Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Trenger noen råd. Jeg har en i familien som er gravid, hun sier hun ønsker å beholde barnet. Faren til barnet ønsker ikke å få barn på dette tidspunktet. Jeg har aldri hatt lyst på barn så jeg klarer ikke forstå hvordan hun tenker. Hun har alltid hatt lyst på barn, så jeg trodde hun ville bli gravid en dag, men ikke nå. For det første så har hun psykiske problemer, med store bekymringstanker. Det kan være en liten hendelse som gjør at hun bare stenger verden ute. Hun er usunn og overvektig og jeg er redd de dårlige vanene skal påvirke barnet negativt. Hun har det veldig rotete rundt seg. Hun har en del gjeld og er fortsatt student, hun har ikke klart å jobbe så mye pga angst. Hun driver heldigvis ikke med rus, men tar beroligende i perioder med angst. Foreldrene våre er ikke stabile, barnet vil derfor ha lite kontakt med dem. Hun sier altså at hun vil beholde barnet, og hun regner med å få hjelp frå meg. Jeg har anbefalt henne å tenke på barnets beste, men abort er hun helt imot. Jeg har OCD og sliter masse når det kommer til små barn, har allerede begynt å stresse over tvangstankene som vil komme når barnet blir født. Jeg er konstant redd for at noe ille skal skje med barnet, så jeg forstår ikke hvordan dette skal gå. Hun kan jo ikke oppdra et barn helt alene, uten en barnefar og uten støtte fra familie når hun ikke klarer å ta vare på seg selv? Man må vel lære å ta vare på seg selv før man får barn? Jeg er virkelig redd for fremtiden til dette barnet. Har noen med lignende problemer klart seg som alenemamma uten mye støtte fra familie? 

Anonymkode: f87ce...fc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er du som har det verste problemet her og ikke familiemedlemmet ditt? Hvorfor tar du på deg så mye ansvar her. 

Hun kommer til å bli fulgt opp av jordmor, lege og helsesykepleiere på helsestasjonen gjennom graviditet og barsel. De vil vite om eventuelle helseproblemer og medisiner og gi råd. 

Anonymkode: 50ed4...109

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...