Sylveon Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Vg har laget en artikkel https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1BJl6q/ap-sekretaer-om-velgerholdning-til-stoere-jonas-er-ikke-en-av-oss. Punkt en skal jeg innrømme at jeg ikke stusset så mye på, men koste meg veldig over punkt to. ❤️ Det er på det lukkede Facebook-gruppen Arbeiderpartifolk at fylkessekretæren i Innlandet Ap, formidler inntrykkene fra usikre Ap-velgere: «Når vi ringer velgere i Hedmark og Oppland, er det særlig to innvendinger folk kommer med hvis de tidligere har stemt Ap og er usikre/motvillige nå», skriver han: «1. Jonas er ikke en av oss, og han er for vinglete. 2. MDG er farlige for landet, og se hvordan Ap lar dem holde på i Oslo».
Rosabløff Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Har aldri skjønt de som kritiserer Støres rikdom. Når ble det galt å være rik? Han har arvet masse penger og forvalter dem videre i fond. Tenker man kan ha flere tanker i hodet selv om man ikke er fra arbeiderklassen. Hvor mange under 50 med arbeiderklasse er igjen i AP egentlig? Det står sittert at Jonas kunne vært Høyremann. Helt sikkert, det er ikke såå store forskjeller i norsk politikk. 6
PetterKanin Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Det er mange gode argumenter for ikke å stemme AP. Støres privatøkonomi er ikke en av dem. 4
ErGlad Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Når innvandringspolitikken til AP, ligner mer og mer på Høyre siden. Det var dråpen som fikk berget til å renne for meg. Jeg kommer IKKE til å stemme Arbeiderpartiet til høsten. Da alle partier er helt like for mine interesser, der innvandring var ett av sentrale temaene. 4
Sylveon Skrevet 7. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2021 Rosabløff skrev (2 timer siden): Har aldri skjønt de som kritiserer Støres rikdom. Når ble det galt å være rik? Han har arvet masse penger og forvalter dem videre i fond. Tenker man kan ha flere tanker i hodet selv om man ikke er fra arbeiderklassen. Hvor mange under 50 med arbeiderklasse er igjen i AP egentlig? Det står sittert at Jonas kunne vært Høyremann. Helt sikkert, det er ikke såå store forskjeller i norsk politikk. Jeg har heller ikke skjønt de som kritiserer han for at han har penger på bok. Men han virker noe tydeligere og roligere dette valget enn han gjorde før forrige valg. Ting fremsto som veldig rotete, og han virket veldig nervøs. PetterKanin skrev (27 minutter siden): Det er mange gode argumenter for ikke å stemme AP. Støres privatøkonomi er ikke en av dem. Veldig enig. Et godt argument for å holde seg unna dem er at de er på venstresiden og kan bli tvunget til å samarbeide med Miljøpartiet Visum skrev (19 minutter siden): Når innvandringspolitikken til AP, ligner mer og mer på Høyre siden. Det var dråpen som fikk berget til å renne for meg. Jeg kommer IKKE til å stemme Arbeiderpartiet til høsten. Da alle partier er helt like for mine interesser, der innvandring var ett av sentrale temaene. Det anser jeg bare som positivt Men som sagt, jeg koser meg rett og slett over at folk har fått opp øynene for Miljøpartiet sin galskap
ErGlad Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 (endret) Sylveon skrev (2 minutter siden): Jeg har heller ikke skjønt de som kritiserer han for at han har penger på bok. Men han virker noe tydeligere og roligere dette valget enn han gjorde før forrige valg. Ting fremsto som veldig rotete, og han virket veldig nervøs. Veldig enig. Et godt argument for å holde seg unna dem er at de er på venstresiden og kan bli tvunget til å samarbeide med Miljøpartiet Det anser jeg bare som positivt Men som sagt, jeg koser meg rett og slett over at folk har fått opp øynene for Miljøpartiet sin galskap MDG er ikke galskap, de har hvert fall en fornuftig innvandringspolitikk, selvom de er ikke deres kampsaker. Nå stemmer jeg ikke MDG. Endret 7. april 2021 av Visum
Sylveon Skrevet 7. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2021 (endret) Visum skrev (9 timer siden): MDG er ikke galskap, de har hvert fall en fornuftig innvandringspolitikk. Ja, hvis det er det eneste du bryr deg om så må du for all del stemme dem Norge er langt større enn bare storbyene og jeg mener at politikken deres er rett og slett ikke treffende for landet som en helhet. I tillegg så er det skummelt og skremmende at de ønsker å avvikle oljenæringen uten at de i det hele tatt kan komme med noen ideer om hva som skal erstatte de inntektene som gis til staten. Jeg frykter for velferdsstaten Norge om partiet kommer til makten og tankegangen til Miljøpartiet er virkelig skremmende. Endret 8. april 2021 av Sylveon 6
Sylveon Skrevet 8. april 2021 Forfatter #8 Skrevet 8. april 2021 Visum skrev (9 timer siden): MDG er ikke galskap, de har hvert fall en fornuftig innvandringspolitikk, selvom de er ikke deres kampsaker. Nå stemmer jeg ikke MDG. Nei. Kampsaken deres er miljøet som de har gjort klart og tydelig flere ganger. I fjor vår (etter korona kom) så prøvde de å stenge en vei i Oslo for biltrafikk fordi at de ønsket at folk skulle sykle, men en god del har ikke anledning til å sykle og ville da blitt tvunget over på kollektivtransport. Dette var noe byråden fra Miljøpartiet bestemte på egenhånd etter at lokallaget tok kontakt. Etter mye motstand og snakk om smittevern så ombestemte byråden seg. Det var en del måneder før busstreiken, men med korona så kan du jo se for deg hvordan smittetallene hadde vært dersom veien skulle ha vært stengt midt under busstreiken Det var allerede meldt om kraftig økning på trikken i den perioden. Miljøpartiet i Oslo har gjort det veldig klart og tydelig at det kjemper for miljøet, og det gjelder også under korona. Det er viktigere å ta hensyn til miljøet enn det er med gode smittvernstiltak. Dessverre. 2
Idril_M Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 (endret) . Endret 8. april 2021 av Idril_M Feil tråd
Sankt-Vinger Skrevet 8. april 2021 #10 Skrevet 8. april 2021 Støre prøvde melde seg inn i Høyre på 80tallet. Nå for tiden er det bare tåkeprat og trist fremtoning på tv. AP har tapt seg, hehe. Høyre som har skikklig næringspolitikk.. Støre er mer lik vi Høyre folkene men ap velgerne skjønner ikke dette. 2
forum Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 Visum skrev (14 timer siden): Når innvandringspolitikken til AP, ligner mer og mer på Høyre siden. Det var dråpen som fikk berget til å renne for meg. Jeg kommer IKKE til å stemme Arbeiderpartiet til høsten. Da alle partier er helt like for mine interesser, der innvandring var ett av sentrale temaene. Kan du si meg hvilken innvandringspolitikk ap har? Er ikke ap veldig innvandringsvennlige? 2
Sylveon Skrevet 8. april 2021 Forfatter #12 Skrevet 8. april 2021 Sankt-Vinger skrev (5 timer siden): Støre prøvde melde seg inn i Høyre på 80tallet. Nå for tiden er det bare tåkeprat og trist fremtoning på tv. AP har tapt seg, hehe. Høyre som har skikklig næringspolitikk.. Støre er mer lik vi Høyre folkene men ap velgerne skjønner ikke dette. Det er det som er nevnt i VG-artikkelen. Nettopp at han ikke er en av arbeiderfolket, men kommer fra rikdom. Jeg hadde opprinnelig tenkt til å gå for SP, men det som jeg sitter og tenker på er at AP har avvist at de skal danne regjering med MDG eller Rødt. Det som de fortsatt har åpen mulighet for er at samarbeid av samme type som de har her i Oslo. Rødt sitter ikke i byrådet, men de er avhengig av Rødt for å ha flertall. Det er rett og slett skremmende å tenke på at Miljøpartiet kan få ha så mye makt i regjeringen. For distriktspolitikken så er det virkelig helt krise om Miljøpartiet skulle ende opp i regjering. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/3JrX4e/stoere-avviser-aa-danne-regjering-med-mdg-eller-roedt 2
Tradegy Skrevet 8. april 2021 #13 Skrevet 8. april 2021 Kan personlig styre meg for Mr.Barnehave. Altfor tafatt. Mye misnøye blant de unge i partiet. Tror de føler for stor avstand, rett og slett. Stoler ikke på at en stemme til SP ikke er en stemme til Støre, så jeg håper de kommer med klare veivalg 2
ErGlad Skrevet 8. april 2021 #14 Skrevet 8. april 2021 (endret) forum skrev (4 timer siden): Kan du si meg hvilken innvandringspolitikk ap har? Er ikke ap veldig innvandringsvennlige? Nei, Arbeiderpartiet fører nesten samme innvandringspolitikk som Høyre. Innvandringsvennlig betyr i prinsippet at det skal være enklere for innvandrere, og ikke vanskeligere slik de gjør det nå. Om du ser på krav som stiller til innvandrere som AP har støttet, så har de i de fleste stortingssaker stemt likt med Høyre. Generelt kan man si følgende om politiske partier fra "strengt" til "vennlig": ----------- For streng innvandringspolitikk 1. FRP ------------ Streng innvandringspolitikk 2. Høyre 3. AP 4. SP ------------ Vennlig innvandring innvandringspolitikk 5. Venstre 6. KRF ------------- For vennlig innvandringspolitikk 7. MDG 8. SV 9. Rødt Dette er min personlig mening. Meningene mine er basert på hva partiene har votert i stortingssaker. Det er overraskende for meg at Senterpartiet har mer vennlig innvandringspolitikk enn Arbeiderpartiet. Det kan være en mulig årsak til at folk stemmer Senterpartiet i distriktene... Endret 8. april 2021 av Visum 4
forum Skrevet 8. april 2021 #15 Skrevet 8. april 2021 Visum skrev (1 time siden): Nei, Arbeiderpartiet fører nesten samme innvandringspolitikk som Høyre. Innvandringsvennlig betyr i prinsippet at det skal være enklere for innvandrere, og ikke vanskeligere slik de gjør det nå. Om du ser på krav som stiller til innvandrere som AP har støttet, så har de i de fleste stortingssaker stemt likt med Høyre. Generelt kan man si følgende om politiske partier fra "strengt" til "vennlig": ----------- For streng innvandringspolitikk 1. FRP ------------ Streng innvandringspolitikk 2. Høyre 3. AP 4. SP ------------ Vennlig innvandring innvandringspolitikk 5. Venstre 6. KRF ------------- For vennlig innvandringspolitikk 7. MDG 8. SV 9. Rødt Dette er min personlig mening. Meningene mine er basert på hva partiene har votert i stortingssaker. Det er overraskende for meg at Senterpartiet har mer vennlig innvandringspolitikk enn Arbeiderpartiet. Det kan være en mulig årsak til at folk stemmer Senterpartiet i distriktene... Så du mener ap fører en streng innvandringspolitikk ? 2
parmanoia Skrevet 8. april 2021 #16 Skrevet 8. april 2021 Problemet med Arbeiderpartiet er ikke Støres rikdom. Den kunne ikke brydd meg mindre. Ikke er han vinglete heller, det er bare en påstand som Høyre har planter. Problemet er først og fremst at det har blitt mer og mer Høyrbeiderpartiet. 2
ErGlad Skrevet 8. april 2021 #17 Skrevet 8. april 2021 (endret) forum skrev (2 timer siden): Så du mener ap fører en streng innvandringspolitikk ? Det er riktig at jeg mener det. Det er også at det faktisk er en av de strengeste innvandringspolitikk også. Problemet med AP er at de fører streng innvandringspolitikk, men liberal integreringspolitikk. De skriver det selv: "Arbeiderpartiet fører en streng, rettferdig og human politikk" Om du spør meg, burde man heller ha liberal innvandringspolitikk som innebærer følgende: - Kortest mulig tid for familiegjenforening, krav om inntekt bør bestå. Familiegjenforening med norske borgere bør prioriteres med maksimal saksbehandlingstid på 12 måneder, og ikke nærmere 2-3 år slik det er idag om du har ektefelle fra ikke-vestlig land. - I saker det er tvil om forholdet, skal alltid tvil være til gode for søkeren - ikke staten. - I saker der barn er involvert, skal ikke innvandringsregulerende hensyn trumfe barnas beste. - I saker som omhandler om homofilt ekteskap skal kravet om 2 års ekteskap/samboerskap vikes fordi det er mange land som har forbud mot likekjønnet ekteskap. - Fjerne kravet om 24 års grense for familiegjenforening der søkeren er fra ett land der det foregår arrangert ekteskap. - Forbudet mot søskenbarn ekteskap bør oppheves, selvom det er vedtatt av stortinget nå. Staten skal ikke bestemme hvem den enkelte borgeren skal gifte seg med. I tillegg vil jeg ha strengere integreringspolitikk (politikken gjelder etter innvandreren kommer til Norge.): - Krav om norsk kunnskaper tilsvarende Danmark som har et av Europas strengeste integreringspolitikk. Det vil si at du skal kunne bestå norskprøve muntlig på nivå B1 etter 12 måneder i Norge. Det betyr i praksis at du kan snakke norsk uten store utfordringer. - Krav om norsk kunnskaper tilsvarende nivå B2 muntlig for norsk statsborgerskap (samme som Danmark). Det vil si at du kan snakke norsk flytende. - Det skal være lav terskel for tilbakekalling av oppholdstillatelse dersom innvandreren som kommer til Norge utfører alvorlig kriminalitet. I dag skal det mye til for å sende kriminelle fra Norge. - Strengere straff for innvandrere/etniske norske utsetter barna for sosial kontroll etc. Her må de involverte selv opplyse at de er ett offer. Ingen skal "tolke" seg fram til det. Endret 8. april 2021 av Visum 2
Justlooking Skrevet 8. april 2021 #18 Skrevet 8. april 2021 Visum skrev (5 minutter siden): Det er riktig. Har de begynt med det i det siste eller 😊
Drizzt Skrevet 8. april 2021 #19 Skrevet 8. april 2021 Jeg kan absolutt forstå skepsisen når det gjelder MDG. De ser hva som skjer i Oslo og vil ikke at det samme skjer i resten av landet. MDG er et parti med en fiendtlig politikk for folk på landet, hvor ganske mange bor. Egentlig for alle som bor utenfor Ring 1. Når Ap-velgerne på landet ser hvordan Ap kneler for MDG i Oslo, så melder de heller pass enn å støtte dette. Jeg er ikke Ap-velger, men jeg deler bekymringen deres. 2
ErGlad Skrevet 8. april 2021 #20 Skrevet 8. april 2021 (endret) Justlooking skrev (48 minutter siden): Har de begynt med det i det siste eller 😊 Siden 2017 har de gjort det. Det har blitt veldig tydelig i 2021 om følger ekstra godt med på stortingssaker om innvandring. Om jeg skal stemme på dem igjen, så må de ha en liberal innvandringspolitikk og streng integreringspolitikk. Det innebærer at de gjør det motsatt av det de gjør i dag. Endret 8. april 2021 av Visum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå