AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Jeg lånte bort 9000kr til en kollega som sa at det hastet. Så hun fikk pengene innen 10minutter uten at jeg spurte hva det skulle brukes til, siden hun alltid betaler tilbake. En uke senere møttes vi og jeg så da at hun hadde en designerveske på armen. Den hadde hun visst lånt av en venninne som jeg kjenner til og som jeg ikke har sansen for. Denne venninnen hadde nylig skaffet seg denne vesken på Finn for 10k. Vesken var bra laget, men jeg så med en gang at den var fake, da det stod «made in china» på logoen. «Jeg sa at enhver tulling hadde sett at den vesken er fake, så hun hadde seg selv å takke» Da ble kollegaen min blodig fornærmet og gikk uten å si hadet. Det har nå gått 4 uker og jeg har ikke hørt noe fra henne annet enn at hun vippset meg pengene tilbake etter lønning. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ble så sur for kommentaren min. Anonymkode: 72f38...d12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Du kalte henne en tulling, det burde du holdt deg for god til. Du er urimelig. Anonymkode: ecba8...bb9 8
Hactar Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 Kanskje hun er lei av at du er frekk i munnen? Ser ikke hva pengene har med det å gjøre, all den tid du har fått dem tilbake. 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kalte henne en tulling, det burde du holdt deg for god til. Du er urimelig. Anonymkode: ecba8...bb9 Jeg kalte venninnen hennes en tulling som betalte 10k for en fake veske. Ikke kollegaen min. Anonymkode: 72f38...d12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 Hactar skrev (1 minutt siden): Kanskje hun er lei av at du er frekk i munnen? Ser ikke hva pengene har med det å gjøre, all den tid du har fått dem tilbake. Ts her. Vi har kalt hverandre verre ting. Det har vært en greie mellom oss siden vi ble kjent. Kommentaren min var rettet mot venninnen hennes, ikke kollegaen. Anonymkode: 72f38...d12
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 Vanskelig å vite hva som har skjedd her. Du liker ikke denne venninnen, kan det tenkes at din kollega liker henne og på en måte holder seg unna deg av lojalitet til henne? Kan din kollega ha blitt sur fordi du avslørte at hun gikk med en fake veske, kanskje hun ble flau fordi hun selv trodde den var ekte? Kanskje hun vet den er fake, men synes du er overfladisk fordi du gjør et stort nummer ut av det? Anonymkode: f4597...4e0 2
Kristin70 Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Vi har kalt hverandre verre ting. Det har vært en greie mellom oss siden vi ble kjent. Kommentaren min var rettet mot venninnen hennes, ikke kollegaen. Anonymkode: 72f38...d12 Du sa: "enhver tulling måtte se... " Det er rettet mot alle som ikke så at vesken var fake. Du høres veldig aggressiv ut, jeg hadde mislikt en slik kommunikasjon, det er mulig at hun også misliker denne formen for kommunikasjon mer enn du tror. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 Hva trodde du hun skulle med de 9000 du lånte henne? Hun har ikke lånt veska, hun har kjøpt den med de pengene. Jeg er litt usikker på om hun visste at den var fake men håpet at ingen skulle legge merke til det, eller om hun ikke visste og dermed blir sur på deg fordi det tilfeldigvis var du som påpekte det. Anonymkode: 35b8e...797 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 Her har du både vært dum (ved å låne ut penger uten spørsmål) og urimelig (kritisere andres kjøp). Anonymkode: 19b43...796
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #10 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lånte bort 9000kr til en kollega som sa at det hastet. Så hun fikk pengene innen 10minutter uten at jeg spurte hva det skulle brukes til, siden hun alltid betaler tilbake. En uke senere møttes vi og jeg så da at hun hadde en designerveske på armen. Den hadde hun visst lånt av en venninne som jeg kjenner til og som jeg ikke har sansen for. Denne venninnen hadde nylig skaffet seg denne vesken på Finn for 10k. Vesken var bra laget, men jeg så med en gang at den var fake, da det stod «made in china» på logoen. «Jeg sa at enhver tulling hadde sett at den vesken er fake, så hun hadde seg selv å takke» Da ble kollegaen min blodig fornærmet og gikk uten å si hadet. Det har nå gått 4 uker og jeg har ikke hørt noe fra henne annet enn at hun vippset meg pengene tilbake etter lønning. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ble så sur for kommentaren min. Anonymkode: 72f38...d12 Hun blir lurt og du håner henne, også spør du hvem som er urimelig? Anonymkode: 291e1...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva trodde du hun skulle med de 9000 du lånte henne? Hun har ikke lånt veska, hun har kjøpt den med de pengene. Jeg er litt usikker på om hun visste at den var fake men håpet at ingen skulle legge merke til det, eller om hun ikke visste og dermed blir sur på deg fordi det tilfeldigvis var du som påpekte det. Anonymkode: 35b8e...797 Ts her. Hun låner alltid penger og jeg har sluttet å spørre, siden hun alltid betaler tilbake. I ettertid har jeg tenkt at det kanskje var hun som kjøpte vesken og at hun skjønte at vesken var fake da jeg påpekte det. Hadde det vært hun som kjøpt vesken, hadde jeg tatt en vennligere tone. Men kollegaen min sa selv at det var venninnen sin. Venninnen hennes kjenner jeg fra tidligere arbeidsforhold, men har ikke fortalt noen om det grunnet taushetsplikt. Anonymkode: 72f38...d12
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her. Hun låner alltid penger og jeg har sluttet å spørre, siden hun alltid betaler tilbake. I ettertid har jeg tenkt at det kanskje var hun som kjøpte vesken og at hun skjønte at vesken var fake da jeg påpekte det. Hadde det vært hun som kjøpt vesken, hadde jeg tatt en vennligere tone. Men kollegaen min sa selv at det var venninnen sin. Venninnen hennes kjenner jeg fra tidligere arbeidsforhold, men har ikke fortalt noen om det grunnet taushetsplikt. Anonymkode: 72f38...d12 Det er da irrelevant hvem som kjøpte vesken. Du oppførte deg frekt, var nedlatende og urimelig. De fleste liker ikke å omgås mennesker som skal snakke dritt om andre, enten det er direkte ment til seg eller baksnakking av andre. De alle fleste forstår også at noen som låner en merkeveske tror at den er ekte (få låner kopier med viten og vilje), så jo du kalte også din venninne en tulling. Anonymkode: ecba8...bb9 1
CorvusCorax Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg kalte venninnen hennes en tulling som betalte 10k for en fake veske. Ikke kollegaen min. Anonymkode: 72f38...d12 Slik du legger det frem mtp. at hun lånte 9k av deg, for så å komme med en "designer" veske dagen etter - er det nokså opplagt at hun har kjøpt den. Hva var ellers poenget med den lange historien din? Hadde ikke trengt mer detaljer enn "en kollega kom med en fake veske som hun hadde lånt av en venninne, jeg sa at enhver tulling hadde sett at den er fake - så hun har seg selv å takke". Neh... dette er 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå