AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 De siste årene har det vært veldig hvor fort klær i nettbutikker blir utsolgt. Ofte samme dagen de kommer, og da nesten alle plagg som er fine. Er dette et salgstriks? I så tilfelle fungerer det, for når jeg finner noe jeg liker og de for en gangs skyld har min størrelse må jeg skynde meg å klikke det hjem. Hvis jeg sjekker en halv dag senere er det utsolgt. Zara burde for eksempel kunne forutse hvilke plagg som slår godt an. & other stories, H&M, Junkyard - alle disse er verstinger. Noen som vet om dette er salgstriks eller hva som er greien? Anonymkode: 16295...bd4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Tja, kan jo være de ikke tar inn så mye av de populære varene så at det blir litt eksklusivt. Anonymkode: 911d4...296 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 23.57): De siste årene har det vært veldig hvor fort klær i nettbutikker blir utsolgt. Ofte samme dagen de kommer, og da nesten alle plagg som er fine. Er dette et salgstriks? I så tilfelle fungerer det, for når jeg finner noe jeg liker og de for en gangs skyld har min størrelse må jeg skynde meg å klikke det hjem. Hvis jeg sjekker en halv dag senere er det utsolgt. Zara burde for eksempel kunne forutse hvilke plagg som slår godt an. & other stories, H&M, Junkyard - alle disse er verstinger. Noen som vet om dette er salgstriks eller hva som er greien? Anonymkode: 16295...bd4 Det er jo fordi "alle" vil ha de samme klærne og enkelte størrelser, vanligvis mellom 38 og 44 er størrelsene som forsvinner først. Så er man en person med ordinær størrelse og ordinær smak, så vil man måtte være frampå når nye ting kommer inn. Anonymkode: e1d84...434 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Jeg tror det er bare elendige nettbutikk-løsninger. Som gjør at man ikke kan filtrere vekk, med engang, tingene som ikke finnes på lager, eller ikke finnes i din størrelse. Men istedenfor beholder de varen i utvalget, selv om den bare finnes igjen i enten XS, eller XXL, og ikke på nettlagger men bare i én butikk langt langt borte. Anonymkode: b9b35...6b3 1
Cyndaquil Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Har et godt eksempel . I 2014 sendte Elkjøp ut store kundeaviser med et flott kjøleskap på godt tilbud . Dette sendte de i stort volum da jeg var 2 timer unna varehuset hjemme hos mine foreldre og de likevel fikk avvisa . Tilbudene gjalt fra mandagen av. Jeg var student i byen og hadde studiedag mandagen. Dro ned kl 13.00 ca, 3 timer etter åpningstid. Men nei da var de utsolgt skjønnet du. Det kjøleskapet hadde de fått inn 3 stk av og de var allerede solgt. Men de hadde mange andre like gode kjøleskap sa selgeren, bare «litt dyrere» han gjerne ville vise meg hvorfor sende ut store tilbudsavviser til tusenvis av mennesker i stort omkrets, når de er utsolgt første dagen og kun fikk inn 3? Jo for å selge dyre ting. Om noen reiser langt for å kjøpe det har de ikke lyst å dra tomhendt hjem og kjøper kanskje et annet, som ikke er på tilbud 4
mjauritz Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Jeg har flere ganger klikket på Zalando reklame på instagram, når de foreslår ting jeg liker. Ofte liker jeg det veldig godt, men det gjør tydeligvis alle andre også, og de er nesten alltid utsolgt. Skjedde senest i stad, og er fryktelig frustrerende. Istedenfor får jeg en lang liste med alt annet de har på lager som jeg kanskje liker. Samme gjelder H&M også. 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 2 hours ago, Cyndaquil said: Har et godt eksempel . I 2014 sendte Elkjøp ut store kundeaviser med et flott kjøleskap på godt tilbud . Dette sendte de i stort volum da jeg var 2 timer unna varehuset hjemme hos mine foreldre og de likevel fikk avvisa . Tilbudene gjalt fra mandagen av. Jeg var student i byen og hadde studiedag mandagen. Dro ned kl 13.00 ca, 3 timer etter åpningstid. Men nei da var de utsolgt skjønnet du. Det kjøleskapet hadde de fått inn 3 stk av og de var allerede solgt. Men de hadde mange andre like gode kjøleskap sa selgeren, bare «litt dyrere» han gjerne ville vise meg hvorfor sende ut store tilbudsavviser til tusenvis av mennesker i stort omkrets, når de er utsolgt første dagen og kun fikk inn 3? Jo for å selge dyre ting. Om noen reiser langt for å kjøpe det har de ikke lyst å dra tomhendt hjem og kjøper kanskje et annet, som ikke er på tilbud Det er ikke lov lenger, da må de skrive i annonsen at det bare 3 stk Anonymkode: 007a4...082
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 1. De slipper å ha mye varer på lager --lavere kostnader 2. De kan måle interessen for produktet og kan gjøre innkjøp slik at de unngår å sitte igjen med ukurante varer Anonymkode: 4e772...460
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 mjauritz skrev (21 timer siden): Jeg har flere ganger klikket på Zalando reklame på instagram, når de foreslår ting jeg liker. Ofte liker jeg det veldig godt, men det gjør tydeligvis alle andre også, og de er nesten alltid utsolgt. Skjedde senest i stad, og er fryktelig frustrerende. Istedenfor får jeg en lang liste med alt annet de har på lager som jeg kanskje liker. Samme gjelder H&M også. Zalando er fæle på det der, men det fungerer veldig bra med å få e-post når varen er tilbake til lager igjen Anonymkode: d3ad1...324
bundaberg Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 HM uten tvil. Skulle handle i juni på nettbutikken til HM. Mye av sommer kolleksjonen i premium quality som herreklær, sko og solbriller var utsolgt på farger og størrelser. Det ble ingen handel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå