AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hei. Vil noen komme med tips til konkrete produkter med «overkommelig» pris? Jeg er skikkelig dårlig på alt med sminke og rens. Bruker foundation, blush og mascara. That’s it. - Jeg trenger tips til å få lagt meg med rent fjes om kvelden, med færrest mulig steg for å nå målet. I 30-årene, har ganske tørr hud, store porer, får lett kviser, en del sorte prikker.. Hjelp 🙏🏻 Anonymkode: 9dfec...47b
flusa Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Jeg har prøvd veldig mye. Og føler nå,i en alder av 40år, at det faktisk holder for meg å vaske/rense huden med en gelébasert rens som skummes opp. Bruker så en fuktighetskrem. Avogtil camilla pihl sin nattmaske om natt, men avogtil på dagtid hvis huden føles tørr/stram. Bruker ikke øyekrem,serum eller toner lenger. Føler det ikke gjorde så mye for huden min-på sikt. Huden min er mye renere og finere etter at jeg sluttet å bruke så mye produkter på den. Tidligere brukte jeg masker,tonere,øyekremer,serum osv. Da fikk jeg oftere utbrudd i form av kviser,og hadde mere oljete hud.
Roci Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei. Vil noen komme med tips til konkrete produkter med «overkommelig» pris? Jeg er skikkelig dårlig på alt med sminke og rens. Bruker foundation, blush og mascara. That’s it. - Jeg trenger tips til å få lagt meg med rent fjes om kvelden, med færrest mulig steg for å nå målet. I 30-årene, har ganske tørr hud, store porer, får lett kviser, en del sorte prikker.. Hjelp 🙏🏻 Anonymkode: 9dfec...47b Du trenger ikke så mange produkter eller en komplisert "rutine" for å ta vare på huden din. Rens, fukt og solbeskyttelse er i grunnen det viktigste. En god rens/sminkefjerner for tørr hud er denne: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/renseprodukter/lrp-fysiologisk-rensemelk-2001,5000913/?gclid=EAIaIQobChMI8L7dv7Pu7wIVDeqyCh2FYQ99EAQYASABEgLPlPD_BwE. Jeg vil også foreslå at du forsøker et serum med BHA (salicylsyre) mot urenhetene, f.eks. https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-1-bha-lotion-exfoliant-30-ml Dette er prøvestørrelsen, en større flaske med 100 ml. koster 379,- men dette er et drøyt produkt. Et rimeligere BHA-produkt er dette. Når du begynner å bruke hudpleie med såkalte aktive ingredienser som bl.a. syrer, bør du alltid ta en toleransetest før du begynner å bruke produktet. Det gjør du ved å påøre en liten mengde produkt på et lite synlig sted, f. eks. på kjevebenet under øret, og vent i 24 timer. Dersom du ikke opplever rødhet eller irritasjon, kan du prøve å bruke produktet i hele ansiktet. Begynn med èn kveld i uka, og øk gradvis til maks annenhver kveld. Du sier ikke noe om hvorvidt du bruker fuktighetskrem, men en god og rimelig krem for tørr og uren hud er f.eks. https://www.apotera.no/cerave-facial-moisturising-lotion-52ml?gclid=EAIaIQobChMItdeIwLbu7wIVhUeRBR2EmgC0EAYYBCABEgINZvD_BwE Et par andre kremer du kan forsøke, er denne (finnes også i prøvestørrelse) eller denne. En god og rimelig solkrem til tørr og uren hud er denne: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/akne/avene-sun-face-fluid-spf30-50,5008151/ Håper dette kan være til hjep 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Jeg synes det er vanskelig å fjerne foundationen, så har åpenbart feil produkter i skapet. Bruker alltid fuktighetskrem, men er fremdeles tørr rundt nesen, på haka og i panna. TS. Anonymkode: 9dfec...47b
Roci Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg synes det er vanskelig å fjerne foundationen, så har åpenbart feil produkter i skapet. Bruker alltid fuktighetskrem, men er fremdeles tørr rundt nesen, på haka og i panna. TS. Anonymkode: 9dfec...47b Jeg har selv brukt den rensen jeg anbefaler, og opplever at den er effektiv selv om den er mild. Du må imidlertid bruke litt tid, kanskje 30-60 sekunder og massere den inn i huden for at den skal løse opp sminken. Hvilken fuktighetskrem bruker du? Kan hende den ikke gir tilstrekkelig fukt dersom du fortsatt er tørr.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Roci skrev (På 8.4.2021 den 15.08): Jeg har selv brukt den rensen jeg anbefaler, og opplever at den er effektiv selv om den er mild. Du må imidlertid bruke litt tid, kanskje 30-60 sekunder og massere den inn i huden for at den skal løse opp sminken. Hvilken fuktighetskrem bruker du? Kan hende den ikke gir tilstrekkelig fukt dersom du fortsatt er tørr. Jeg skal sjekke den ut ☺️ Bruker for tiden Lancome Hydra Zen. Har brukt den før, og syntes den var god da. Nå kan det jo hende at forarbeidet er for dårlig, så kremen ikke får gjort jobben sin. Anonymkode: 9dfec...47b
Roci Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal sjekke den ut ☺️ Bruker for tiden Lancome Hydra Zen. Har brukt den før, og syntes den var god da. Nå kan det jo hende at forarbeidet er for dårlig, så kremen ikke får gjort jobben sin. Anonymkode: 9dfec...47b Huden vår kan endre behov etter årstid, hormonsyklus og ulike ytre påvirkninger, så det hender man må bytte hudpleieprodukter. Jeg ttenger f.eks en mye fetere krem om vinteren enn jeg gjør i sommerhalvåret. Det er mest sannsynlig slik at den kremen du bruker, ikke passer til de behovene huden din har akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå