AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Del Skrevet 8. april 2021 Har ei frøken her som jeg synes er litt vanskelig å tolke. Jeg går ut med henne klokka seks om morgenen, og da går hun nummer to. Flott. Så er det frokost klokka 08, og i går ventet hun i fem timer før hun måtte gå nummer to. Vi var ute tre ganger, men hun bæsjet ikke før i 13-tiden. Slik var det også forrige uke. I dag bæsjet hun på gulvet det ene minuttet jeg ikke fulgte henne som en hauk (jeg var på do selv). Og dette var rett etter frokost. Gjør selvfølgelig ikke noe nummer av det, bare tørker opp, men roser henne mye når hun går på do ute. Jeg går ut med henne etter hvert måltid, etter å ha sovet/lekt, men ofte vil hun bare ligge eller leke i gresset, og går på do når vi kommer inn. Finner ikke helt rytmen. Hun er bare ni uker gammel, så dette er kanskje noe som snart blir bedre? Anonymkode: 324c2...abc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. april 2021 #2 Del Skrevet 8. april 2021 De aller fleste hunder blir stuerene av seg selv så lenge de lærer at det finnes et "ute". Dvs at man tar dem ut med jevne mellomrom. Det handler om at de må bli fysisk og mentalt modne for det. Når de er så små, så er de fysisk ikke i stand til å holde seg. Etterhvert som de blir eldre så får de mer blærekontroll samt utvikler et "instinkt" om at de ikke vil gjøre fra seg der de bor. Valper blir som regel stuerene senest mellom 6-8 måneders alder, noen tidligere, andre senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmokeyEye Skrevet 8. april 2021 #3 Del Skrevet 8. april 2021 Det tok ikke lange stunden, mulig da han var 2 måneder. Vi kunne ta ham rett ut i hagen da han gjorde fra seg. Han lærte fort å vise at han måtte på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Del Skrevet 8. april 2021 Valp 1, kom da den var 8 uker, tisset på gulvet en gang, og aldri mer et uhell i sitt liv. Jeg er nemlig supergod på å hustrene valper! Valp 2, kom da den var 4 måneder, bæsjet på gulvet hver gang jeg slapp den ut av syne. Hver dag, ofte mange ganger om dagen, i månedsvis. Tisset innimellom også, men ikke i nærheten like ofte. Det var tydeligvis bare flaks med den første valpen... Anonymkode: ae301...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Del Skrevet 8. april 2021 Hos oss tok det nærmere året før hun var stueren.. det var et slit! Anonymkode: 88a85...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #6 Del Skrevet 8. april 2021 Valp 1 var stueren da den var 12 uker, men den var fortsatt noe vag på om den måtte ut (stilte seg ikke ved døra), så jeg måtte følge med, og passe på å ta den med ut titt og ofte. Valp 2 hadde fryktelig mange uhell inne de første 2 ukene. Så, jeg måtte ut med den oftere, og da ble det bedre. Den er 15 uker nå, og stiller seg ved døra når den må ut. Om den er veldig ivrig på lek, så kan den glemme seg og da kan det skje uhell, men det er sjeldent nå. Små hunder bruker ofte lengre tid før de blir husrene. Noen jeg kjenner med to små hunder, måtte passe på i et år før det satt. Hunder blir som oftest husrene med alderen, men jo oftere man tar med hunden ut, jo bedre Anonymkode: a592a...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 8. april 2021 #7 Del Skrevet 8. april 2021 Vi tok henne ut veldig ofte da vi fikk henne, så hun var utrolig mye bedre etter rundt fire uker. Nå er hun snart seks måneder, og hun hadde faktisk et uhell i dag, men det var første på to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Del Skrevet 9. april 2021 Vår 4 mnd valp begynner å nærme seg noe nå. Tisser og bæsjer stort sett ute nå. Har sånne tissekladder, men på dagtid stenger vi tilgang til de. Da blir han litt urolig og litt småklynkete når han må på do, da er det lett å ta han med ut. Om natta har han tilgang til de, men de siste nettene har det ikke vært noe tiss/bæsj der. Har nok brukt litt mer tid, men det var jo selvsagt en av ulempene med å få valp i den verste kuldeperioden i februar. Ikke så veldig aktuelt å lufte en 8 ukers valp i nesten - 20.... Anonymkode: 85e1c...f86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Del Skrevet 9. april 2021 1.valpen var helt husren etter at vi hadde hatt ham et par uker. Varslet ved døren når han ville ut, og hele greia gikk lekende lett. 2.valpen er nå 5 måneder. Han er blitt mye bedre, men er langt fra husren. Han må fortsatt ut midt på natten, og han sier ikke fra eller gir noe tegn vi klarer å skjønne når han vil ut. Vi tar han jo ut ofte, og mange dager går helt fint, men det er fortsatt en del uhell. Hvis det ligger tepper eller klær på gulvet tisser han på dem med en gang. Her en dag hadde vi vært ute i hagen i en times tid, men han tisset og bæsjet på gulvet 5 minutter etter at vi gikk inn igjen. Det er sjukt frustrerende at det tar så lang tid denne gang, men jeg regner med at det vil sitte til slutt. De aller fleste hunder blir husrene før eller siden. Forresten - Noen som har tips til hvordan man skal trene hunden å skrape på døra når den vil ut? (Det å åpne døra ingen motivasjon, da han er en skikkelig innegris) Anonymkode: de910...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå