OlgaY34 Skrevet 7. april 2021 #1 Del Skrevet 7. april 2021 Skal hente resept på flotthålsbånd til hunden vår i morgen, men kom så på at vår datter på 1 år er blitt veldig opptatt av halsbåndet til hunden vår, og vil sikkert da også ta mye på flottbåndet og putte fingrene i munn senere 😕 Er det veldig farlig? Burde vi prøve noe annet eller burde det gå fint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 7. april 2021 #2 Del Skrevet 7. april 2021 Kjøp Bravecto i stedet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Del Skrevet 7. april 2021 Herregud, når jeg leste overskriften var jeg sikker på at noen skulle stille spørsmålet om man også kan bruke flåtthalsbånd på baby 😂😂 Anonymkode: 65765...076 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud, når jeg leste overskriften var jeg sikker på at noen skulle stille spørsmålet om man også kan bruke flåtthalsbånd på baby 😂😂 Anonymkode: 65765...076 Samme her 😂 Anonymkode: f5c7c...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Del Skrevet 7. april 2021 Sjekk med dyrlegen om alternativ. Er det mye flått i området dere bor bør en jo ha et middel som både holder flåtten borte og dreper de som fester seg. Det kan gis som dråper også. Bravecto som noen foreslår dreper bare flått som har sugd seg fast. Bikkja kan dermed ha masse flått i pelsen etter tur. Anonymkode: 952b5...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Del Skrevet 7. april 2021 Da må dere nok finne på noe annet. Dråper og holde ungen unna eller Bravecto Anonymkode: 86e2a...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 7. april 2021 #7 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud, når jeg leste overskriften var jeg sikker på at noen skulle stille spørsmålet om man også kan bruke flåtthalsbånd på baby 😂😂 Anonymkode: 65765...076 Jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 8. april 2021 #8 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sjekk med dyrlegen om alternativ. Er det mye flått i området dere bor bør en jo ha et middel som både holder flåtten borte og dreper de som fester seg. Det kan gis som dråper også. Bravecto som noen foreslår dreper bare flått som har sugd seg fast. Bikkja kan dermed ha masse flått i pelsen etter tur. Anonymkode: 952b5...17f Dersom barnet ikke skal ta på flåtthalsbånd, skal den heller ikke ta hunden der dråpene er satt. Det kan ta en stund før middelet er trukket godt nok inn i huden til at det går an å ta på stedet. Derfor foreslo jeg bravecto. En fintannet kam før hunden tas inn, minsker risikoen for å få flått i hus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #9 Del Skrevet 8. april 2021 Troyamin skrev (3 timer siden): Dersom barnet ikke skal ta på flåtthalsbånd, skal den heller ikke ta hunden der dråpene er satt. Det kan ta en stund før middelet er trukket godt nok inn i huden til at det går an å ta på stedet. Derfor foreslo jeg bravecto. En fintannet kam før hunden tas inn, minsker risikoen for å få flått i hus. Det er helt sant, men ikke alltid mulig. Vil være langt enklere å gjennomføre kjapt på liten hund med kort, lys pels enn på stor hund med mørk og masse pels😊 (Rekorden her er mellom 30-40 flått i pelsen etter en liten tur ut. Hadde gitt Bravecto, men det hjalp jo ikke på hvor mange som kom på hunden. Måtte på med Seresto-halsbånd, det hjalp veldig) Det finnes ulike løsninger, og jeg tenker at ts får greie svar fra en dyrlege på hva som kan være lurt. Anonymkode: 952b5...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlgaY34 Skrevet 8. april 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 8. april 2021 Gikk litt fort i svingene når jeg skrev overskriften xD Har sendt verterinæren en mail men ikke fått svar.. beste hadde vært å bruke halsbånd om det ikke er ekstremt giftig for baby’n.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 8. april 2021 #11 Del Skrevet 8. april 2021 (endret) Troyamin skrev (5 timer siden): Dersom barnet ikke skal ta på flåtthalsbånd, skal den heller ikke ta hunden der dråpene er satt. Det kan ta en stund før middelet er trukket godt nok inn i huden til at det går an å ta på stedet. Derfor foreslo jeg bravecto. En fintannet kam før hunden tas inn, minsker risikoen for å få flått i hus. Litt av en jobb å kamme nøye gjennom hele hunden hver gang den er ute.. Endret 8. april 2021 av Thyra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #12 Del Skrevet 8. april 2021 4 minutter siden, OlgaY34 said: Gikk litt fort i svingene når jeg skrev overskriften xD Har sendt verterinæren en mail men ikke fått svar.. beste hadde vært å bruke halsbånd om det ikke er ekstremt giftig for baby’n.. Du sender ikke mail om noe så viktig. Du RINGER Anonymkode: 86e2a...574 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlgaY34 Skrevet 8. april 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 8. april 2021 Ble rådet å bruke tabletter, så da går vi for det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 8. april 2021 #14 Del Skrevet 8. april 2021 Thyra skrev (1 time siden): Litt av en jobb å kamme nøye gjennom hele hunden hver gang den er ute.. Alternativt må barnet holdes unna halsbånd/flåttmiddel. Ikke verre enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå