektet med ting de hadde hørt fra meglere... Type "huset er ikke verdt dette", eller at det var farlig å kjøpe. Det synes jeg var svært dårlig oppførsel. Taksert ordentlig og med forsikring, slik som ethvert annet salg. Propr ordnet med annonse på FINN, og med billigste takstmann som gjorde god jobb (byggmester og veldig detaljert rapport med bilder). Takstmann satt prisantydning gjennom Eiendomsverdi-tjeneste og lagde en sånn full rapport som forsikringen trengte. Propr ordnet også med forsikring så lenge selger fylte ut skjema. I ettertid ser jeg at det er flere ting som er farlig her * Man er ikke god til å være telefonselger (megler) Dette er veldig viktig! For dere som skal selge, så må dere huske at en må kunne selge det en selger, har du solgt hus før? Det er en millioninvestering for kjøper. Tips: Bruk megler om du ikke har troa på at du klarer selge objektet * Man tar ikke gode nok bilder (jeg var proff, og kunne style som jeg vil. Fotograf er gull verdt da en selger drømmer og ikke noe annet enn det. Folk ser på bildene) Tips: Bruk fotografen fra Propr, de bruker Invisio eller andre byrå som er veldig flinke - blir det samme som fra meglere * Man er ikke god nok til å skrive (ikke for langt, ikke for positivt. Du trenger ikke det der tulle-språket til meglere "mye potensiale" = må pusses opp, eller "sjarmerende" = dårlige gamel farger.) Tips: Se på andre annonser og hva de skriver inn der. Jeg gjorde det, eller finn noen til å hjelpe deg * Lagde en planskisse selv med å tegne Tips: man kan få dette bestilt gjennom Propr fra fotografen. Ellers må du google frem til verktøy. Med all jobben jeg gjorde tok meg mye tid, stress, men så lærte jeg veldig mye. I ettertid ville jeg aldri gjort dette igjen. Mitt familiemedlem sparte ca. 100 000 på å selge slik da jeg jobbet helt gratis. Det ble en god pris for både kjøer og selger, og alle var fornøyd med avtalen. Jeg hentet også inn alle dokumentene fra kommunen. Det er ikke ndøvendig å betale Propr 6000 for den jobben, jeg fikk faktisk alle relevante dokumenter gratis fra dem. Sem & Johnsen oppgjør prøvde å prakke "Garantert fornøyd" fra Fjordkraft på kjøper. Det synes jeg var særdeles uprofesjonelt, og minner om det som skjer på Elkjøp og Expert - bare svindel og tull. Anonymkode: 0bdba...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #28 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sem & Johnsen oppgjør prøvde å prakke "Garantert fornøyd" fra Fjordkraft på kjøper. Det synes jeg var særdeles uprofesjonelt, og minner om det som skjer på Elkjøp og Expert - bare svindel og tull. Anonymkode: 0bdba...eb7 Gikk litt fort i svingene da jeg er sliten... Mente Power og ikke Expert, er en stund siden de endret navn nå Anonymkode: 0bdba...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #29 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er mye å tenke på. Dette er min erfaring, og det tror jeg nok er mer nyttig enn hva du enn leser på Propr sine sider, eller får fra megler. Jeg solgte boligen selv for min familie. Tok bildene, innhentet alle nødvendige dokumenter, skrev annonsen og håndterte all kommunikasjon mot budene. Dette er mye jobb, men klarte å sette meg inn i alt og gjøre alt korrekt. Meglere ble veldig sure da dette er et lite område, og det merket jeg fordi noen snakket ned objektet med ting de hadde hørt fra meglere... Type "huset er ikke verdt dette", eller at det var farlig å kjøpe. Det synes jeg var svært dårlig oppførsel. Taksert ordentlig og med forsikring, slik som ethvert annet salg. Propr ordnet med annonse på FINN, og med billigste takstmann som gjorde god jobb (byggmester og veldig detaljert rapport med bilder). Takstmann satt prisantydning gjennom Eiendomsverdi-tjeneste og lagde en sånn full rapport som forsikringen trengte. Propr ordnet også med forsikring så lenge selger fylte ut skjema. I ettertid ser jeg at det er flere ting som er farlig her * Man er ikke god til å være telefonselger (megler) Dette er veldig viktig! For dere som skal selge, så må dere huske at en må kunne selge det en selger, har du solgt hus før? Det er en millioninvestering for kjøper. Tips: Bruk megler om du ikke har troa på at du klarer selge objektet * Man tar ikke gode nok bilder (jeg var proff, og kunne style som jeg vil. Fotograf er gull verdt da en selger drømmer og ikke noe annet enn det. Folk ser på bildene) Tips: Bruk fotografen fra Propr, de bruker Invisio eller andre byrå som er veldig flinke - blir det samme som fra meglere * Man er ikke god nok til å skrive (ikke for langt, ikke for positivt. Du trenger ikke det der tulle-språket til meglere "mye potensiale" = må pusses opp, eller "sjarmerende" = dårlige gamel farger.) Tips: Se på andre annonser og hva de skriver inn der. Jeg gjorde det, eller finn noen til å hjelpe deg * Lagde en planskisse selv med å tegne Tips: man kan få dette bestilt gjennom Propr fra fotografen. Ellers må du google frem til verktøy. Med all jobben jeg gjorde tok meg mye tid, stress, men så lærte jeg veldig mye. I ettertid ville jeg aldri gjort dette igjen. Mitt familiemedlem sparte ca. 100 000 på å selge slik da jeg jobbet helt gratis. Det ble en god pris for både kjøer og selger, og alle var fornøyd med avtalen. Jeg hentet også inn alle dokumentene fra kommunen. Det er ikke ndøvendig å betale Propr 6000 for den jobben, jeg fikk faktisk alle relevante dokumenter gratis fra dem. Sem & Johnsen oppgjør prøvde å prakke "Garantert fornøyd" fra Fjordkraft på kjøper. Det synes jeg var særdeles uprofesjonelt, og minner om det som skjer på Elkjøp og Expert - bare svindel og tull. Anonymkode: 0bdba...eb7 Det er akkurat den selger-biten som gjør at jeg er usikker på om å selge selv eller ei (via propr). Ellers har jeg tatt vare på alt fra da jeg kjøpte boligen og har lagra annonsene fra de som har solgt tilsvarende bolig i gata mi de siste årene. Samtidig, da jeg kjøpte boligen via megler endre jeg med å få kjøpt denne til 250k under prisantydningen. Så megleren var så som så... Fikk en etakst i høst som var 450k over det jeg kjøpte for. Har gjort en del i huset og flere ting er på vei som blir en klar forbedring av boligen. Dette er i et borettslag. Har sett en av de som selger via propr her i byen, han har tatt bildene selv. Med skikkelig vidvinkel. Helt forferdelig! Fotograf er er must! Anonymkode: 98482...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #30 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Riktig, det gjør vi også Anonymkode: d108f...951 Hvorfor det egentlig? Du skal jo vanligvis lete lenge etter større skurker enn eiendomsmeglere Anonymkode: cab77...fee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #31 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er akkurat den selger-biten som gjør at jeg er usikker på om å selge selv eller ei (via propr). Ellers har jeg tatt vare på alt fra da jeg kjøpte boligen og har lagra annonsene fra de som har solgt tilsvarende bolig i gata mi de siste årene. Samtidig, da jeg kjøpte boligen via megler endre jeg med å få kjøpt denne til 250k under prisantydningen. Så megleren var så som så... Fikk en etakst i høst som var 450k over det jeg kjøpte for. Har gjort en del i huset og flere ting er på vei som blir en klar forbedring av boligen. Dette er i et borettslag. Har sett en av de som selger via propr her i byen, han har tatt bildene selv. Med skikkelig vidvinkel. Helt forferdelig! Fotograf er er must! Anonymkode: 98482...103 Det er ingen garanti for at du får en god megler. Derfor man hører historier om personer som bytter megler etter å ha satt ned prisen, og så plutselig selger langt over prisantydning! Det kan jo selvfølgelig også være tilfeldigheter og markedet ... Her burde du undersøke litt hvilke meglerhus og hvilke meglere som gjør en god jobb. Jeg kjenner f.eks. til en bestemt megler som konsekvent selger leilighetene jeg bor i. Han har nå såpass erfaren med leilighetene og har såpass godt rykte at jeg utelukkende ville valgt denne megleren om jeg hadde solgt her. Jeg synes at det administrative var forholdsvis enkelt å få gjort. Det jeg gjorde var å skrive all tekst selv, hjelpe til med egenerklæring, innhente dokumentasjon og ta bildene. Mange tar alt for godt betalt for ting som å innhente dokumentasjon … Jeg kan skjønne det er litt vanskeligere for leiligheter med styret osv. Men for meg var det bare spørre kommunen og hente ut det som lå i mappa. Grunnbokutskrift er gratis gjennom Ambita på Propr. Men denne her meglerpakken fra Ambita virker også overpriset, men da spesielt for eneboliger. Fotografi og oppgjør koster som ca. det samme. Det du evt. betaler ekstra er om du skal ha fancy dronefoto (som viser urealistisk bilde av utsikt) eller videovisning (Eiendomsmegler1 liker dette - heismusikk og ellers veldig tåpelig synes jeg) En venn av meg kjenner en megler, og han sa at mange utlendinger liker å ta slike jobber da det er godt betalt og relativ (enkel) jobb. Kan ikke si noe om det stemmer, men men. Det krever kontakter og muligheten til å ha gode relasjoner. Folk skal tro at megleren er din venn, men for det meste er megler der bare for kjøper (!) Jeg ser egentlig bare på megler som en glorifisert telefonselger med utdanning. Jeg vet ikke om det er litt for kontroversielt, men de opererer jo på å ta godt betalt for administrativt. Og så ta seg betalt en kommisjon i form av %-andel av salgsprisen, da får de også en god motivasjon for å få opp prisen. Er ikke dette det samme telfonselgere har? Jo, det er det. Og ja, som du kan se er det noen som brenner seg på Propr uten å ha peiling på bilder og andre ting. Det kan gjøre kjøper usikker osv. Jeg ville som sagt ikke gjort dette igjen, men nå er jeg såpass god at jeg egentlig ville sagt jeg kunne være megler jeg også (haha) Hvis du ikke har peiling på å selge så ville jeg ikke solgt. Jeg ville ikke solgt selv igjen, men jeg kan vurdere det avhengig av hvordan boligmarkedet er og hva jeg gidder. Egentlig var det bare holde visninger, ta imot bud, holde relasjonen til de som har vist interesse, etc. Hvis du vil være megler-skurk kan du jo begynne å si at de må by mer så skal jeg overtale selger til å akseptere budet, etc, etc... Dette må du være sosial og flink på! Husk at megler gjør dette hver dag. Kanskje Samsolgt eller noe kan være et alternativ for sånt? Hvis du ikke er sikker på dette med salg, som jeg tror kan være ukomfortabelt for mange nordmenn - så råder jeg deg til å ikke selge selv. Det er for mange feller. Selv angrer jeg ikke på at jeg solgte selv pga. all erfaringen jeg nå sitter på. Anonymkode: 0bdba...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #32 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes at det administrative var forholdsvis enkelt å få gjort. Det jeg gjorde var å skrive all tekst selv, hjelpe til med egenerklæring, innhente dokumentasjon og ta bildene. Mange tar alt for godt betalt for ting som å innhente dokumentasjon … Jeg kan skjønne det er litt vanskeligere for leiligheter med styret osv. Men for meg var det bare spørre kommunen og hente ut det som lå i mappa. Grunnbokutskrift er gratis gjennom Ambita på Propr. Men denne her meglerpakken fra Ambita virker også overpriset, men da spesielt for eneboliger. Fotografi og oppgjør koster som ca. det samme. Det du evt. betaler ekstra er om du skal ha fancy dronefoto (som viser urealistisk bilde av utsikt) eller videovisning (Eiendomsmegler1 liker dette - heismusikk og ellers veldig tåpelig synes jeg) Anonymkode: 0bdba...eb7 For å utdype: Propr - Nødvendig dokumentasjon Pris: 7 490,– Sjekker ambita Infoland Eiendomsmeglerpakke Leveringstid maks 15 dag(er) Leveringsmåte Elektronisk - Kartutsnitt - Matrikkelrapport - Bygningstegninger - Ferdigattest - Planer med bestemmelser - Kommunale avgifter - Ikke betalte kommunale avgifter - Tilknytning til vei vann og avløp Pris: 1 300 Spørre kommunen direkte: 0 kr Så da er ikke Ambita/Infoland pakken like ille som på Propr, men ja. Eller synes jeg oppgjøret er av grei pris, og takst. For det Propr tar er det nok helt OK å betale for å få bruke deres plattform. Noe må de jo tjene på. Kundestøtten hjelper deg ikke med stort. Du burde lese artiklene på sidene for å forstå ting som hva som skal være med i et salg, og det formelle rundt salg. Anonymkode: 0bdba...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #33 Del Skrevet 8. april 2021 Hvis du legger ned en innsats i å finne en god megler så kan du tjene mer på det enn du gjør ved å spare noen kroner på å selge selv. En god megler vet hvordan h*n kan overbevise folk til å komme på visning, trygge dem på det de er usikre på, ser tydelig hvem som er mest og minst interessert, legger ned energien sin i å dra med de som er mest interessert inn i en budrunde, og rett og slett manipulere budrunden til sin fordel. Det er så mye informasjon i folks oppførsel, hva de sier og gjør, eller ikke, hvor mye kontakt de tar, hva de ser på på visning, som gjør at megleren vet hvem h*n skal spille videre på. Bare det å sette riktig pris, i et spesifikt område, for en spesifikk kjøpegruppe, er en "kunst". I noen grupper vil folk faktisk droppe boligen om prisen er satt for lavt, men som regel vil eier overvurdere hva egen bolig er verdt og dermed skremme vekk folk med feil prisantydning. Ikke nedvurder utdanningen og erfaringen til en megler, det er mye dere ikke vet at dere ikke vet. Anonymkode: 1e3de...687 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #34 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du legger ned en innsats i å finne en god megler så kan du tjene mer på det enn du gjør ved å spare noen kroner på å selge selv. En god megler vet hvordan h*n kan overbevise folk til å komme på visning, trygge dem på det de er usikre på, ser tydelig hvem som er mest og minst interessert, legger ned energien sin i å dra med de som er mest interessert inn i en budrunde, og rett og slett manipulere budrunden til sin fordel. Det er så mye informasjon i folks oppførsel, hva de sier og gjør, eller ikke, hvor mye kontakt de tar, hva de ser på på visning, som gjør at megleren vet hvem h*n skal spille videre på. Bare det å sette riktig pris, i et spesifikt område, for en spesifikk kjøpegruppe, er en "kunst". I noen grupper vil folk faktisk droppe boligen om prisen er satt for lavt, men som regel vil eier overvurdere hva egen bolig er verdt og dermed skremme vekk folk med feil prisantydning. Ikke nedvurder utdanningen og erfaringen til en megler, det er mye dere ikke vet at dere ikke vet. Anonymkode: 1e3de...687 Så... Det hjelper å ha erfaring med å selge? Hvem skulle trodd det. Anonymkode: 0bdba...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #35 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er ingen garanti for at du får en god megler. Derfor man hører historier om personer som bytter megler etter å ha satt ned prisen, og så plutselig selger langt over prisantydning! Det kan jo selvfølgelig også være tilfeldigheter og markedet ... Her burde du undersøke litt hvilke meglerhus og hvilke meglere som gjør en god jobb. Jeg kjenner f.eks. til en bestemt megler som konsekvent selger leilighetene jeg bor i. Han har nå såpass erfaren med leilighetene og har såpass godt rykte at jeg utelukkende ville valgt denne megleren om jeg hadde solgt her. Jeg synes at det administrative var forholdsvis enkelt å få gjort. Det jeg gjorde var å skrive all tekst selv, hjelpe til med egenerklæring, innhente dokumentasjon og ta bildene. Mange tar alt for godt betalt for ting som å innhente dokumentasjon … Jeg kan skjønne det er litt vanskeligere for leiligheter med styret osv. Men for meg var det bare spørre kommunen og hente ut det som lå i mappa. Grunnbokutskrift er gratis gjennom Ambita på Propr. Men denne her meglerpakken fra Ambita virker også overpriset, men da spesielt for eneboliger. Fotografi og oppgjør koster som ca. det samme. Det du evt. betaler ekstra er om du skal ha fancy dronefoto (som viser urealistisk bilde av utsikt) eller videovisning (Eiendomsmegler1 liker dette - heismusikk og ellers veldig tåpelig synes jeg) En venn av meg kjenner en megler, og han sa at mange utlendinger liker å ta slike jobber da det er godt betalt og relativ (enkel) jobb. Kan ikke si noe om det stemmer, men men. Det krever kontakter og muligheten til å ha gode relasjoner. Folk skal tro at megleren er din venn, men for det meste er megler der bare for kjøper (!) Jeg ser egentlig bare på megler som en glorifisert telefonselger med utdanning. Jeg vet ikke om det er litt for kontroversielt, men de opererer jo på å ta godt betalt for administrativt. Og så ta seg betalt en kommisjon i form av %-andel av salgsprisen, da får de også en god motivasjon for å få opp prisen. Er ikke dette det samme telfonselgere har? Jo, det er det. Og ja, som du kan se er det noen som brenner seg på Propr uten å ha peiling på bilder og andre ting. Det kan gjøre kjøper usikker osv. Jeg ville som sagt ikke gjort dette igjen, men nå er jeg såpass god at jeg egentlig ville sagt jeg kunne være megler jeg også (haha) Hvis du ikke har peiling på å selge så ville jeg ikke solgt. Jeg ville ikke solgt selv igjen, men jeg kan vurdere det avhengig av hvordan boligmarkedet er og hva jeg gidder. Egentlig var det bare holde visninger, ta imot bud, holde relasjonen til de som har vist interesse, etc. Hvis du vil være megler-skurk kan du jo begynne å si at de må by mer så skal jeg overtale selger til å akseptere budet, etc, etc... Dette må du være sosial og flink på! Husk at megler gjør dette hver dag. Kanskje Samsolgt eller noe kan være et alternativ for sånt? Hvis du ikke er sikker på dette med salg, som jeg tror kan være ukomfortabelt for mange nordmenn - så råder jeg deg til å ikke selge selv. Det er for mange feller. Selv angrer jeg ikke på at jeg solgte selv pga. all erfaringen jeg nå sitter på. Anonymkode: 0bdba...eb7 Samsolgt har ikke kontorer i nærheten av dette stedet, men takk for tipset. Han som var megler på denne boligen, har også solgt ande boliger i området. Han kjenner området godt osv, men han er en liten dritt som gjerne lyver i stedet for å si at han ikke vet. Fant ut flere ting han ga feil opplysninger på, men ikke alvorlige nok til at det får noen følger for han. Det får så være. Vet langt mer om han nå, og ville ikke brukt han selv. Utrolig at han får solgt så mye som han gjør det tanke på ryktet hans! Liten plass... Det er enda ett par år før jeg skal selge, men ser på mulighetene. Det administrative klare jeg fint selv, men jeg er ikke av den som pusher. Dessuten tror jeg kanskje folk foretrekker å ha bud/salgssamtaler med en utenfor boligen, og ikke eieren. Dette med propr er relativt nytt, og her i litt mer grisgrendte strøk ( by på ca 10k innbyggere), er folk ganske konservative. Får se hva som skjer. Takk for mange gode poenger 😊 Anonymkode: 98482...103 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #36 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om man er uerfaren, må en selvsagt ha noen med seg for å hjelpe en. Jeg tenker å 'selge' selv, men via advokat eller propr som er nevnt her. Da blir jo all dokumentasjon, erklæring, takst og slikt gjort som om det var et meglerhus. Hva tenker du om det? Da går også transaskjonen via propr. Man har jo fremdeles mulighet til å ta seg en kjøperforsikring. Anonymkode: 98482...103 Ja, en MEGLER hadde jo vært lurt🤷🏼♀️ hvis man skal ha proper eller lignende skal hente inn all informasjon og gjøre all jobb utenom visningen (som selger skal holde selv) så har man jo ikke spart mye. Et visningshonorar er 2-4 000. syntes også det er merkelig når man selger det som mest sannsynlig er din største økonomiske investering ikke vil ha en profesjonell selger. Ja, den som selv har bodd i boligen har nok mest kunnskap om boligen, men det er ikke kunnskap som selger. Anonymkode: d6a1d...e55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå