AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #21 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har noen venner som fikk sort kjøkken for noen år siden, og de angrer litt. Alle fingermerker synes (ikke skitne fingre, men naturlig fett fra huden) og de føler de må gnikke og gnure hele tiden. Anonymkode: f792f...6ed Det kommer nok mer an på materialet enn fargen. Anonymkode: 40324...64c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #22 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingenting er alltid moteriktig... Anonymkode: eb311...6c2 Skulle til å si det. Hvitt kjøkken er vel ganske ut nå. Anonymkode: 40324...64c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 8. april 2021 #23 Del Skrevet 8. april 2021 For 10 år siden hadde jeg lyst på sort kjøkken, men nå hadde jeg nok ikke valgt helsort igjen uten videre fordi det er blitt trend. Kommer dog veldig an på, men tror de typiske helsorte som ikke egentlig passer inn i resten av boligen vil føles for mørkt. Synes og enkelte av modellene er ganske harry egentlig. Er forskjell på et hvilketsomhelst slags kjøkken som kommer i sort farge, og de mer minimalistiske med helt glatte matte fronter. Sistnevnte tror jeg holder seg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #24 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjør det virkelig ikke. Enhver flekk lyser på mitt helsorte kjøkken. Det er faktisk mer synlig enn på hvitt (sikkert fordi vi også har sort benkeplate. Anonymkode: 40324...64c Noe synes godt, som fett, avhengig av overflatestrukturen. Men selvfølgelig skjuler sort langt mer dritt enn hvit. Mørke skjuler bedre enn lys. Du merker vel det bare du har på deg en hvit bukse, etc.? Anonymkode: bf6b0...5ee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #25 Del Skrevet 8. april 2021 Kjøkken i svart, matt linoleum fra Designa er skikkelig fint. Se eksempel her: Hytte på fjellet Kvitfjell - Inspirasjon (klikk.no) Anonymkode: 9c4b9...1ff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. april 2021 #26 Del Skrevet 8. april 2021 Har ikke sort kjøkken, men veldig mørk grått. Elsker det og blir ikke lei. Men jeg valgte det fordi jeg elsker grått, ikke fordi det er mote. Selvsagt er det ikke mindre hygienisk, er det noen steder fingermerker og møkk synes, så er det på kjøkkenet mitt 😅 En mikrofiberklut brukes daglig, og en vaskehjelp brukes ukentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 8. april 2021 #27 Del Skrevet 8. april 2021 Vi driver å pusser opp kjøkkenet her hjemme og skal ha det i sort (bortsett fra overskap som blir i lys eik). Synes det er veldig lekkert og er veldig uenig i at det er dystert og fargeløst, er vel ikke noe som får farger til å poppe bedre enn sort. Men det er jo til syvende og sist snakk om smak og behag, og jeg kunne selv ikke tenkt meg å ha hele kjøkkenet i eik feks. Det hadde blitt altfor kjedelig og for mye treverk for min del, men jeg synes det er veldig gøy å mikse materialer og overflater. Det blir med en gang mer spennende om man har noe matt og noe glatt osv. Man kan fint ha et fargerikt kjøkken uten at alle frontene må være i knasje farger. Jeg mener dessuten at det er smartere å heller gå for fargerike håndklær, kluter, krukker osv ettersom det er lettere og billigere å bytte ut dersom man går lei av fargene, også heller gå for en mer allsidig farge på selve frontene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 8. april 2021 #28 Del Skrevet 8. april 2021 Anquor skrev (18 timer siden): Vi skal bygge hus og skal velge kjøkken. Ser der er veldig "In" med sorte kjøkken. Og synes jo det er veldig stilig. Men av erfaring så skifter jo trendene mye i løpet av noen år, og kjøkken er jo ikke noe vi har tenkt å bytte med det første. Så hva er deres tanker om trenden? Vil det fort bli utdatert? eller er det her for å bli en stund? Gjør aldri valg basert på trender. Hadde snekker her og fulgte ikke alle hans forslag selv om han også kom med mye som var veldig bra, nesten som å ha gitt oppdrag til sinnasnekkeren. Likevel, grått faller ikke i min smak. Ville ikke valgt svart kjøkken selv om det kan se stilig ut. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ingenting er alltid moteriktig... Anonymkode: eb311...6c2 Det klassiske vil bestå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 8. april 2021 #29 Del Skrevet 8. april 2021 (endret) Ikke velg svart kjøkken, med mindre du liker å slave rundt med vaskeklut eller klarer og overse flekker i dagslys. Vi angrer veldig. Flekker, fingermerker, skjolder og sol. Og for ikke å snakke om når vi vasker det. Vi må gå over med tørre kluter og papir for å fjerne skjolder fra vaskevann/spray etc. Vi skulle aldri gått for svart, men tenkte stort sett på stil og utseende. Er ganske dyrt med kjøkken, så hadde vi visst dette hadde vi gått for grått. Edit: glemte å nevne støv. Støvet lyser opp på hele kjøkkenet... Endret 8. april 2021 av UnderCover 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #30 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er en grunn til at sykehus/områder hvor hygiene er viktig er hvite. Sort/veldig mørke farger skjuler mer skitt enn lysere farger, dermed er det uhygienisk. Anonymkode: bf6b0...5ee Vel. Jeg jobber på sykehus i et bygg som ble bygget for 4 år siden. Mørkegrå kjøkkeninnredning. Anonymkode: 0692f...8d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #31 Del Skrevet 8. april 2021 Det kan være lekkert, men det er veldig ca 2017. Det trenger du jo ikke bry deg om, og heller ikke bry deg om at det snart vil se utdatert ut. Jeg kjøpte nytt kjøkken i 2019, og da jeg sa til betjeningen at jeg ikke ville ha svart eller mørkt kjøkken, sa de, alle de tre stedene jeg vurderte, noe sånn som at «Nei, den trenden har nok nådd toppen.» Ser det samme med de mørke/svarte veggene «alle» skulle ha noen år tilbake. Nå er interiørgruppene på fb fulle av bilder hvor disse rommene blir malt betydelig lysere. Anonymkode: a7a56...903 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malika Skrevet 8. april 2021 #32 Del Skrevet 8. april 2021 Liker det ikke. Styrer generelt unna trender. Vi skal få nytt kjøkken neste år, og da går vi for Uno form Classic i eik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 8. april 2021 #33 Del Skrevet 8. april 2021 Har svart kjøkken nå, og elsker det. Kjøpte hvitt kjøkken (annen bolig), i 2015, og angret fort på det. Tror det blir sort kjøkken når jeg skal kjøpe meg hus igjen 😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. april 2021 #34 Del Skrevet 8. april 2021 Det kunne jeg ikke ha tenkt meg. Er det blanke overflater i tillegg; neitakk. Fettflekker og støv...gnukke og gni. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #35 Del Skrevet 8. april 2021 Vi har hvit kjøkkeninnredning og har sort øy, går aldri lei den kombinasjonen. Tok utgangspunkt i farger (og møbler) fra Slettvoll og Kvanum, så stilen er tidløs. Er likevel enig i at det er mange sorte kjøkken som er triste og som fort kommer til å bli utdatert. Totalt kommer det an på hvordan en innreder og om det er god «flyt» gjennom huset/leiligheten. Nå er de beige fargene fra tidlig 2000-tallet som er komt tilbake - det synest jeg er grusomt🙈 Anonymkode: a647a...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2021 #36 Del Skrevet 8. april 2021 Jeg kommer til å tenke funksjon og form fremfor farge når jeg gjør om leiligheten og kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #37 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noe synes godt, som fett, avhengig av overflatestrukturen. Men selvfølgelig skjuler sort langt mer dritt enn hvit. Mørke skjuler bedre enn lys. Du merker vel det bare du har på deg en hvit bukse, etc.? Anonymkode: bf6b0...5ee En fast farge uten sjatteringer vil vise veldig mye. De kjøkkenene som virkelig skjuler smuss og skit er trefarger. Der de naturlige fargeendringene kamuflerer skit. Anonymkode: 40324...64c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2021 #38 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En fast farge uten sjatteringer vil vise veldig mye. De kjøkkenene som virkelig skjuler smuss og skit er trefarger. Der de naturlige fargeendringene kamuflerer skit. Anonymkode: 40324...64c Furukjøkken er jo så OL på Lillehammer 1994. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #39 Del Skrevet 8. april 2021 O.G. skrev (1 minutt siden): Furukjøkken er jo så OL på Lillehammer 1994. Yep, og de som nå innbiller seg at eik er «klassisk» vil få seg en overraskelse om noen år. Furu var jo bare SÅ klassisk i 94. Anonymkode: 40324...64c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. april 2021 #40 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Yep, og de som nå innbiller seg at eik er «klassisk» vil få seg en overraskelse om noen år. Furu var jo bare SÅ klassisk i 94. Anonymkode: 40324...64c Eik er dødslekkert så lenge frontene er tidløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå