Gå til innhold

Mannens bror med unger vil låne hytta vår, jeg vil ikkr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min manns bror med familie (kone +2 barn) vil låne hytta vår. Hytten er mine foreldre sin, men jeg passer disponerer den, da de bor i utlandet over halve året.  Jeg har ikke lyst til å låne hytta til min svoger og kona hans,  personlig har jeg aldri likt disse to. Spesielt kona hans synes jeg er helt uspiselig.  Vi har selvsagt en god tone og omgås 1-2 ganger i året, som regel ved jul. 

Jeg er også veldig redd for hytta, det er som sagt mine foreldre som eier den. Den er helt ny og mine foreldre har ikke spart på noe når det gjelder møbler og interiør. Ungene til svoger er hyperaktive og jeg er redd de vil enevende hele hytta. Yngstemann har en adferdsdiagnose. 

Problemet er bare at mannen forguder broren sin og vil bli ordentlig sur på meg hvis jeg nekter. Svoger har mast i nesten 2 måneder nå. Jeg kan ikke si at det ikke passer hver eneste helg heller, og hvert fall ikke i sommerferien. 

Hva hadde dere gjort? Bitt i det sure eplet og sagt ja? Eller tatt kampen og sagt nei....

Anonymkode: cd248...cbd

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

(Men at du personlig ikke liker noen er en latterlig grunn).

Anonymkode: acef9...17c

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Ring foreldrene dine og spør hva de syns? Hvis de syns det er greit så hadde jeg lånt den ut. Gi tydelig beskjed om at hvis noe går i stykker eller blir borte må det erstattes.

Anonymkode: c5f15...fbe

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel strengt talt ikke du som skal avgjøre om dem får låne den eller ikke, men foreldrene dine. Broren din har jo like mye rett til å være der som deg. At du ikke liker dem er ingen argument her. 

Anonymkode: e9a8c...cce

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Litt tynt grunnlag å ikke låne den bort på synes jeg. Ødelegger de noe må de selvfølgelig erstatte. Kan dere skrive under en kontrakt som om de hadde leid den, med sum 0 kr? Så får dere ikke noe stress annet enn dårlig stemning dersom de ødelegger noe? 

Anonymkode: c834b...d83

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Er det hytta til dine foreldre å du har råderett over den. Er det du som bestemmer,ferdig diskutert.  Du trenger ikke å ha noen grunn til å ikke låne bort hytta.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt tynt grunnlag å ikke låne den bort på synes jeg. Ødelegger de noe må de selvfølgelig erstatte. Kan dere skrive under en kontrakt som om de hadde leid den, med sum 0 kr? Så får dere ikke noe stress annet enn dårlig stemning dersom de ødelegger noe? 

Gikk litt fort første gang, fikk ikke med meg at det er dine foreldres hytte. Da kan du selvfølgelig bare si at den ikke er din og at du derfor ikke kan låne bort. Spør de om du kan spørre foreldrene dine så ber du de bare si nei. 

• Liker 5
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel strengt talt ikke du som skal avgjøre om dem får låne den eller ikke, men foreldrene dine. Broren din har jo like mye rett til å være der som deg. At du ikke liker dem er ingen argument her. 

Kanskje lurt å lese hva TS skriver. 

Prøv å lese hva hun skrev.......

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ah, ser nå at det er svoger, og ikke bror. Drit i det jeg skrev her. 

Si nei, uten at du begrunner det! Og vær tydelig på det, slik at det ikke kan misforståes. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke broren hennes, men svigerbroren som ønsker å låne hytta.

Anonymkode: 97ba4...553

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme posisjon som deg, og jeg låner ikke mine foreldres hytte ut til noen. Tro meg, det mangler ikke på forespørsler, men jeg sier alltid nei.

Anonymkode: 96adb...139

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke broren hennes, men svigerbroren som ønsker å låne hytta.

Anonymkode: 97ba4...553

Har korrigert meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemstillingen, du kan da ikke låne ut dine foreldres hytte? Det er jo et tillitsbrudd. 

Anonymkode: c6b29...263

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde det kommet en pent nei, og bedt han respektere det, Jeg hadde aldri lånt ut hytta til foreldrene mine. Da skulle jeg i allefall vært til stede selv under oppholdet, noe som er ganske umulig den dag i dag. 
Si at du ikke har lov til å låne ut, og at foreldrene dine ikke er komfortable med utlån? Og blir mannen din sur, så får han bare bli sur, dette har han vel lite med

Anonymkode: a95e4...537

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...