Gå til innhold

Usikre AP-velgere: "Jonas er ikke en av oss"

Anbefalte innlegg

Skrevet
Visum skrev (1 time siden):

Siden 2017 har de gjort det. Det har blitt veldig tydelig i 2021 om følger ekstra godt med på stortingssaker om innvandring.

Om jeg skal stemme på dem igjen, så må de ha en liberal innvandringspolitikk og streng integreringspolitikk. Det innebærer at de gjør det motsatt av det de gjør i dag.

Når jeg tenker Støre tenker jeg 10 000 flyktninger og stor jubel fra AUF. Men dette var jo i 2015 så han har kanskje endret kurs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
forum skrev (11 timer siden):

Når jeg tenker Støre tenker jeg 10 000 flyktninger og stor jubel fra AUF. Men dette var jo i 2015 så han har kanskje endret kurs?

Ja, i 2015. Det var den syriske AUF-lederen som foreslo det. Nå har AUF hatt 2 ledere siden da.

Han har endret kurs siden, og det er en av grunnene til AP faller som en stein. Jeg er egentlig ikke så opptatt av flyktninger og asyl.

Men mer opptatt av norske borgere som lider under norsk byråkrati. Se hva jeg har listet opp under "innvandringspolitikken bør liberaliseres".  Med norske borgere mener jeg alle som har norsk pass.

Endret av Visum
  • Liker 2
Skrevet
Sylveon skrev (På 7.4.2021 den 18.55):

Vg har laget en artikkel https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1BJl6q/ap-sekretaer-om-velgerholdning-til-stoere-jonas-er-ikke-en-av-oss. Punkt en skal jeg innrømme at jeg ikke stusset så mye på, men koste meg veldig over punkt to. ❤️ 

Det er på det lukkede Facebook-gruppen Arbeiderpartifolk at fylkessekretæren i Innlandet Ap, formidler inntrykkene fra usikre Ap-velgere:

«Når vi ringer velgere i Hedmark og Oppland, er det særlig to innvendinger folk kommer med hvis de tidligere har stemt Ap og er usikre/motvillige nå», skriver han:

«1. Jonas er ikke en av oss, og han er for vinglete.

2. MDG er farlige for landet, og se hvordan Ap lar dem holde på i Oslo».

Artig at dei tenkte at Jens Stoltenberg var "en av dem", gutta på gølvet 😃

Skrevet

Personlig syns jeg Jonas er en god leder. Han er mer tydelig enn han får kred for, og dersom folk ville gitt han en real sjanse (media inkludert) så tror jeg ting hadde gått mye bedre. Syns det er latterlig at formuen hans brukes mot ham støtt og stadig. Det er smålig av alle som henger seg opp i den. 

Når det kommer generelt til Ap så må man jo bare innse at det er faktisk ikke så mange gode folk der. Jeg tror rett og slett at mange av de som var up and coming politikerspirer gikk bort på Utøya 💔 

Dessuten sitter det veldig mange (overraskende mange faktisk) der ute å mener at Giske burde komme tilbake og mener at han burde være lederen.  Skal ikke si meg direkte uenig i det, men ting er nå som de er. Argumentet for at de kunne ta tilbake Giske var jo at Frp tok Søviknes inn i varmen igjen, og kan de så kan vel Ap ? 

At folk er skeptiske til Mdg skjønner jeg jaggu godt!  De har blitt altfor ekstreme og personlig syns jeg de har rasert Oslo på mange måter.  Om man skal si noe positivt om dem så er det at de gjennomfører politikken sin, men på en slik måte at folk ikke henger med i svingene, og så gjør de ting som folk ikke vil ha. Så ja, meget skeptisk til Mdg og håper virkelig ikke at de er en del av planen til Ap fremover på nasjonalt plan. 

Skrevet (endret)
forum skrev (10 timer siden):

Som Visum sier, så var det AUF-lederen på det tidspunktet som foreslo det og ikke selve AP. Mani kom til Norge som 11-åring, da familien flyktet fra Syria. Han mente at vi kunne ta i mot 10.000 syriske flyktninger fordi at vi har så god plass i Norge. Problemet er at det er mange steder som er ubeboelig. Man kan ikke bosette folk midt på et fjell, milevis unna andre. Så forslaget som han kom med ble ikke tatt så godt i mot av alle. 

Visum skrev (10 timer siden):

Ja, i 2015. Det var den syriske AUF-lederen som foreslo det. Nå AUF hatt 2 ledere siden da.

Han har endret kurs siden, og det er en av grunnene til AP faller som en stein. Jeg er egentlig ikke så opptatt av flyktninger og asyl.

Men mer opptatt av norske borgere som lider under norsk byråkrati. Se hva jeg har listet opp under "innvandringspolitikken bør liberaliseres".  Med norske borgere mener jeg alle som har norsk pass.

Nå er det ikke bare Jonas Gahr Støre som bestemmer hva som skal stå i AP sitt politiske program. :) Men han fremmer selvfølgelig, klart og tydelig, hva som står der. 

450 asylbarn sendes ut under Jens Stoltenberg Jeg vet ikke om du husker saken, men jeg husker den godt til tross av at jeg var veldig ung på det tidspunktet det skjedde. Arbeiderpartiet har jo vært strengere, men Mani ønsket en oppmykning i AP sin asylpolitikk og mente at partiet generelt sett var for strenge. 

Smascha skrev (10 timer siden):

Artig at dei tenkte at Jens Stoltenberg var "en av dem", gutta på gølvet 😃

Ja. Nå var jeg veldig ung når han ble statsminister først gang, men jeg mener at det var ikke noe særlig fokus på hans økonomiske bakgrunn. Generelt sett så mener jeg at mange av politikerne i dag, ikke er en av folk. De tar avgjørelser på bakgrunn av papirbunker, uten å spørre folk på gulvet. 

Måneskinn skrev (1 time siden):

Personlig syns jeg Jonas er en god leder. Han er mer tydelig enn han får kred for, og dersom folk ville gitt han en real sjanse (media inkludert) så tror jeg ting hadde gått mye bedre. Syns det er latterlig at formuen hans brukes mot ham støtt og stadig. Det er smålig av alle som henger seg opp i den. 

Når det kommer generelt til Ap så må man jo bare innse at det er faktisk ikke så mange gode folk der. Jeg tror rett og slett at mange av de som var up and coming politikerspirer gikk bort på Utøya 💔 

Dessuten sitter det veldig mange (overraskende mange faktisk) der ute å mener at Giske burde komme tilbake og mener at han burde være lederen.  Skal ikke si meg direkte uenig i det, men ting er nå som de er. Argumentet for at de kunne ta tilbake Giske var jo at Frp tok Søviknes inn i varmen igjen, og kan de så kan vel Ap ? 

At folk er skeptiske til Mdg skjønner jeg jaggu godt!  De har blitt altfor ekstreme og personlig syns jeg de har rasert Oslo på mange måter.  Om man skal si noe positivt om dem så er det at de gjennomfører politikken sin, men på en slik måte at folk ikke henger med i svingene, og så gjør de ting som folk ikke vil ha. Så ja, meget skeptisk til Mdg og håper virkelig ikke at de er en del av planen til Ap fremover på nasjonalt plan. 

Nja. Jeg er enig med de som påpeker at han er vinglete. Før valget i 2017, så var det mye forvirring og han klarte ikke å få frem hva AP ville. Det var mye snakk om at AP ville gå til valg med økte skatter, men det var jo det. Sukk. Hele kommunikasjonen fra AP var veldig forvirrende før valget. Jeg ville jo trodd at han som AP-leder hadde folk som kunne hjelpe han med sånt før valget, men jeg regner med at det nok var en del nerver inn i bildet og. Dog, så syns jeg det begynner å komme seg nå :) Han virker roligere og tydeligere når han uttaler seg. 

Jeg tenker at man skal ikke bruke FrP som mal til ting. :) 

Jeg mener også at de har rett og slett rasert Oslo. De gjennomfører politikken sin, men ser ikke helheten i ting. Tilskuddet til El-sykkel er et godt eksempel på at de ikke forstår helheten i ting. Det ble gitt 20 % av kjøpesummen i tilskudd (med mulighet til å maksimalt få 5.000 kr). Tilskuddet gikk hovedsakelig til bydeler med inntekt over gjennomsnittet, men de med dårlig økonomi har ikke mulighet til å bruke så mye på el-sykkel. :)  Jeg mistenker at de sitter og gnir seg i hendene av lykke fordi at butikkene er stengt i Oslo. Mindre handling, mindre mobilitet. 

Den som taler for smittevern i Oslo om dagen er jo Arbeiderpartiet. Ordføreren taler også, og prøver å betrygge befolkningen. Miljøpartiet derimot glimter med sitt fravær. Gang på gang på gang. Vel, utenom når lokallaget på Nordstrand mente at man kunne stenge Kongsveien for at det er var viktig å få folk over på sykkel. Midt i pandemien. Lokallaget gikk til byråden, der byråden bestemte at sånn gjør man bare. Uten å diskutere det med noen andre. :ler: Veldig smittevernsvennlig å tvinge flere folk over på kollektivt. :filer: Bare noen måneder før busstreiken. 

Endret av Sylveon
Skrevet
Sylveon skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at man skal ikke bruke FrP som mal til ting. :) 

Helt enig i den. Men, de som vil ha Giske kan jo fint dra fordel av at Frp gjorde som de gjorde - det var mitt poeng. 

At Jonas var vinglete før valget for noen år siden burde vi la ligge. Fortid er fortid og jeg syns han har blitt mye bedre.  Han er mye klarere i debatter nå og mer sikker når han uttaler seg.

Skrevet (endret)
Måneskinn skrev (12 minutter siden):

Helt enig i den. Men, de som vil ha Giske kan jo fint dra fordel av at Frp gjorde som de gjorde - det var mitt poeng. 

At Jonas var vinglete før valget for noen år siden burde vi la ligge. Fortid er fortid og jeg syns han har blitt mye bedre.  Han er mye klarere i debatter nå og mer sikker når han uttaler seg.

Poenget er at med at man drar det frem, er jo som de sier i avisartikkelen, at han er for vinglete og det er nok mange som husker hvordan han var før sist valg. Han bør, før valget til høsten, få mest mulig oppmerksomhet rundt seg selv. Vise at han er klar, tydelig, og selvsikker, at han er en dyktig leder som kan lede landet og at man skal jobbe med å hjelpe folk i en vanskelig situasjon som f.eks etter korona nå som kommer til å få mange konsekvenser. :) Jeg tror han vil dra veldig godt nytte av det. 

Og angående Søviknes så må jeg si at jeg husker ikke helt detaljene rundt prosessen om hvordan de tok han tilbake, og om det var noe særlig oppmerksomhet rundt det? På det tidspunktet så gikk jeg fortsatt på grunnskolen. Jeg mener at han gikk av i 2001, også kom han tilbake i politikken etter et par år? Han ble vel aldri vurdert som leder i FRP heller? Med Giske så er det hele tiden fokus at de må han tilbake nå. 

Endret av Sylveon
Skrevet
Sylveon skrev (1 minutt siden):

Vise at han er klar, tydelig, og selvsikker, at han er en dyktig leder som kan lede landet og at man skal jobbe med å hjelpe folk i en vanskelig situasjon som f.eks etter korona nå som kommer til å få mange konsekvenser. :) Jeg tror han vil dra veldig godt nytte av det. 

Og jeg syns han har vist seg som en god og tydelig leder de siste par årene, hvert fall. At pressen ikke klarer å fremheve det er jo et problem. Men spør du han direkte i dag, så får du gode svar - det er nå min mening. Syns jeg har sett en formstigning på han der han er mer bevisst på det han sier og det han gjør og at ting må være tydeligere. 

Ang Søviknes saken husker jeg ikke helt hvordan de gjorde det, men han kom tilbake etter en stund. Giske kan også komme tilbake, men det er vel nok av bitre damer der ute som ikke vil det og de får det som de vil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...