Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Synes ikke det er sånn. Jeg er ikke modellpen. Og jeg synes ikke så mange av mine ex-kollegaer er det heller. :) Vi er vanlige jenter/damer.

Så hyggelig at ikke alle butikker ansetter folk basert på utseende. :) Har vært innom noen butikker her i byn, og da ble jeg målt både opp og ned og i mente før jeg fikk servert et falskt smil og et tørt takk. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så hyggelig at ikke alle butikker ansetter folk basert på utseende. :) Har vært innom noen butikker her i byn, og da ble jeg målt både opp og ned og i mente før jeg fikk servert et falskt smil og et tørt takk. :forvirret:

Du som er så vakker!??!? Jaja.... Er nok av tilsynelatande sjelslause fjortis-berter i desse mote-butikkane....

(mens eg har deg her, kva skjedde med det Bergens-treffet, blir det noko!?)

Gjest Bertine
Skrevet

I den byen jeg bor er så og si alle de jentene som jobber på vero moda, hm, popin, lene-v osv... modell pene. De som ikke er det, er de damene som har jobbet der siden butikken åpnet (antagligvis).

Mannen min fikk seg lett ekstrajobb i en herre/ungdoms butikk, hvorfor?

Fordi han er kjempe pen og utadvendt.

Jeg søkte 2 ganger på ekstra hjelp jobb i en veromoda butikk, fikk avslag begge gangene, selv om jeg har erfaring med butikk jobbing! Hvem som fikk jobben?? En 17 år gammel jente,uten erfaring, som jobber som modell!

Jeg skal ikke gre alle under en kam, men dette er mitt intrykk.

Skrevet

Når H&M trenger nye folk, går de gjennom søknader de har fått levert personlig. Og innkaller til intervju.

Lever alltid søknad i konvoloutt! Det tar seg bra ut.

Og vær blid og hyggelig, for de som tar i mot søknaden sier gjerne i fra til butikksjef hvordan personen virket. ;)

Skrevet
Når H&M trenger nye folk, går de gjennom søknader de har fått levert personlig. Og innkaller til intervju.

Lever alltid søknad i konvoloutt! Det tar seg bra ut.

Og vær blid og hyggelig, for de som tar i mot søknaden sier gjerne i fra til butikksjef hvordan personen virket. ;)

Når pleier de å trenge folk da? :sjenert::sjarmor:

Bør man legge ved bilde? Jeg er ikke no fruktfat da...

Skrevet
Når pleier de å trenge folk da?  :sjenert:  :sjarmor:

Bør man legge ved bilde? Jeg er ikke no fruktfat da...

Ofte! Lever gjerne søknad to ganger i året på samme sted, for min sjef plukket som regel øverst i bunken! :ler:

Nei, trenger ikke levere bilde. Hvis du leverer søknaden direkte, og helst til butikkesjefen, så ser de deg jo da.

Jeg mener at H&M ansetter vanlige folk.

Skrevet

Mexx, Esprit og andre ennå mer dyre designer klesbutikker stiller i en litt annen klasse for seg: de er svært kresne med utseendet på de jentene de vil ansette. De må jo passe inn i den sunne, sporty eller chic-looken og profilen til merket.

Skrevet
Du som er så vakker!??!? Jaja.... Er nok av tilsynelatande sjelslause fjortis-berter i desse mote-butikkane....

(mens eg har deg her, kva skjedde med det Bergens-treffet, blir det noko!?)

Takk. :sjenert:

Joda. Var treff den 19. Koselig også. Vet ikke når det evt. blir neste gang, men det blir helt sikkert et. ;)

Skrevet
Butikker som B Young og Lene V har også strenge kriterier på utseende. Er du overvektig , har dårlig hud, ikke kan sminke deg og ufikst hår kan du bare glemme å få jobb i de kjedene. Jeg har jobbet hos Lene V og husker godt intervjurundene hver gang de skulle ansette noen. Det var veldig, veldig strengt.

Det er ihvertfall bare tull, jeg har sett flere overvektige og ikke så fikse damer hos både B-young og Lene V.

Skrevet
Det er ihvertfall bare tull, jeg har sett flere overvektige og ikke så fikse damer hos både B-young og Lene V.

Enig, jeg har også sett en del kvisete blubber i de butikkene der..mange som ser ut som de het "Gerd" hele gjengen.

Skrevet
Butikker som B Young og Lene V har også strenge kriterier på utseende. Er du overvektig , har dårlig hud, ikke kan sminke deg og ufikst hår kan du bare glemme å få jobb i de kjedene. Jeg har jobbet hos Lene V og husker godt intervjurundene hver gang de skulle ansette noen. Det var veldig, veldig strengt.

Overvekt har ingenting å si i den Lene V butikken jeg handler i hvertfall. Men damene der kan kle seg og ser rene ut! Så det er ikke alle steder det er sånn!!!!

