Gå til innhold

Sorte jeans - grå etter én vaks.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte et par diesel-jeans. Hadde er uhell med sønnen (kaster opp over den før den ble brukt). Vasket den derfor etter vaskeanvisningen (30 grader, kort program). Den har mistet fargen sin helt. Er blitt lyse / grå.

Jeg vet man skal være forsiktig med å vaske jeans for mye, blant annet pga fargetap. Men, seriøst? De tåler ikke en eneste vask uten å blekne helt? Vaskeanvisningen sier jo 30grader.

Er dette noe man kan reklamere på?

Anonymkode: 89c4a...51d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du skal reklamere på det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet

Har du hardt eller bløtt vann? Tror dette har en påvirkning. Du bør kanskje bruke skåne-program? Enig i at det er ergerlig, jeg har det samme problemet. Kan ellers anbefale merket Lois, de holder fargen godt. 

Anonymkode: 26694...0cb

AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (Akkurat nå):

Ja. Ville reklamert... Samtidig lurer jeg på hvor mye oppkast som kom på og hvor lenge de lå tilsølt før vask,. Ble de skylt før vaskegang? Sikkert litt overdrevet tenkt men magesyre er jo ganske sterkt da 😶

Det var ikke så mye, egentlig bare på linningen. Kunne sikkert bare vasket av med klut el. liknende.. Men, nå gikk den altså i maskinen. Og jeg har ikke lengre noen svart jeans. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøpte et par diesel-jeans. Hadde er uhell med sønnen (kaster opp over den før den ble brukt). Vasket den derfor etter vaskeanvisningen (30 grader, kort program). Den har mistet fargen sin helt. Er blitt lyse / grå.

Jeg vet man skal være forsiktig med å vaske jeans for mye, blant annet pga fargetap. Men, seriøst? De tåler ikke en eneste vask uten å blekne helt? Vaskeanvisningen sier jo 30grader.

Er dette noe man kan reklamere på?

Hva slags vaskemiddel brukte du? Brukte du tøymykner også? 
Jeg hadde gått tilbake til butikken og vist dem buksa, eventuelt krevd en ny bukse som erstatning. Dette må jo være en feil tenker jeg :) 

Google buksa også, så kan du jo se hva andre mennesker sier om den. Mulig dette er ett relativt "normalt" fenomen, til akkurat denne type bukse. Trist er det jo uansett. Diesel bukser er både dyre og flotte.

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alltid mørke jeans/bukser med «fikseringspulver» første gang. Herdins har det. Ofte er innfargingen dårlig fiksert, og det er derfor mye farge forsvinner.

Jeans er mest bomull, så for å få buksa sort igjen kan du enkelt kjøpe sort Herdins farge (på Jernia), og farge den opp selv. Det gjør jeg med alle mine sorte jeans når de begynner å miste farge etter lang tids bruk. Husk å lese anvisningene nøye, og velge den typen som passer best ift vaskeanvisningen, vekt og stofftype på plagget du skal farge. Vanligvis fikseres fargen med SALT, så sørg for å ha en stor pakke av det også. 

Anonymkode: e64c4...fa1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...