Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid sett på meg selv som "midt på treet" av utseende, men ikke super, smashing, vakker, pen osv....

Jeg har det siste året hatt så mange menn som har vist interesse at jeg blir så satt ut. Det er gifte menn, single menn, menn som vil noe mer, menn som bare flørter....men det er mye oppmerksomhet og jeg klør meg i hodet. Har hatt det sånn i en del år nå faktisk, men har tenkt mer gjennom det det siste året fordi det har vært så mye...

Kan det være at vi mennesker ser mer ned på oss selv enn nødvendig? kan det være jeg har en utstråling jeg ikke ser selv? kan det være jeg er penere enn jeg selv tror? For noe må det jo være som tiltrekker disse mennene, og nei, det er ikke først og fremst personlighet, for det er mange som tar kontakt uten å kjenne meg...

Spiller ikke noe rolle fra eller til, bare interessant om jeg i alle år har gått rundt og snakket meg selv ned og ikke syntes allverdens om meg selv, mens menn faktisk liker det de ser? Har heller ikke en veldig slank kropp, jeg er formfull med store bryst....Noen tanker?Kan vi være penere enn vi tror? 

Finnes jo dem som er i andre enden av skalaen også da, som syns selv de er veldig pene, mens andre kan klø seg i hodet og lure på hvor de får det fra....

Anonymkode: 1d9e4...c52

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sannsynligvis en utstråling du ikke ser selv 😊Det kan godt være utseende også, men det er gjerne ubevisst sjarm som tiltrekker mange. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en mulighet, men forskning viser at det er mer vanlig å overvurdere eget utseende. Uansett så er det ofte utstråling og personlighet som tiltrekker oppmerksomhet, så da er du nok veldig fin på innsiden i alle fall. 

Anonymkode: 1de2f...501

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man vet om man er pen eller stygg. Dette med midt på treet er nok vanskeligere å vurdere selv. Jeg f.eks vet at jeg er stygg. 

Anonymkode: 2bd67...359

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Det kan man vel. Mange som mener at de selv er veldig stygge og trekker frem masse greier som ingen andre ser. 

Mulig en fordom fra min side, men trodde at det å overvurdere eget utseende og attraktivitet var for det meste en mannlig greie. Opplever sjeldent at kvinner gjør det. Da skal gjerne nesa eller hva det enn er overanalyseres og man er opphengt i at andre kvinner ser slik og sånn ut, mens man selv er dritstygg fordi man ikke har et perfekt utseende. 

Så jeg tror i hvert fall at det er godt mulig, men det er også vanskelig å vite hva andre ser og hva de liker med akkurat deg. Kanskje man har en fantastisk utstråling, et smil som lyser opp eller kanskje man gjør noe som mange synes er sjarmerende. 

Hvorfor man blir tiltrukket av noen er ikke nødvendigvis så enkelt som at man må være smellvakker og perfekt. Jeg synes det er vanskelig å vurdere meg selv for synes selv at jeg ikke er spesielt pen, men det er et eller annet noen menn liker. Så enten er jeg ikke så stygg som jeg tror eller så er det andre ting som trekker opp og gjør meg fin i deres øyne. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen er stygge andunger også. Jeg ble penere med alderen, tok litt tid før jeg skjønte det selv, men nå har jeg blitt vant til den økte oppmerksomheten, og ser det litt selv også. 

Anonymkode: 71e33...eef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg midt på treet i den forstand at jeg egentlig har én fot i hver leir. Jeg har kvaliteter som gjør at jeg kan se veldig flott ut og jeg kan få mye oppmerksomhet fra menn og har fått høre at jeg er vakker, pen, nydelig osv. Det gjelder hovedsaklig når jeg har sminka meg og retta håret.. Uten den lille innsatsen er jeg virkelig under gjennomsnittet pen. Ansiktet er skjevt, langt fra symmetrisk (forskning viser at dess mer symmetriske vi er i ansiktet, dess penere blir vi oppfattet).

Jeg kan i tillegg være direkte stygg til tider, særlig med uvasket og ubørstet hår opp i en tutt, hud med ujevn tone og uren hud og veldig utrent i formen selv om jeg er i lavre siktet av normal BMI. Mye cellulitter har jeg også. Også er jeg helt forferdelig ufotogen dessverre. 

Det er en rar greie det der, med hvordan vi oppfatter oss selv kontra hvordan andre oppfatter oss. Jeg tror definitivt at utstråling har veldig mye med saken å gjøre, i tillegg til selvtillit. Den lyser opp innenifra. Jeg merker at jeg får ekstra oppmerksomhet de dagene jeg er stolt og fornøyd av meg selv i livet, når man nesten danser gjennom dagen! 

Anonymkode: a184c...9fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil!

da jeg var 20 synes jeg alle var pene og jeg stygg. Men når jeg ser tilbake på bildene så tenker jeg; wow!! Jeg var knall fin! 

Anonymkode: dac64...cfc

• Liker 6
Skrevet

"kan det være jeg er penere enn jeg selv tror?"  :) Hold på den tanken du så vil mennene fortsette å komme. En isdronning med ditt utseende vil tiltrekke seg nøyaktig 0 menn

AnonymBruker
Skrevet

Har det slik selv. Og nå har jeg nettopp passert 50! Får så mye oppmerksomhet, ser ikke selv hva de tiltrekkes av. Begynner å tenke at det bare er fordi jeg alltid er imøtekommende, blid og hyggelig.

Anonymkode: 37eb8...ad3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har alltid sett på meg selv som "midt på treet" av utseende, men ikke super, smashing, vakker, pen osv....

Jeg har det siste året hatt så mange menn som har vist interesse at jeg blir så satt ut. Det er gifte menn, single menn, menn som vil noe mer, menn som bare flørter....men det er mye oppmerksomhet og jeg klør meg i hodet. Har hatt det sånn i en del år nå faktisk, men har tenkt mer gjennom det det siste året fordi det har vært så mye...

Kan det være at vi mennesker ser mer ned på oss selv enn nødvendig? kan det være jeg har en utstråling jeg ikke ser selv? kan det være jeg er penere enn jeg selv tror? For noe må det jo være som tiltrekker disse mennene, og nei, det er ikke først og fremst personlighet, for det er mange som tar kontakt uten å kjenne meg...

Spiller ikke noe rolle fra eller til, bare interessant om jeg i alle år har gått rundt og snakket meg selv ned og ikke syntes allverdens om meg selv, mens menn faktisk liker det de ser? Har heller ikke en veldig slank kropp, jeg er formfull med store bryst....Noen tanker?Kan vi være penere enn vi tror? 

Finnes jo dem som er i andre enden av skalaen også da, som syns selv de er veldig pene, mens andre kan klø seg i hodet og lure på hvor de får det fra....

Anonymkode: 1d9e4...c52

Det er fordi disse mennene kjeder seg, derfor gir de deg så mye oppmerksomhet, og du påpeker særskilt siste året. Er nok mange kåte og frustrerte menn som kjeder seg pga coronaen. Så du trenger ikke å ta menn sin oppmerksomhet så seriøst og tro alle vil ha seriøse forhold og samboerskap med deg. Menn juger og gir feil uttrykk bare for litt sex og oppmerksomhet. Du sier at du ikke er så pen, da stemmer dette også, menn prøver seg og kaster seg oftest over de mindre pene damene heller enn de pene. Det er en grunn til at man ser så mange stygge damer med kjekke menn der ute, skjønner ikke hva de ser i de liksom😅 er selv meget attraktiv, men ingen menn er interesserte i meg eller prøver seg, før når jeg var mindre pen kastet de seg over meg som fluer og jeg hadde langvarige forhold. Se på mange av de pene kjendis damene, de har slitt med kjærligheten og fått barn ganske sent. Er bare de stygge og rare damene som får barn tidlig og som er i forhold hele tiden og får masse menn etter seg😅 se på singel og uperfekt gruppa på facebook, stygge 50 åringer uten klessmak som får masse oppmerksomhet fra menn i kommentarfeltene.

Anonymkode: 61c3d...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ma er "Blid og imøtekommende" så tar menn kontakt. Fordi menn vil ha det lettvint, ha noen som ikke krever så mye, noen som ser gjennom fingra på hvor stygge, dumme og fæle de selv er, ha noen som ikke tenker så mye selvstendige tanker osv. Blid og imøtekommende = hun tar til takke med det meste uten å klage. 

Anonymkode: 93e4e...f60

AnonymBruker
Skrevet

Mange liker også mennesker som ikke er "høy" på eget utseende. Det er en grunn til det. Samme som at mange også hadde likt at man ikke har peiling på at man har mange penger på kontoen. Dvs, utnyttelsespotensial. Men hvis en person "vet" at de er verdt det blir mange turned off, så da gjelder det å finne dem som driter i slikt. Er mange som vil ha enkel tilgang til goder. Men utvikling skjedde ikke ved enkel tankegang, ellers hadde vi levd i steinalderen fremdeles. Ergo liker steinaldermennesker at man ikke skjønner en dritt.

Anonymkode: c3725...70b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også det har med utstråling å gjøre, anser meg selv som middels men har alltid vært populær blant gutta likevel fordi jeg «smiler med hele meg» eller noe.

På en veldig dårlig dag er jeg dog virkelig direkte stygg og jeg har aldri sett noen som er styggere enn meg på frontkamera.

På en veldig god dag hvor jeg gjør en innsats vil jeg si jeg er over gjennomsnittet pen.

Bare synd jeg sjelden gidder gjøre en innsats :P 

Anonymkode: bc5a2...ffe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stygg (skjemmes over utseendet og gråter ofte når jeg ser meg i speilet) og attraktive menn har likt meg fordet, så man vet aldri 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: dd5e0...dba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok du er penere enn du tror. jeg er blid og hyggelig , men det er jammen lenge siden jeg har fått noen oppmerksomhet fra menn. er i forhold da og har nok med mann og barn.  du er nok en flott dame

Anonymkode: 5fb7f...64c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (På 8.4.2021 den 13.27):

"kan det være jeg er penere enn jeg selv tror?"  :) Hold på den tanken du så vil mennene fortsette å komme. En isdronning med ditt utseende vil tiltrekke seg nøyaktig 0 menn

Ingenting i TS sitt HI sier at hun er en isdronning, akkurat. 😃

Anonymkode: c2069...7e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 1.27):

Det er jo en mulighet, men forskning viser at det er mer vanlig å overvurdere eget utseende. Uansett så er det ofte utstråling og personlighet som tiltrekker oppmerksomhet, så da er du nok veldig fin på innsiden i alle fall. 

Hvorfor skriver dere alltid "forskning har vist" og så har dere ikke link? Det er ALLTID en forskning som viser det motsatte etter hvert. Selv hørte jeg alltid  at folk sa at man synes ofte man selv er styggere enn andre ser en. 
Har fått høre jeg er pen veldig ofte, fått mye oppmerksomhet hos menn/gutter.

Men det virker som at kvinner hater at andre kvinner er fornyød med sitt eget utseende.
Jeg liker det jeg ser i speilet og er veldig glad for at jeg ser ut som jeg gjør men synes ikke jeg er perfekt. Men dette må man absolutt holde for seg selv, men tror nesten folk leser tankene mine og missliker meg fordi jeg synes jeg ser bra ut.. det er tydeligvis det verste du kan gjøre mot andre kvinner..

Anonymkode: 1d522...755

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lidd av depresjon lenge og følt meg for dårlig for alle menn. Har også sett på det som disiplin å ikke gå for menn jeg likte, alltid prøvd å like de jeg fant kjedelige men ble ulykkelig. de jeg likte har fått seg damer, og de ser jo ut til å være greie menn. men kanskje jeg bare skal ta det der at jeg var et tidsfordriv da? Mulig menn flørter med meg bare for å øve? jeg tar det isåfall dit. 
Jeg har vært stoppet av modellbyråer 2 ganger, fått oppmerksomhet hos menn flere ganger, fått komplimenter for utseende av fok som ikke kjente meg så godt og blitt møtt med mye hat av jenter fra hjemdistriktet, likevel er jeg misfornøyd. men det er jo sikkert fordi de gjennomskuer min ufyselige personlighet. 
Er mye med utseendet mitt jeg ville forandret. Hater øynene mine noen ganger, munnen min hater jeg og jeg synes  jeg har stygt smil. 
Er ikke sjarmerende, så selv om jeg i følge andre er flott så er jeg tydeligvsi ikke attraktiv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skriver dere alltid "forskning har vist" og så har dere ikke link? Det er ALLTID en forskning som viser det motsatte etter hvert. Selv hørte jeg alltid  at folk sa at man synes ofte man selv er styggere enn andre ser en. 
Har fått høre jeg er pen veldig ofte, fått mye oppmerksomhet hos menn/gutter.

Men det virker som at kvinner hater at andre kvinner er fornyød med sitt eget utseende.
Jeg liker det jeg ser i speilet og er veldig glad for at jeg ser ut som jeg gjør men synes ikke jeg er perfekt. Men dette må man absolutt holde for seg selv, men tror nesten folk leser tankene mine og missliker meg fordi jeg synes jeg ser bra ut.. det er tydeligvis det verste du kan gjøre mot andre kvinner..

https://www.researchgate.net/publication/5305893_Mirror_Mirror_on_the_Wall_Enhancement_in_Self-Recognition Ikke alltid like lett å finne igjen alle linker på mobilen. Lagrer ikke all research jeg leser, og bruker ikke KG på pcen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...