AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Gift med tre barn hvorav eldste på 14 år bare er min. Lurer på om jeg overreagerer her eller om det er mannen min som er på ville veier!? På morgenen kjører jeg de to minste barna på skolen og da vil gjerne eldstemann sitte på til ungdomsskolen selv om det kun tar ti min for han å gå. Jeg synes det er koselig at han sitter på med oss og vi får en mulighet til en koselig prat før dagen begynner. De små synes også det er koselig siden storebror stort sett en opptatt på ettermiddagene. Mannen min blander seg inn i dette og tar det opp ved mange anledninger. Han mener ikke eldste skal få lov til å sitte på fordi han har godt av å gå til skolen. Jeg er selvfølgelig ikke uenig i at han helt fint også kan gå de ti min til skolen men det er ikke poenget mitt. Jeg reagerer på at dette er så veldig viktig for mannen min og at han på en måte MÅ bestemme dette. Han kritiserer meg for at jeg lar han få lov til å sitte på om er generelt ganske ufin i sine karakteristikker av meg som mor når jeg ikke «setter ned foten» som han sier. Det er nok av kamper med en tenåring fra før og dette er ikke en av de jeg synes det er viktig å ta. Han går hjem hver dag! tanker? Anonymkode: 5d031...947 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Høres ut som en koselig start på dagen 😊 Tenker mannen din ikke skal legge seg oppi det. Anonymkode: 68fcb...e95 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 7. april 2021 Du får jo se han i øya, Ts, og så får du si: «du etterlyser at jeg setter ned foten? Ok. Nå setter jeg ned foten. At du oppfører deg sånn og er ufin fordi jeg faktisk liker å tilbringe tid med min sønn på morgenen er ikke ok. Nå ber du om unskyldning og så nevner du aldri dette mer.» Ferdig snakka. Det problemet løst. Anonymkode: 65e10...328 71
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Hadde delvis syns det hadde vært "urettferdig" om bare to av tre barn hadde blitt kjørt til skolen. Er barnet ellers aktiv så tenker jeg at det bare er greit. Dersom barnet ellers sitter foran en skjerm eller er mye i ro så hadde jeg derimot skjønt stefar bedre. Anonymkode: 4b7ce...275 6
Gjest Fnuggolina Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Ehm.... Dette hadde jeg tenkt var veldig spesielt, særlig om han kritiserer deg som forelder? Det er jo helt uaktuelt å akseptere. Det beste er jo å spasere til skolen for alle, men nå kjøres noen - så da blir det banalt å ekskludere en fra turen når alle utenom den som ikke er tilstede trives med det.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 Hvorfor har han bedre av å gå til skolen enn de to minste? Blir for dumt å ikke inkludere ungdommen bare fordi man kan. Hadde sagt til mannen at det er ferdig diskutert, det er du som kjører og bestemmer hvem som skal sitte på i bilen. Ikke greit av han i det hele tatt. Anonymkode: f014c...f47 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får jo se han i øya, Ts, og så får du si: «du etterlyser at jeg setter ned foten? Ok. Nå setter jeg ned foten. At du oppfører deg sånn og er ufin fordi jeg faktisk liker å tilbringe tid med min sønn på morgenen er ikke ok. Nå ber du om unskyldning og så nevner du aldri dette mer.» Ferdig snakka. Det problemet løst. Anonymkode: 65e10...328 Dette!!!! 👆👆 Anonymkode: a45dc...f97 8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får jo se han i øya, Ts, og så får du si: «du etterlyser at jeg setter ned foten? Ok. Nå setter jeg ned foten. At du oppfører deg sånn og er ufin fordi jeg faktisk liker å tilbringe tid med min sønn på morgenen er ikke ok. Nå ber du om unskyldning og så nevner du aldri dette mer.» Ferdig snakka. Det problemet løst. Anonymkode: 65e10...328 Første gang jeg må applaudere er kg innlegg 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏 Anonymkode: 4c0e2...044 7
Jensine Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 Fnuggolina skrev (9 minutter siden): Ehm.... Dette hadde jeg tenkt var veldig spesielt, særlig om han kritiserer deg som forelder? Det er jo helt uaktuelt å akseptere. Det beste er jo å spasere til skolen for alle, men nå kjøres noen - så da blir det banalt å ekskludere en fra turen når alle utenom den som ikke er tilstede trives med det. Hva mener du med "banalt" i denne sammenhengen?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 Er tenåringen overvektig/ lubben? Anonymkode: ed114...bbe
Rosa Sitron Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 1 minutt siden, Jensine said: Hva mener du med "banalt" i denne sammenhengen? Hva legger du i banalt siden du syns det ikke var intuitivt hva som var ment der? Nysgjerrig altså.
Jensine Skrevet 7. april 2021 #12 Skrevet 7. april 2021 Rosa Sitron skrev (1 minutt siden): Hva legger du i banalt siden du syns det ikke var intuitivt hva som var ment der? Nysgjerrig altså. Håper jeg var nysgjerrig jeg og. Jeg tenker at banalt er ca "trivielt", "grunnleggende", "captain obvious", men har sett det mye brukt på andre måter i det siste.
I Grosny Skrevet 7. april 2021 #13 Skrevet 7. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Gift med tre barn hvorav eldste på 14 år bare er min. Lurer på om jeg overreagerer her eller om det er mannen min som er på ville veier!? På morgenen kjører jeg de to minste barna på skolen og da vil gjerne eldstemann sitte på til ungdomsskolen selv om det kun tar ti min for han å gå. Jeg synes det er koselig at han sitter på med oss og vi får en mulighet til en koselig prat før dagen begynner. De små synes også det er koselig siden storebror stort sett en opptatt på ettermiddagene. Mannen min blander seg inn i dette og tar det opp ved mange anledninger. Han mener ikke eldste skal få lov til å sitte på fordi han har godt av å gå til skolen. Jeg er selvfølgelig ikke uenig i at han helt fint også kan gå de ti min til skolen men det er ikke poenget mitt. Jeg reagerer på at dette er så veldig viktig for mannen min og at han på en måte MÅ bestemme dette. Han kritiserer meg for at jeg lar han få lov til å sitte på om er generelt ganske ufin i sine karakteristikker av meg som mor når jeg ikke «setter ned foten» som han sier. Det er nok av kamper med en tenåring fra før og dette er ikke en av de jeg synes det er viktig å ta. Han går hjem hver dag! tanker? Anonymkode: 5d031...947 Tja, jeg håper ikke jeg er like ufin, men jeg synes ikke det er riktig av deg som mor og selvstendig person å ikke sette ned foten når din nye mann blander seg ufint inn i din samhandling med sønnen din. Det er i forhold til gubben at din grensetting ikke holder. Du må si klart ifra, og sette grenser. Det er du som skal sette dine grenser, ingen andre , hverken gubbe eller barn. PS. Jeg hadde bare lest startinnlegg, men nå ser jeg at det jeg sier ble sagt tydelig nok i innlegg #3. Jeg lar innlegget mitt stå allikevel. Skader ikke at budskapet blir levert flere ganger, fra flere personer. Endret 7. april 2021 av I Grosny 10
Ulrikke Skrevet 7. april 2021 #14 Skrevet 7. april 2021 Du kjører uansett samme vei til samme tidspunkt, også lager han en stor sak av at 14-åringen skal måtte gå? Her hadde jeg bedt ham rulle inn, av alle kamper man skal ta her i verden er da dette IKKE en av dem! Jeg har en 15-åring og er stemor til tre eldre, og aldri i verden om jeg som stemor hadde tenkt at det var noe galt i dette..... 6
Gjest O.G. Skrevet 7. april 2021 #15 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du får jo se han i øya, Ts, og så får du si: «du etterlyser at jeg setter ned foten? Ok. Nå setter jeg ned foten. At du oppfører deg sånn og er ufin fordi jeg faktisk liker å tilbringe tid med min sønn på morgenen er ikke ok. Nå ber du om unskyldning og så nevner du aldri dette mer.» Ferdig snakka. Det problemet løst. Anonymkode: 65e10...328 Denne var fin.
Rosa Sitron Skrevet 7. april 2021 #16 Skrevet 7. april 2021 10 minutter siden, Jensine said: Håper jeg var nysgjerrig jeg og. Jeg tenker at banalt er ca "trivielt", "grunnleggende", "captain obvious", men har sett det mye brukt på andre måter i det siste. Jeg kan også bruke banalt mer i betydningen idiotisk, barnslig/trassete. Sliter med å finne synonymer som passer helt merker jeg. Men håper du skjønner, skal se om jeg kommer på en bedre forklaring.
Violetta Skrevet 7. april 2021 #17 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er tenåringen overvektig/ lubben? Anonymkode: ed114...bbe Hadde det i så fall gjort noen forskjell med en ti minutters gåtur? Og er det dermed greit å ekskludere ham fra denne kjøreturen? 6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #18 Skrevet 7. april 2021 Du kjører ikke 2stk og lar 1stk gå når dere skal samme vei, hvordan tror han at den ene vil føle seg da. Som ikke velkommen i bilen, holdt utanfor. Nei, du må ikke sette foten ned. Du må bruke den å sparke denne stefaren i ræva ! Ditt barn, din avgjørelse er den som gjelder. Han kan godt si hva han mener men du gjør det du mener er det beste for ditt barn. Punktum. Anonymkode: f30cc...ec6 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #19 Skrevet 7. april 2021 TS her, takk for alle svar. Tar det til meg og skal prate med mannen min. Begynner å bli ganske lei meg av dette. Og det at han aldri gir seg. gutten trener fire ganger i uken så absolutt ikke behov for gåturen Anonymkode: 5d031...947 11
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #20 Skrevet 7. april 2021 At du kjører din sønn har han ingenting med. Be han legge seg ut av det. Anonymkode: 5c37d...ad8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå