AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Bestilte en vare og skulle få sms når den var klar til og hentes. Fikk sms om at de ikke hadde varen på lageret lenger. Det var et ganske godt tilbud og nå er det ikke tilbud lengre, men de har varen i en annen filial av butikken. Har jeg noe rettigheter her? Kan jeg kreve å få varen på tilbud og hente den i en annen filial? Anonymkode: ab69c...9c6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei. Anonymkode: 20fce...b9e Begrunnelse på dette? Ts har jo inngått kjøssavtale ved bestilling. Hvorfor går ikke denne avtalen begge veier? Anonymkode: ed582...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Det stod sikkert noe som "så langt beholdningen rekker"? En annen butikk skal jo ikke måtte selge en vare med tap for at DU vil ha tilbudet en annen butikk hadde. Anonymkode: 36b80...8ef
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stod sikkert noe som "så langt beholdningen rekker"? En annen butikk skal jo ikke måtte selge en vare med tap for at DU vil ha tilbudet en annen butikk hadde. Anonymkode: 36b80...8ef Så butikken er ikke ansvarlig for å ha riktig antall varer i nettbutikk, dvs ikke for få i dette eksempelet? Og om en bestilling går gjennom, så er den ikke egentlig bestilt og leverandør kan bare la være og sende varen!? Anonymkode: ed582...8bf
Blålilla Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det stod sikkert noe som "så langt beholdningen rekker"? En annen butikk skal jo ikke måtte selge en vare med tap for at DU vil ha tilbudet en annen butikk hadde. Anonymkode: 36b80...8ef Jo- men om TS hadde fått beskjed ved bestilling at det var tomt så kunne hun valgt å hente på en butikk som faktisk hadde flere på lager. Opplevde det samme da jeg bestilte en barnesykkel en gang. 1
Drizzt Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 (endret) Jeg bestilte noe nylig, ikke på tilbud, fikk beskjed i går at det var dessverre utsolgt fra hovedlager og produsent og at det sto feil på nettsiden at de hadde flere på lager (det sto de hadde 1 på lager). Jeg synes ikke jeg kan kreve at de betaler for at jeg får samme vare et annet sted. Så lenge de ikke har trukket meg for penger, er saken avsluttet. I ditt tilfelle mener jeg at svaret er nei. Endret 8. april 2021 av Drizzt 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Begrunnelse på dette? Ts har jo inngått kjøssavtale ved bestilling. Hvorfor går ikke denne avtalen begge veier? Anonymkode: ed582...8bf På de fleste klikk-og-hent ordninger jeg har vært borti, betaler man først når varen hentes, og det er slett ikke gjennomført noen bestilling, bare en reservasjon... Anonymkode: 16cb9...08d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå