AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hei, Jeg jobber på sykehjem. Er snart ferdig med en bachelorgrad innenfor en humanistisk retning. Pr i dag får jeg minstelønn. Spørsmålet mitt er om dette er riktig? Med min BA kan jeg ta master + PPU og bli lektor med tillegg. Jobber jeg i offentlig sektor er lønnen ikke minst mye høyere. Et annet argument er at jeg nå tjener like mye som en ufaglært. Jeg skjønner bare ikke hvorfor man snakker om mangel på ansatte i helsevesenet når man samtidig ekskluderer denne gruppen. Under studiet har vi lært akademisk skriving, alle pasienter må nøye følges opp med skjema, igjen en positiv side med å ha forskjellig bakgrunn. Burde jeg prøve å forhandle meg til en høyere lønn? Hvem skal jeg i så fall kontakte? Leder har vel ikke mye greie på dette? Anonymkode: c896d...c9b
ashera Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Det er riktig at du skal ha minstelønn. Du er ikke utdannet innen feltet du arbeider og følgelig ufaglært. Tilsvarende vil en sykepleier med bachelor vil bli lønnet som ufaglært om han tar jobb som lærervikar i skolen. 10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Du får riktig lønn, ut ifra hva de skriver. Du er ufaglært. Anonymkode: 244ee...bdb 8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Fagforening? Foreslår at du modererer språkbruken (jf overskrifta). Anonymkode: c897c...d1a 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 Du blir IKKE svindlet. Du er ufaglært innen yrket du jobber. Er som en mekaniker skal jobbe på sykehjem og få legelønn. Det går jo ikke Anonymkode: 907a5...102 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 Så lenge du ikke er fagutdannet innen helse så spiller det dessverre ingen rolle hva slags annen fagutdannelse eller høyere utdannelse du har. Har man ikke utdannelse innen det man jobber som, så har man i mange tilfeller ikke krav på mer enn lønn som ufaglært. Anonymkode: d47e5...d47 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 Du får riktig lønn. Anbefaler deg å søke jobber innenfor ditt fagfelt dersom du ønsker høyere lønn. Anonymkode: 8fbcb...411 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 Du får lønn som en ufaglært fordi du er ufaglært. Du har snart utdannelse innen annet fag enn hvor du arbeider. Når du har fullført bachlorutdanningen din, søker du deg jobb innen ditt fagfelt og får lønn deretter. Anonymkode: a2ddd...669 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #10 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei, Jeg jobber på sykehjem. Er snart ferdig med en bachelorgrad innenfor en humanistisk retning. Pr i dag får jeg minstelønn. Spørsmålet mitt er om dette er riktig? Med min BA kan jeg ta master + PPU og bli lektor med tillegg. Jobber jeg i offentlig sektor er lønnen ikke minst mye høyere. Et annet argument er at jeg nå tjener like mye som en ufaglært. Jeg skjønner bare ikke hvorfor man snakker om mangel på ansatte i helsevesenet når man samtidig ekskluderer denne gruppen. Under studiet har vi lært akademisk skriving, alle pasienter må nøye følges opp med skjema, igjen en positiv side med å ha forskjellig bakgrunn. Burde jeg prøve å forhandle meg til en høyere lønn? Hvem skal jeg i så fall kontakte? Leder har vel ikke mye greie på dette? Anonymkode: c896d...c9b Jobber du innenfor privat så har du muligheten til å forhandle deg til litt høyere lønn men ikke på samme nivå som en spl. Jobber du i kommunen, så må du finne deg i den lønnen du får. Hvor mye tjener du? Anonymkode: 44301...33a
anon321 Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 Den eneste som svindler noen her inne, er deg med denne clickbait tråden. Du har søkt på en jobb hvor du er ufaglært og har ingen relevant erfaring. Selvfølgelig skal du ha minstelønn (i henhold til tariff) 7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #12 Skrevet 8. april 2021 Ikke drit deg ut, du har ikke kompetanse innen området der du jobber, og lønnes derfor helt riktig som ufaglært med minstelønn. Anonymkode: 95035...be2 1
Gjest Vintermorgen Skrevet 8. april 2021 #13 Skrevet 8. april 2021 Ryddet for brukerangrep og svar til dette. Vintermorgen, mod
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #14 Skrevet 8. april 2021 Ikke gå til leder / arbeidsgiver med dette. Da dummer du deg ut siden du er ufaglært i dette faget. Anonymkode: 198dd...0ce
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #15 Skrevet 8. april 2021 Mener du I ramme alvor at en sykepleier med bachelor som ikke får seg jobb som sykepleier skal kunne kreve sykepleier-lønn på coop-extra også? Anonymkode: 62dd5...bc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå