Gå til innhold

Sorte kjøkken

Anquor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har mørk blått kjøkken og får maaange positive kommentarer på det. For at det ikke skal virke mørkt har vi hvit benkeplate i stein, som er det beste med hele kjøkkenet. Går dere for sort kjøkken, så ikke ha for mye overskap eller mørk benkeplate, er mine tips. 

Når det gjelder farger generelt, tenker jeg at det er helheten det handler om. Jeg har sett gråmalte rom (og kjøkkeninnredning) som har vært helt fantastiske, selv om grått er den tristeste fargen jeg vet om. Men helheten i rommet ga en så fin atmosfære at det ble fint likevel. Så sort kjøkken er ikke bare et "sort kjøkken".

Anonymkode: 9fef3...18f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har sort kjøkken og angrer ikke ett eneste sekund! Vasker over med en mikrofiberklut med gjevne mellomrom så forsvinner flekkene :) føler ikke jeg må gnikke og gnu i tid å utid. Å si at det blir ett mørkt å fargeløst hjem fordi man har sort kjøkken syns jeg er litt trang synt. Vi har farger på veggene og har god belysning, så mørkt å trist er det ikke. 

Anonymkode: 190a7...bbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har mørk blått kjøkken og får maaange positive kommentarer på det. For at det ikke skal virke mørkt har vi hvit benkeplate i stein, som er det beste med hele kjøkkenet. Går dere for sort kjøkken, så ikke ha for mye overskap eller mørk benkeplate, er mine tips. 

Når det gjelder farger generelt, tenker jeg at det er helheten det handler om. Jeg har sett gråmalte rom (og kjøkkeninnredning) som har vært helt fantastiske, selv om grått er den tristeste fargen jeg vet om. Men helheten i rommet ga en så fin atmosfære at det ble fint likevel. Så sort kjøkken er ikke bare et "sort kjøkken".

Anonymkode: 9fef3...18f

Hvilket kjøkken har du og hvilken farge har du på veggene? Jeg skal sette opp mørkt blått kjøkken om ikke lenge. Aner ikke hvilken farge jeg skal ha på veggene. Skal ikke ha hvit benkeplate da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
O.G. skrev (9 minutter siden):

West-&-Reid_Holloway_A+T_x_021.jpg?forma

Det var ikke pent nei. Åpne hyller er jo totalt ubrukelige. 

Anonymkode: 1282b...491

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var ikke pent nei. Åpne hyller er jo totalt ubrukelige. 

Anonymkode: 1282b...491

Se bort fra de og se skapdørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
12 minutter siden, O.G. said:

West-&-Reid_Holloway_A+T_x_021.jpg?forma

Ja det var pent! :) Men ikke sikkert jeg syns det om 10 år. 🙈 Det er jo veldig kantete med rene, harde linjer, noe som fort kan bli umoderne igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 minutt siden):

Ja det var pent! :) Men ikke sikkert jeg syns det om 10 år. 🙈 Det er jo veldig kantete med rene, harde linjer, noe som fort kan bli umoderne igjen. 

Det er derfor jeg vil fokusere på form og funksjon og ikke farge når jeg skal gjøre om kjøkkenet. 

Vet bare en ting pr i dag at jeg liker åpen kjøkkenløsning, men ikke måten det blir håndtert på i dag med samme form som i et lukket kjøkken og med ei svær øy, som tar mye areal. Må gå an å få til det her på en bra måte, hvor fokuset er arbeidskjøkken, men samtidig se and det at når det er åpen løsning, så blir også kjøkkenet et "møbel" i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sort kjøkken og synes det er lekkert! Har stort rom og mye lys. 

Anonymkode: 4c692...7b3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har mørk blått fra Epoq med lys trelaminatbenk. Vi digger det! 🤩 Har hvite fliser mellom benk og veggskap, og vi har åpen løsning mot stua. Vi har klassisk hvit innover mot stua, så har vi to kontrastvegger - Humble Yellow som man ser direkte på fra kjøkkenet og Northern Mystic på tv-veggen. Passer overraskende bra sammen 😊

Anonymkode: e2f73...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er lite som er mer deprimerende enn et sort kjøkken.

Anonymkode: aad50...967

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være fint i stooor kjøkken. Men i borettslagkjøkken på 10 kvadratmeter synes jeg det blir for innestengt. Ser flere som har svart kjøkken og mørke vegger, og det forstår jeg rett og slett ikke. 

Anonymkode: edebf...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 4/7/2021 at 7:43 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes det er veldig lekkert, men tror også at det kommer til å bli noe man blir lei av om 5 år. Og det krever nok stort rom med mye vinduslys for at det ikke skal føles mørkt. 

Anonymkode: 2f5d0...277

Første svar du fikk - og den er jeg så enig i.

Ja, det er kjempe fint! Ville gått for det, eller en annen mørk farge, men bare sammen med hvite/lyse benkeplate, lys vegg, kanskje med færre overskap eller med åpne hyller i overskap. For å ha mer lys på kjøkkenet, sånn at det ikke ser for mørkt ut. 

Anonymkode: b7a32...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi valgte sort kjøkken. Hadde jeg fått valgt på nytt hadde jeg tatt en annen farge. Ikke fordi jeg ikke liker fargen, men jeg synes flekkene vises veldig godt, og benkeplata er supervanskelig å få flekkfri (akkurat som at flekker setter seg fast). 
Skulle jeg valgt på nytt hadde det nok blitt et grønt kjøkken, og heller en annen farge på veggene (har grønne vegger i dag).

Anonymkode: c2820...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Til dere som har sort kjøkken og er fornøyde:

- hvilken glansgrad har dere på malingen? 

- hva slags benkeplate har dere? 

Dere som har grønne vegger på kjøkkenet, hvilke alternativ ser dere til sort kjøkken? 

Vi har i dag fronter i rød mynte med eikeskrog og eik sokkel, og vurderer dempet sort med grågrønt skrog/sokkel. Usikker på om sokkelen også bør være  sort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
penelope skrev (3 timer siden):

Til dere som har sort kjøkken og er fornøyde:

- hvilken glansgrad har dere på malingen? 

- hva slags benkeplate har dere? 

Dere som har grønne vegger på kjøkkenet, hvilke alternativ ser dere til sort kjøkken? 

Vi har i dag fronter i rød mynte med eikeskrog og eik sokkel, og vurderer dempet sort med grågrønt skrog/sokkel. Usikker på om sokkelen også bør være  sort. 

Glansgrad: vi har brukt lady wonderwall, den kommer bare i en glasgrad (5 tror jeg)

Benkeplate: star galaxy heter den. Sort granitt med kobber-speks, dødsfin til veggfargen vår - desert pink.

kjøkkenet opplever hverken lite eller mørkt da vi har god belysning samt vindu over benkeplaten som igjen reflekterer lyset

Anonymkode: 9179c...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Glansgrad: vi har brukt lady wonderwall, den kommer bare i en glasgrad (5 tror jeg)

Benkeplate: star galaxy heter den. Sort granitt med kobber-speks, dødsfin til veggfargen vår - desert pink.

kjøkkenet opplever hverken lite eller mørkt da vi har god belysning samt vindu over benkeplaten som igjen reflekterer lyset

Anonymkode: 9179c...b32

Takker - vi har wonderwall på veggene - den har glans på 10. 5 må være veldig matt? Hvordan er renholdet da?
Trodde det var vanligere med opp mot 40 på kjøkkenfronter.

Er enig i at star galaxy er fin :) Vi har svartmelert laminat i dag, og jeg lurte på om det hadde vært fint med en kontrast hvis vi nå skal male sorte fronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noensinne skal pusse opp kjøkken igjen så skal det bli mørkest mulig. Jeg vet jeg er uvanlig i smaken men jeg har aldri kunnet fordra den "mest mulig lys og luft i rommene" holdningen som de fleste liker. Jeg kan se fascinasjonen, absolutt men jeg blir rett og slett stressa hvis det blir for lyst.

Drømmekjøkken 1

Drømmekjøkken 2 hvis man får på plass dørhåndtak

Drømmekjøkken 3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så stygt. Vi er på boligjakt nå og ser jeg et svart kjøkken i en annonse så klikker jeg meg ut av den med en gang. Orker ikke kjøpe en bolig hvor kjøkken eller bad må pusses opp. 

Anonymkode: a45a5...69a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...