Gå til innhold

Hvor lang tid bruker man på å venne seg til briller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er selvfølgelig forskjellig fra person til person, men sånn ca?

Akkurat fått mine første og blir uvell med og uvell uten. Kun 0.75 og 1.25 i korrigering, men merker hvor mye bedre jeg ser med briller, men alikevel så virker også alt som med en grei promille innabords.

Anonymkode: 42611...5d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare begynte med mine for et år siden, og fikk ingen råd om å "venne" meg til dem.

Jeg tok de på, og synes ikke det skjedde så mye. Var litt rart i begynnelsen, men mener det gikk seg til fort.

Det jeg hadde utfordringer med var ikke styrken, men brillestengene. Presset mye i tinninga og tok meg lang tid å justere dem slik at dem satt behagelig. Den dag i dag er det fortsatt ubehagelig til tider.

Anonymkode: 3c284...b7c

AnonymBruker
Skrevet

Det tar litt tid altså. Jeg syns det gikk rimelig greit å venne seg til å ha de på inne, men ute syns jeg det var verre. Spesielt å gå ned trapper og sånn. Det tok noen uker. 

Anonymkode: 5d3e6...273

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig så bør dette gå over relativt raskt, noen få dager.

Jeg har -12 i syn og bruker linser med korrigering på det ene synet. Selv etter flere år med de blir jeg uvel av å ta de på og synet mitt må nesten tilpasse seg de. Jeg må si jeg er en skeptiker og tror nesten ikke korrigeringen faktisk er så mye bedre. Bytter jeg til endagslinser (får jeg ikke helt riktig styrke - de lager ikke -0,25 i disse styrkene slik de gjør med mindre styrker) men da merker jeg ikke det i det hele tatt, jeg ser med en gang. jeg er også som deg at jeg har forskjellige styrker på venstre og høyre øyne. Ettersom du har korrigering i begge, så ville jeg trodd det var pga. disse.

Anonymkode: 2fd57...9fc

AnonymBruker
Skrevet

3 uker for å gi deg en noenlunde svar. 

Anonymkode: 41f52...fa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det er faktisk oppløftende å lese at det kan ta litt tid, også 3 uker. For begynte å lure på om jeg var målt feil, for hadde ikke ventet at det skulle føles så rart.

TS

Anonymkode: 42611...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...