Gå til innhold

Bestilte via klikk og hent på tilbud - utsolgt - rettigheter


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte en vare og skulle få sms når den var klar til og hentes. Fikk sms om at de ikke hadde varen på lageret lenger. Det var et ganske godt tilbud og nå er det ikke tilbud lengre, men de har varen i en annen filial av butikken. Har jeg noe rettigheter her? Kan jeg kreve å få varen på tilbud og hente den i en annen filial?

Anonymkode: ab69c...9c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 20fce...b9e

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: 20fce...b9e

Begrunnelse på dette? Ts har jo inngått kjøssavtale ved bestilling. Hvorfor går ikke denne avtalen begge veier? 

Anonymkode: ed582...8bf

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det stod sikkert noe som "så langt beholdningen rekker"? 

En annen butikk skal jo ikke måtte selge en vare med tap for at DU vil ha tilbudet en annen butikk hadde. 

Anonymkode: 36b80...8ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stod sikkert noe som "så langt beholdningen rekker"? 

En annen butikk skal jo ikke måtte selge en vare med tap for at DU vil ha tilbudet en annen butikk hadde. 

Anonymkode: 36b80...8ef

 

Så butikken er ikke ansvarlig for å ha riktig antall varer i nettbutikk, dvs ikke for få i dette eksempelet? Og om en bestilling går gjennom, så er den ikke egentlig bestilt og leverandør kan bare la være og sende varen!? 

Anonymkode: ed582...8bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stod sikkert noe som "så langt beholdningen rekker"? 

En annen butikk skal jo ikke måtte selge en vare med tap for at DU vil ha tilbudet en annen butikk hadde. 

Anonymkode: 36b80...8ef

Jo- men om TS hadde fått beskjed ved bestilling at det var tomt så kunne hun valgt å hente på en butikk som faktisk hadde flere på lager.

 

Opplevde det samme da jeg bestilte en barnesykkel en gang.

 

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bestilte noe nylig, ikke på tilbud, fikk beskjed i går at det var dessverre utsolgt fra hovedlager og produsent og at det sto feil på nettsiden at de hadde flere på lager (det sto de hadde 1 på lager).

Jeg synes ikke jeg kan kreve at de betaler for at jeg får samme vare et annet sted. Så lenge de ikke har trukket meg for penger, er saken avsluttet.

I ditt tilfelle mener jeg at svaret er nei.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Begrunnelse på dette? Ts har jo inngått kjøssavtale ved bestilling. Hvorfor går ikke denne avtalen begge veier? 

Anonymkode: ed582...8bf

På de fleste klikk-og-hent ordninger jeg har vært borti, betaler man først når varen hentes, og det er slett ikke gjennomført noen bestilling, bare en reservasjon...

Anonymkode: 16cb9...08d

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...