AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hei, jeg har fått jobb i en statlig etat (kontorjobb). Jeg lurer på hvordan det pleier å være i slike etater når det gjelder goder som gratis kaffe på jobb, lunsj/frukt, julebord, teambuilding og så videre. Har jobbet i kommunen hvor de er skikkelig gnitne. Måtte betale for hver eneste kaffekopp, julelunsj - ja for ALT. Har også jobbet i det private hvor det er helt andre goder - kan ikke si jeg savner kommunen. På forhånd takk for svar☺️ Anonymkode: ea249...6e2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Jobber i staten. Her må vi betale for kaffe, lunsj, julebord, julelunsj. You name it.... Anonymkode: bf855...ca4 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Har jobbet i staten, der betalte ikke arbeidsgiver for noe som helst. Men vi drev en middels stor arbeidstakerforening som vi betalte inn kontingenter til, som igjen sørget for å gi oss dette underveis. Kaffe, julebord, frukt, teambuilding og andre ansattegoder. Brusautomat drev vi også (ikke gratis). Vi var ganske mange på avdelingen så denne foreningen holdt seg godt! Det hendte også at etaten la inn litt penger i foreningen når dem hadde til overs for budsjettene, så vi kan jo sånn sett si at bedriften var med på spleiselaget. Det var jo vinn vinn for dem også å kvitte seg med pengene slik at budsjettene ble brukt opp, og derav ikke fikk lavere budsjett neste år. Anonymkode: d080f...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Takk for svar - selv om de var litt nedslående, hehe Håper min arbeidsplass har lignende forening slik at det i det minste er rom for å få seg en kaffekopp om morgenen uten å putte en femkroning på et glass. Er så stusselig. Men får meg ikke til å sende mail å skrive: "er det gratis kaffe?" Haha.. Takk for svar dere! Anonymkode: ea249...6e2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Jeg jobber i Statens vegvesen, og vi får gratis kaffe og gratis julebord 🎉 Anonymkode: c78b5...722 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 Godet med å jobbe i staten er sommertid fra mai til august + pensjonsordningene. Anonymkode: 90245...dc1 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Jobber i staten. Kaffe og te er gratis. Lunsj og frukt må man stå for selv. Har ikke julebord, men får julelunsj og vanligvis også sommerlunsj. Teambuilding har jeg aldri opplevd. Anonymkode: 5b089...58e 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Jobber i forsvaret, er sivilt ansatt. Betaler matpenger så vi spiser de måltidene som er inne i vaktene våre. Vi har gratis kaffe og får julebord. Anonymkode: a01a6...f4d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 Synes ikke at staten skal tilby god lønn eller goder. Jobber man for staten så jobber man for Norges folk. Blir for dumt å bare tenke på seg selv og penger penger penger... Anonymkode: a5f8a...11e 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 Er vel bare politkere som får sponset alkohol, god mat og fest Anonymkode: 27f3d...400 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes ikke at staten skal tilby god lønn eller goder. Jobber man for staten så jobber man for Norges folk. Blir for dumt å bare tenke på seg selv og penger penger penger... Anonymkode: a5f8a...11e Det er én måte å se på det, men synes ikke det å tilby kaffe for sine ansatte er så veldig ekstravagant akkurat. Enig i at store fester og lignende tar seg dårlig ut i staten. Men noe så smått som kaffe handler jo om konkurransedyktighet med andre arbeidsplasser også. Anonymkode: ea249...6e2 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #12 Skrevet 7. april 2021 Jobber i Staten. Vi har gratis kaffe, te, kakao. Betalt julebord og sommerfest. En dag ekstra betalt fri i romjulen, betalt fri julaften og nyttårsaften. I år fikk vi påskeegg. Anonymkode: bdc6f...203
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #13 Skrevet 7. april 2021 Jobber i Oslo kommune, veldig god pensjonsordning. Spiller ikke så stor rolle da at vi må betale for kaffen. Anonymkode: 1c3f6...f89 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #14 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jobber i Staten. Vi har gratis kaffe, te, kakao. Betalt julebord og sommerfest. En dag ekstra betalt fri i romjulen, betalt fri julaften og nyttårsaften. I år fikk vi påskeegg. Anonymkode: bdc6f...203 Kan jeg spørre hvilken etat? Anonymkode: ea249...6e2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #15 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Godet med å jobbe i staten er sommertid fra mai til august + pensjonsordningene. Anonymkode: 90245...dc1 Ja du, hvordan fungerer det der? Anonymkode: 306ea...6a7
mmd Skrevet 7. april 2021 #16 Skrevet 7. april 2021 (endret) Minst like kjipt i staten. Ikke julegaver, ingen kaffe osv. Noen småpenger til velferdsmidler går gjerne til aktiviteter bare noen få wr interessert i. Og lønna er kjip! NB, organiser deg, og pass på å bli lønnsvurdert innen ett år! Endret 7. april 2021 av mmd
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #17 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg jobber i Statens vegvesen, og vi får gratis kaffe og gratis julebord 🎉 Anonymkode: c78b5...722 Elsket å jobbe i SVV! Savner det veldig. Anonymkode: 5cd4b...e60
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #18 Skrevet 7. april 2021 Sommertid var helt magisk. 8-15 i tre måneder. Det het seg at vi "jobbet det inn" ved å jobbe ekstra (8-16) resten av året, vi skulle liksom være tilgjengelige i lunsjen, men det var jo bare på papiret. Nå jobber jeg privat, men det godet der altså.. Frister å gå tilbake til stat! Anonymkode: 90245...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #19 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jobber i Staten. Vi har gratis kaffe, te, kakao. Betalt julebord og sommerfest. En dag ekstra betalt fri i romjulen, betalt fri julaften og nyttårsaften. I år fikk vi påskeegg. Anonymkode: bdc6f...203 Samme her, men vi har ofte egenandel på julebord og sommerfest. NAV her. Anonymkode: 8b136...c77
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #20 Skrevet 7. april 2021 mmd skrev (1 minutt siden): Minst like kjipt i staten. Ikke julegaver, ingen kaffe osv. Noen småpenger til velferdsmidler går gjerne til aktiviteter bare noen få wr interessert i. Og lønn er kjip! NB, organiser deg, og pass på å bli lønnsvurdertinnen ett år! Å bli lønnsvurdert? Hva innebærer det? Ts Anonymkode: ea249...6e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå