AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Del Skrevet 7. april 2021 Ser stadig annonser om vitamintilskudd for hår fra Good For Me, blant annet type «måtte halvere dosen for at håret vokste så fort» osv. Jeg lurer på om noen har erfaring med disse, og om de faktisk fungerer eller er det bare bortkastede penger? Blir selvfølgelig nysgjerrig, men samtidig ønsker jeg ikke å bruke penger på lureri. Har ganske langt og fint hår - maaaange tynne hårstrå istedenfor tykkere, så håret kan føles noe tynt og flatt innimellom. Kunne tenkt meg tykkere hår, men vet ikke om det finnes håp for ei som regelmessig bruker både hårføner og rettetang? Samboer er også redd han kanskje begynner å bli litt tynnere i håret, så om noe kunne fungert på oss begge hadde jo det vært supert. 😆 Anonymkode: becdb...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Del Skrevet 7. april 2021 Jeg merker ingen forskjell med vitaminene fra Good for me, men merket absolutt en forskjell med det fra Hairlust! Anonymkode: 3ec6a...620 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #3 Del Skrevet 8. april 2021 Jeg har brukt Nisim sjampo nå i et par måneder, vasker håret ca 2 g i uka, bruker i tillegg hårserumet fra The Ordinary og er på andre flaska. Syns jeg ser en ørliten forskjell. Håret blir trått av sjampoen så viktig med en god balsam i tuppene etterpå. Føler jeg mister litt mindre hår nå. Men det tar tid å se og merke forskjell fordi nytt hår må ji rekke å vokse ut så sjampoer, tabletkurer, serumer osv. må ha minst 3 mnd. Har brukt ølgjærtabletter også i lang tid, syns jeg får litt lengre hår med disse men ikke tykkere hår så skal ikke slutte. Anonymkode: 34d0d...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ser stadig annonser om vitamintilskudd for hår fra Good For Me, blant annet type «måtte halvere dosen for at håret vokste så fort» osv. Jeg lurer på om noen har erfaring med disse, og om de faktisk fungerer eller er det bare bortkastede penger? Blir selvfølgelig nysgjerrig, men samtidig ønsker jeg ikke å bruke penger på lureri. Har ganske langt og fint hår - maaaange tynne hårstrå istedenfor tykkere, så håret kan føles noe tynt og flatt innimellom. Kunne tenkt meg tykkere hår, men vet ikke om det finnes håp for ei som regelmessig bruker både hårføner og rettetang? Samboer er også redd han kanskje begynner å bli litt tynnere i håret, så om noe kunne fungert på oss begge hadde jo det vært supert. 😆 Anonymkode: becdb...b54 Bare svindel og tull. Det eneste som har dokumentert effekt for hårtap er virkestoffet minoxidil. Det fåes på apoteket under navnet recrea forte, og er reseptfritt. Dette er det eneste som fungerer, alt fra diverse nettshop, good for me og helsekost er dessverre svindel og har null dokumentet effekt. Anonymkode: a7cd2...40c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare svindel og tull. Det eneste som har dokumentert effekt for hårtap er virkestoffet minoxidil. Det fåes på apoteket under navnet recrea forte, og er reseptfritt. Dette er det eneste som fungerer, alt fra diverse nettshop, good for me og helsekost er dessverre svindel og har null dokumentet effekt. Anonymkode: a7cd2...40c Problemet er at det er som å sprute olje i hodebunnen, litt upraktisk å måtte vaske håret hver eneste dag. Kjøpte rekrea forte og den er veldig fet. Anonymkode: 34d0d...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #6 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er at det er som å sprute olje i hodebunnen, litt upraktisk å måtte vaske håret hver eneste dag. Kjøpte rekrea forte og den er veldig fet. Anonymkode: 34d0d...89a Det er fremdeles det eneste legemidelet som fungerer mot håravfall. Så jeg tenker det er en liten pris når valget står mellom det eller å miste håret. Hvis recrea forte er for upraktisk så viser det at man bare egentlig ikke har noe problem med at man mister håret. Anonymkode: a7cd2...40c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #7 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er fremdeles det eneste legemidelet som fungerer mot håravfall. Så jeg tenker det er en liten pris når valget står mellom det eller å miste håret. Hvis recrea forte er for upraktisk så viser det at man bare egentlig ikke har noe problem med at man mister håret. Anonymkode: a7cd2...40c Det er ikke bare det som brukeren over skrev, med fett men starter man på det, må man gjøre det livet ut. Og ha pauser innimellom, når man gjør det mister man dobbelt. Anonymkode: f48c4...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke bare det som brukeren over skrev, med fett men starter man på det, må man gjøre det livet ut. Og ha pauser innimellom, når man gjør det mister man dobbelt. Anonymkode: f48c4...8dd Dette stemmer ikke. Har gått fast på dette i noen år, da jeg i veldig ung alder fikk håravfall. Man må ikke ta pause innimellom. Og de gangene jeg har glemt det i perioder (altså uplanlagt pause) så har jeg ikke mistet det dobbelte. Så kjenner meg ikke igjen i noe du skriver her. Anonymkode: a7cd2...40c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 8. april 2021 #9 Del Skrevet 8. april 2021 Du har fått mange gode råd her allerede, og som de sier har har slike "hårvitaminer" dessverre lite for seg. Hårtap hos kvinner kan absolutt være pga. mangel på visse mineraler og vitaminer, spesielt vitamin B, D, jern og sink. Men da er det mye bedre å gå til en lege og få sjekket om man mangler f.eks. jern, og så kjøpe det tilskuddet på apoteket. Mye billigere! (Viktig å ikke ta jern eller andre ting uten å sjekke om man trenger det.) Som andre har skrevet så er minoxidil det eneste utvortes middel på det norske markedet som faktisk har en effekt på kvinnelig androgent hårtap, men jeg ville ikke begynt på det uten å sjekke med lege (helst dermatolog) først. Og siden du har mange hårstrå, selv om de er tynne, så ser jeg ingen grunn til at du skal begynne på noe slikt. Når det gjelder din samboer, så er vel det mest sannsynlig "vanlig" mannlig hårtap, og der er det veldig lite vitaminer og mineraler kan gjøre. Noen menn velger å bruke "de tre store": minoxidil, shampoo av merket Fungoral, og finasterid (tabletter.) Det kan bremse hårtap hos mange, og reversere til en viss grad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 9. april 2021 #10 Del Skrevet 9. april 2021 (endret) Jeg har prøvd flere slike vitamintilskudd for hår (hairlust, good for me, hair volum etc). Prøvde i 6 mnd av gangen pr type -da det jo tar 3-6 mnd før man kan se resultater. Det er ingen tvil om at det meste er veldig overdrevet ifht resultater. Ingen får plutselig 20 cm lenger hår på 3 mnd.. Men når det er sagt; næring innenfra er jo absolutt viktig. ( I tillegg til riktig pleie av håret utvendig for å unngå unødig slitasje). Hårvekst er mest basert på gener -sånn er det bare. Men du kan absolutt optimalisere muligheten for sunt hår (som derav vokser jevnt og knekker mindre av). Beste er jo sunt og variert kosthold med nok fisk, grønnsaker, litt nøtter, frukt osv. Da skal tilskudd egentlig være overflødig. Men jeg er ikke alltid så flink på kosthold -og har perioder med mye stress også. Derfor har jeg over tid supplert med vitamintilskudd for hud/hår/negler. Testet over tid. Min erfaring er at disse "skreddersydde" produktene koster mer enn de gir tilbake. Ingen av de ga så veldig synlig forskjell -bortsett fra Hairlust som jeg opplevde ga litt mer fart på vekst. MEN; Ren ølgær (i tablettform -orker ikke pulveret) + omega 3 tran tabletter har absolutt gitt resultater. Mitt hår vokser ekstremt sakte (uvanlig sakte -dårlige hårgener) -og tidligere kom jeg aldri lenger enn til midten av skulderbladene før det knakk av eller bare sluttet å vokse. Med ølgjær ser jeg synlig vekst -ikke noe mirakelkur, men vokser ca 2 cm pr mnd (mot under 1 cm normalt for meg -så altså en dobling på mitt hår). Husk det tar tid. Men kan nesten garantere at du vil se resultatene begynne å vise seg etter ca 3 mnd -og garantert ved bruk på 6 mnd. Jeg har tatt ølgjærtabl i 1 år nå, og håret har vokst ca 15 cm og kommet ned til under "bh-stroppen". I tillegg er det som sagt viktig å pleie håret utenifra. Silkepute og spesialbørste for å unngå friksjon. Unngå varmebehandling. Gode hårprodukter. Selv er jeg blitt helt avhengig av Kerastase Genesis serien (shampoo, balsam, serum og kur). Produktene gjør håret mer motstansdyktige/styrker håret ifht å knekke av. Noe jeg også ser merkbart effekt på nå som jeg har brukd produktene i litt over 4 mnd. Endret 9. april 2021 av Cessa74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Del Skrevet 9. april 2021 Tusen takk for svar dere, her var det mange smarte hoder, nyttig informasjon og gjennomtenkte og gode svar, tips og råd. 😊 Da trenger jeg i alle fall ikke å kaste bort penger på sånne ting, mulig jeg bare sier meg fornøyd med håret som det er. Har ingen problemer med at det slutter å vokse på et punkt (så langt hår har jeg isåfall ikke hatt ennå, og det er nedfor «bh-stroppen» på ryggen per nå), og det er vel egentlig ikke tynt i det store bildet heller siden det er så vanvittig stort antall tynne hårstrå ifølge frisøren. Ikke sliter jeg med mer håravfall enn det jeg anser som normalt heller. Det er nok varmebehandlingen som er synderen for min del, for tilbake på barneskolen og starten av ungdomsskolen hadde jeg svært tykt og sterkt hår. Moren og søsteren min har «grovt» og tykt, mørkt hår ala sånt man finner i litt sydligere strøk, det har for så vidt brødrene mine og pappa også - jeg er den eneste av oss i kjernefamilien som har endt opp med litt mer typisk nordisk hår. 😅 Hva gjelder samboer er det nok som dere sier. Broren er også begynt å miste litt, men de har begge to tidvis svært stressende jobber. Vil tippe det kanskje ligger noe i det også. Anonymkode: becdb...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 12.24): Det er fremdeles det eneste legemidelet som fungerer mot håravfall. Så jeg tenker det er en liten pris når valget står mellom det eller å miste håret. Hvis recrea forte er for upraktisk så viser det at man bare egentlig ikke har noe problem med at man mister håret. Anonymkode: a7cd2...40c Jeg har bestilt et produkt med minoxidil fra ebay og den var ikke oljete. Man kan fint produsere serumet uten at det trenger å se ut som om man har dusjet i olje hver dag. Jeg kan ikke bruke det. Mulig det er mye lettere om man har kort hår. Anonymkode: 34d0d...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå