AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Har lagt meg på 16-1700 kcal og spiser "riktig" (mye proteiner,trege karbohydrater og fett). Er overvektig og skal ned iallefall 15 kg. Før spiste jeg myye og alt jeg ville uten å tenke over det. Når venner kroppen seg til det nye kostholdet og at den verste sulten gir seg? Har holdt på i en uke og gått ned litt over 1 kg😄 Anonymkode: dcf78...45a 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Tja, er vel veldig ulikt fra person til person. Min sult har på ingen måte roet seg enda, er i uke 9 med 1500-1600 kalorier i døgnet. For meg tror jeg det handler mest om at jeg er vant til å bli mett på mye raske karbohydrater (pasta, ris, potet, brød). Den samme behagelige metthetsfølelsen finner jeg ikke med annen mat. Anonymkode: 121d8...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Det er helt klart ulikt fra person til person. Jeg ligger et stykke under det du skriver, men merker ingen sult. Merket kanskje litt «tomhet» de første dagene, men det gikk over om jeg tok en kopp te, et ekstra stort glass vann, sukkerfrie pastiller osv. Har byttet ut kjøpebrød med hjemmelagede havrerundstykker med cottagecheese, spiser salat med egg og avokado og rent kjøtt/fisk/fugl. Tar en banan, yoghurt eller en appelsin som mellommåltid. Anonymkode: 34f03...26e
Tvist Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 1 kilo på en uke er jo kjempebra. Hos meg hjelper det å spise sakte, og virkelig kjenne etter. Er jeg sulten, eller synes jeg bare det er godt? Spiser ikke til jeg er stappmett, men til jeg ikke er sulten (det er i alle fall målet). Bruker også liten tallerken til middag, da ser det ut som jeg spiser en stor porsjon, og jeg må tenke meg litt om før jeg evt tar en porsjon til.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 Tvist skrev (5 minutter siden): 1 kilo på en uke er jo kjempebra. Hos meg hjelper det å spise sakte, og virkelig kjenne etter. Er jeg sulten, eller synes jeg bare det er godt? Spiser ikke til jeg er stappmett, men til jeg ikke er sulten (det er i alle fall målet). Bruker også liten tallerken til middag, da ser det ut som jeg spiser en stor porsjon, og jeg må tenke meg litt om før jeg evt tar en porsjon til. Første uka er det bare vann uansett, så jeg vil ikke si at det er kjempebra. Det vil først vise seg om noen uker. Anonymkode: 8261a...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 Det tar ganske lang tid før den fysiologiske sulten roer seg, men jeg anbefaler å få inn nok fiber. Den psykiske sulten går ikke automatisk bort. Anonymkode: 1144f...17a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 Beklager å måtte si det, men for noen går den aldri bort og blir noe en må leve med så lenge en går på diett. Anonymkode: b8dd8...513 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 Hvis du ikke kan spise deg mett og gå ned i vekt, så spiser du ikke sunt nok for din kropp. Anonymkode: 8d880...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #10 Skrevet 8. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du ikke kan spise deg mett og gå ned i vekt, så spiser du ikke sunt nok for din kropp. Anonymkode: 8d880...c7b Det du trenger å få i deg er protein og fett. Karbohydrater er helt unødvendig. Kjøtt inneholder alt du trenger av proteiner og vitaminer, for det er det vi hovedsaklig har levd på i millioner av år før vi begynte å dyrke korn osv. Velger du i tillegg litt fete kjøttstykker trenger du neppe å legge til noe fett utenom, ellers er det fint å bruke smør (ikke unaturlige margariner og planteoljer). Det gjør deg mett og gir stabilt blodsukker, og du vil sannsynligvis miste søtsuget i den grad du kutter ut karbohydratene. Når du spiser riktig vil du bli sulten når du trenger mat, og mett når du har fått det du trenger (med mindre du har problemer med stoffskifte eller slike ting), og kroppen vil kvitte seg med det overflødige fettet. Det er en myte at kroppen "ønsker" å bli fetest mulig. Anonymkode: fb0d2...a9c 1
Skyblue7 Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 Her gikk det ca en uke etter jeg begynte med periodisk faste (sultfølelsen) Spisevindu mellom 10 - 17. Har gått ned 5 kg nå i løpet av 8 uker 🙏🏻 Spiser karbo redusert i tilegg. Teller ikke kalorier, men spiser meg mett (men ikke stappmett) 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #12 Skrevet 8. april 2021 Sultfølelsen du opplever er som regel bare fysing, mer et psykologisk sug. Du spiser jo nok, du er ikke underernært, så det er nok ikke reelt sug. Jeg har slanket meg i 6 måneder, og kan fremdeles oppleve dette suget. Men de gangene jeg har sklidd ut så merker jeg at helt klart at magen ikke tåler store mengder mat. Gikk på en godtesmell i påsken, og jeg ble uggen og kvalm etter en halv sjokoladeplate og litt chips. Tidligere kunne jeg lett fortært en hel plate og en halv pose chips uten problemer. Så jo lengre tid uten, jo mer venner du kroppen av overspisingen. Anonymkode: a3c76...01d 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #13 Skrevet 8. april 2021 Fatter ikke hvorfor folk gidder å gå rundt sultne når de skal ned i vekt. Øk inntaket og volumet av grønnsaker til alle måltid. Problem solved. Anonymkode: a84f9...39c 1
Wit Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 For meg som spiste for mye til hvert måltid tidligere tok det ca 6-7 uker før jeg ikke lenger følte på sult gjennom dagen. Nå spiser jeg 4 måltider pr dag og ligger på ca 1400-1500 kalorier. Jeg er ikke sulten gjennom dagen i det hele tatt. Er veldig bevisst på å spise når jeg skal sånn at ikke sulten skal komme. Jeg drikker også mye vann gjennom dagen, eller vann med kullsyre. Det gjør at magen fylles opp og sultfølelsen blir mye mindre. For meg er det viktig med en del proteiner til ihvertfall 2 av måltidene. Det gjør at jeg holder meg mett frem til neste måltid. I tillegg spiser jeg veldig mye grønnsaker. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 Hvor mye proteiner? Drikk en proteinshake i tillegg. Du vil ikke legge på deg fett av det, det vil gå til musklene og det vil redusere sultfølelsen din. Win win Anonymkode: 02fa8...0ae
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 Jeg anbefaler å ha et spisevindu, f.eks. første måltid 11 og siste måltid 21. Da har du et mindre tidsrom å få i deg de kaloriene du skal spise. Jeg ville også søkt opp hvilke sunne matvarer som gir mest metthetsfølelse så du får spist deg ordentlig mett. Ikke kast bort kalorier på knekkebrød med kjipt pålegg eller annen kjip "sunn" mat. Lag heller en dagsplan hvor du kan spise mest og best mulig innenfor kaloribudsjettet ditt. Gjør det til en sport å finne rettet som smaker bedre enn du er vant med slik at det virker kjipt å gå tilbake til ditt gamle kosthold. Går du rundt sulten så er sjansen større for å ramle tilbake. Anonymkode: 5553d...7e7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 Det handler jo om hvordan du fordeler måltidene utover dagen, og hva du spiser. Jeg ligger på mellom 1500-1700 kalorier daglig, og jeg er nesten aldri sulten. Blir sulten litt før jeg skal spise. Passer på at måltidene består av nok fett, karbohydrater og proteiner, spesielt fokus på proteiner, for det holder en mett lenger. Anonymkode: 64033...e39
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 Skyblue7 skrev (18 timer siden): Her gikk det ca en uke etter jeg begynte med periodisk faste (sultfølelsen) Spisevindu mellom 10 - 17. Har gått ned 5 kg nå i løpet av 8 uker 🙏🏻 Spiser karbo redusert i tilegg. Teller ikke kalorier, men spiser meg mett (men ikke stappmett) Samme her. Har spisevindu 12/13-20 da. Og merker at sulten har gitt seg ganske fort. Blitt mer vant til spisevinduet nå. Men spiser hva jeg vil i spisevinduet. Anonymkode: 2eb51...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå