Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i en stilling som pleieassistent i noen mnd og er gravid.  Er redd for å miste vakter, men vet ikke når jeg bør si ifra? Er i god form og trenger ingen tilrettelegging enn så lenge 

Anonymkode: 121df...257

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du som ekstravakt eller har du fast stillingsprosent? 

Anonymkode: edbf3...908

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jobber du som ekstravakt eller har du fast stillingsprosent? 

Ekstravakt, er derfor jeg er litt bekymret

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ekstravakt, er derfor jeg er litt bekymret

Åå ja, ja, da hadde jeg ventet litt så lenge det ikke går utover deg og barnet. Du får tilrettelegging hvis du har allerede fått vakter, men ellers så får du ikke tilrettelegging hvis du blir tildelt en vakt. Avdelingssykepleier eller vedkommende som deler vakter kommer til å prioritere andre ekstravakter da du ikke har krav på vakter. 

AnonymBruker
Skrevet

av erfaring, ikke fortell. Det er ikke lov å diskriminere gravide, men jeg har opplevd flere som ikke får vakter (eller får sjeldnere vakter) etter å ha blitt gravid. Det er fordi gravide er kjent for å ha stort sykefravær og koster arbeidsgiver penger.

Prøv å skjule magen lengst mulig ved å dra uniformbuksen lang opp og bruk en større overdel. Du taper mye penger i permisjonstiden viss du går glipp av mange vakter.

Anonymkode: 3f4f8...6d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

av erfaring, ikke fortell. Det er ikke lov å diskriminere gravide, men jeg har opplevd flere som ikke får vakter (eller får sjeldnere vakter) etter å ha blitt gravid. Det er fordi gravide er kjent for å ha stort sykefravær og koster arbeidsgiver penger.

Prøv å skjule magen lengst mulig ved å dra uniformbuksen lang opp og bruk en større overdel. Du taper mye penger i permisjonstiden viss du går glipp av mange vakter.

Selvfølgelig er det ikke lov å diskriminere gravide men når man jobber som ekstravakt så har man ikke krav på vakter. Det står til og med i kontrakten.  Det gjør det i hvert fall hos meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk det var det jeg mistenkte. Har vært gravid tidligere og var i veldig god form, jobber heller ikke på en spesielt tung avdeling.Så skal klare å holde tritt lenge, tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...