zemer Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Det var den nye regelen på vår jobb. Så var det ei som hadde en smittet nærkontakt, men hun var vaksinert. Takk og pris for at hun holdt seg hjemme for hun ble smittet og er syk. Bør en forsette med karantene selv om en er vaksinert? Virker jo sånn for meg nå. 3
Gjest Sprettballen Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 "De som er vaksinert slipper karantene. Det var den nye regelen på vår jobb". Dere jobber da innen helsevesenet? Det er vel den eneste sektoren der smittevernsforskriften gir vaksinerte karantenefritak så vidt jeg vet. Jeg ser begge sider. Vaksinen har vist seg å ha en viss smittespredningshemmende effekt, hvor stor denne effekten er er usikkert, men siden det enkelte plasser er stor mangel på helsepersonell kan jeg forstå at de veier nytten opp i mot risikoen. Men samtidig må man spørre seg hvor stor risikovilje man bør ha når akkurat denne gruppen jobber med de mest sårbare menneskene (syke og svekkede). Jeg har ikke svaret på hva som bør gjøres, men jeg ser at vi fremdeles har mye å lære fremover.
Anbefalte innlegg