Gå til innhold

Medarbeider i klesbutikk

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor mye tjener er ansatt på feks. Lene V eller B-Young? Er det vanskelig å få jobb i slike kjeder om man ikke har jobbet i klesbutikk før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vanskelig å bli vikar iallefall. Og det er der det gjerne starter. :)

Hva lønna er i de butikkene du nevner, vet jeg ikke.

Det kommer litt an på hvor gammel du er også.

Er du over 22 år er lønna ca. 120 kr i timen. I tillegg kommer kveldstillegg, helgetillegg, provisjon eller bonus etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å bli vikar iallefall. Og det er der det gjerne starter. :)

Hva lønna er i de butikkene du nevner, vet jeg ikke.

Det kommer litt an på hvor gammel du er også.

Er du over 22 år er lønna ca. 120 kr i timen. I tillegg kommer kveldstillegg, helgetillegg, provisjon eller bonus etc.

Så mye? :overrasket:

Jeg har jobbet endel i platebutikker (forskjellige kjeder også), og aldri fått over 100 kr timen... Det er stort sett minstelønn som er på noen-og-nitti... Selv da jeg nærmet meg 30 år. Tok det igjen på rabatt da jeg kjøpte plater da ;)

Kveldstillegg er først ETTER klokka ni der jeg har jobbet- så det utgår stort sett. men lørdagstillegg har man jo.

Men kanskje man tjener bedre i klesbutikker?

Endret av soleil~noir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havkylling

Butikker som B Young og Lene V har også strenge kriterier på utseende. Er du overvektig , har dårlig hud, ikke kan sminke deg og ufikst hår kan du bare glemme å få jobb i de kjedene. Jeg har jobbet hos Lene V og husker godt intervjurundene hver gang de skulle ansette noen. Det var veldig, veldig strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er forskjell fra butikk til butikk også.

Jeg har jobbet i en stor svensk kleskjede. ;) Der er det veldig ordnede forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at trynefaktoren skal bety så mye. Man må ikke ha modellpene jenter for å selge klær til vanlige jenter. Har til gode å se ei normalt pen jente i en motebutikk her i byn hvertfall. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at trynefaktoren skal bety så mye. Man må ikke ha modellpene jenter for å selge klær til vanlige jenter. Har til gode å se ei normalt pen jente i en motebutikk her i byn hvertfall.  :roll:

Synes ikke det er sånn. Jeg er ikke modellpen. Og jeg synes ikke så mange av mine ex-kollegaer er det heller. :) Vi er vanlige jenter/damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er en av de kjedene som ligger høyest i lønn så man kan nok regne med at B-young og Lene V betaler litt mindre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vero Moda ligger også lavere, vet jeg.

Pop In er ganske provisjonsbasert, etter hva jeg har skjønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pop in får man lønn etter resultatene man har etter besøk av secret shopper har jeg hørt. Aner ikke om det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Popin-kjeden får de over 22 år en grunnlønn som er fast (tror den ligger på 110,- i timen?) og provisjon i tillegg.

I en dyr designer-forretning i Paleèt i Oslo betaler de lusne 100,- i timen uansett alder på den ansatte: de har heller ikke arbeidskontrakter...grunnen til at de kan gjør det slik er at det er så mange modellpene vakre jenter som vil jobbe for dem at de slipper unna med det (status å jobbe der).

I Vero Moda, Byporten, kjenner jeg en som tjener 105,- i timen, hun er 25 år.

Tror den typisk prisen i vanlige kjedeklesbutikker ligger på 110,- - 130,- i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i en b-young butikk annenhver lørdag og har rett i underkant av 110 kr. timen. Har vært ekstrahjelp der i ca syv år. Hos oss får en kun tillegg dersom en jobber mer enn 12 timer i uka, noe jeg som regel ikke gjør, derfor kan jeg bare vinke byebye til helgetillegg osv. Det som gjør det lønnsomt å jobbe i b-young er de gode rabattene en får på klærne. 70% avslag på alle b-young og ichiklær, og 40% på alle andre merker. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg sluttet på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er en av de kjedene som ligger høyest i lønn så man kan nok regne med at B-young og Lene V betaler litt mindre. ;)

Hadde trodd at butikkjobb var det dårligste som var. Hva er tariffen+

Man kommer jo ikke utenom "hu i kassa på rema" i enhver debatt om lønn i nOrge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hadde trodd at butikkjobb var det dårligste som var. Hva er tariffen+

Man kommer jo ikke utenom "hu i kassa på rema" i enhver debatt om lønn i nOrge

Ja, jeg mener at Hm ligger høyest av butikkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat tariff da jeg jobbet på KappAhl.

Jøss, derfor Popin er så jævla hyggelige da... :ler: De jobber på provisjon - da er det jo ikke så mye å skryte av likevel da :ler:

Til dere som jobber på klesbutikker i dag: jeg trenger ekstrajobb ved siden av skolen, altså som ekstrahjelp/bittelitt mer, men de fleste butikkene søker jo sjelden etter folk... Jeg har ikke søkt jobber på seks år tror jeg, ikke sånne som ikke er utlyst; kan jeg gå innom og levere en åpen søknad? Eller, jeg skjønner at jeg KAN gjøre det, men blir man vurdert i det hele tatt?

Kunne godt tenke meg å jobbe i en klesbutikk hvor jeg får litt rabatter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JJeg har ikke søkt jobber på seks år tror jeg, ikke sånne som ikke er utlyst; kan jeg gå innom og levere en åpen søknad? Eller, jeg skjønner at jeg KAN gjøre det, men blir man vurdert i det hele tatt?

Det blir litt som lotto tror jeg - man skal ha skikkelig flaks for å få jobb på den måten. Får inn søknader hver dag fra folk som bare går rundt og leverer så det sier seg selv at da skal det litt til å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...