Skrevet

Kle seg og kle seg, fru Blom. JObber en i klesbutikke skal en se pen og slank ut, sånn er det bare. Hjelper ikke å være ren når fettet tyter ut!

Skrevet
Kle seg og kle seg, fru Blom. JObber en i klesbutikke skal en se pen og slank ut, sånn er det bare.  Hjelper ikke å være ren når fettet tyter ut!

Skjønte du ikke det du da? Det går an å kle seg slik at fettet ikke tyter ut.

Skrevet

Jo, men når fettet ikke kan skjules blir det katastrofe.

Fete folk bør søke seg til andre steder enn akkurat klesbutikker. Kundene ønsker ikke å handle der de ansatte ser verre ut enn dem selv.

:)

Skrevet

Irriterer meg at det eneste dere tenker på er lønn!!!

Jeg er selvstendig næringsdrivende nå, om noen hadde spurt meg hvor mye lønn de fikk, hadde ikke de fått noen jobb. Det er jobben som går foran lønnstankene!!

Jeg jobbet i kommunen fram til jeg var 21, hadde 102,95 i lønn, + overtid, kveldstillegg, natttillegg og helge/helligdags tillegg selvfølgelig.

Etter det jobbet jeg i to butikker, å startet med 102 og 105 kr timen. Gikk opp til 108 og 109. Jeg syns det var bra jeg.

Som selvstendig har jeg dårligste timebetaling ever i forhold til alle timer jeg legger ned!! Nytter ikke regne timer da. Man tar så man akkurat klarer overleve.

Skrevet
Irriterer meg at det eneste dere tenker på er lønn!!!

Jeg er selvstendig næringsdrivende nå, om noen hadde spurt meg hvor mye lønn de fikk, hadde ikke de fått noen jobb. Det er jobben som går foran lønnstankene!!

Jeg jobbet i kommunen fram til jeg var 21, hadde 102,95 i lønn, + overtid, kveldstillegg, natttillegg og helge/helligdags tillegg selvfølgelig.

Etter det jobbet jeg i to butikker, å startet med 102 og 105 kr timen. Gikk opp til 108 og 109. Jeg syns det var bra jeg.

Som selvstendig har jeg dårligste timebetaling ever i forhold til alle timer jeg legger ned!! Nytter ikke regne timer da. Man tar så man akkurat klarer overleve.

Men når man er ansatt i en kjede så er jo det for å tjene penger. Man driter jo i ganske mye av det andre. Man vil jobbe så man har råd til å kjøpe deg man har lyst på/trenger, ikke fordi man føler så fryktelig mye for stedet. Jeg personlig driter jo i H&M-bossene og deres ve og vel, jeg er hypp på lønnen jeg.

Men når man driver noe selv merker man jo hvordan det er på kroppen, man må jobbe ræva av seg for lite, men man kan ikke forvente at alle rundt skal ha den samme følelsen for jobben som det en selv har.

Når det er sagt; det blir ingen jobb i klesbutikk for mitt vedkommende. Har fått beskjed om at det blir muligheter for inntjening på en litt annen måte, så må prioritere det istedet.

Skrevet (endret)
Kle seg og kle seg, fru Blom. JObber en i klesbutikke skal en se pen og slank ut, sånn er det bare.  Hjelper ikke å være ren når fettet tyter ut!

Jeeeeeeezus!

Dette har jo gått over til å bli en rakke-ned-på-feite-tråd :o

Hva har det egentlig med saken å gjøre?

Tror det dessverre er mange, spesielt "fancy" butikker som helst ansetter tyggegummityggende fjortiser som veier 45 kg og er 178 høye, helst skal de se ut som en Barbie også. Sannheten er jo at veldig mange kvier seg for å gå inn i forretninger der det ser ut som personalet akkurat har fullført modellakademiet og samtidig viser en "rakke ned på"-holdning og liten kompetanse.

Heldigvis er det noen som er fornuftige som ansetter på basis av gode kvaliteter og egenskaper, ikke bare fordi en ser "pen" ut. Det viktigste er at man er velstelt, oppmerksom, blid og SERVICEINNSTILT.

Til sleivete gjest over: det er fullt mulig å være velstelt og ren og fresh selv om man er overvektig. Det er rimelig tankeløst å komme med sånne kommentarer!

(gjør du det bare for å provosere eller er du bare sånn?)

:overrasket:

Endret av Diva
Skrevet

H&M tar sjeldent inn folk utenifra...heller internt:)..

Skrevet
H&M tar sjeldent inn folk utenifra...heller internt:)..

Ja, velkommen til verden. Det er hva de aller fleste gjør uansett, enten det er offentlig eller privat sektor.

Sånn er det bare.

Skrevet

ehh...det er det hvertfall ikke.

H&M har sjeldent offisielle utlysninger som feks det Lindex har..eller Only..Bik bok..osv..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...