Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg lurer på hvorfor man har med slippers eller gode sko i bagen? Er dette påkrevd? Må man kjøpe seg sko bare for dette? Jeg har ikke sånne sko jeg kan dusje med. 

Leser at alle snakker om å ta med snacks og drikkeflaske eller andre ting og at dette er super viktig. Er det ikke kiosk på de sykehusene? På mitt sykehus så er jo den døgnåpen om det blir krise. Leser også at noen glemmer å spise det de har tatt med seg og derfor spiser ikke på 16 timer osv. Får man ikke mat på føden??  Må jeg ha med matpakke? 

Føler meg helt dum og blir helt stressa. Kommer kanskje på flere ting også. Beklager 😳

Anonymkode: 2ea07...913

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På Ullevål var det i alle fall svartsopp på veggene i dusjen. Og sikkert da fotsopp i dusjen... 

Vet ikke om sykehus med døgnåpen kiosk, men for min del var det nesten uaktuelt å sende far ned bare for å kjøpe en cola under fødsel. Du får ikke servert mat under fødsel, du får mat etterpå. 

Ikke beklag deg! ❤️ 

Anonymkode: baa38...694

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger slippers for å ikke gå å fotvortene og bakteriene til de andre du deler bad med. 
Kantine og gjerne kiosk er det. Bare husk å ikke spise/ drikke ting som gjør at babyen hylskriker etterpå.

Anonymkode: 18e49...6b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På et sykehus er det aller skitneste gulvet, så et par slippers kan være en god investering. Koster ikke mer enn 150-200 for et par på Zalando.

Lurt med snacks underveis ja, klart du kan sende partner ned men er kanskje bedre med støtte hele tiden? 

Anonymkode: 57355...ac5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slippers for det hygieniske. 

Kiosk nå i korona kan man glemme mange steder. Mange har også med uansett pga økonomi, sikre seg favorittene sine osv.

Man får (fikk i allefall før) noen skiver eller enkel mat av og til, men ikke alle vil/kan, og etter fødsel er det greit å ha lett tilgjengelig hvis man ikke kan hente selv, både før og under corona

Anonymkode: 67bab...a69

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe slippers til en femtilapp på xxl også

Anonymkode: 67bab...a69

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei. Jeg lurer på hvorfor man har med slippers eller gode sko i bagen? Er dette påkrevd? Må man kjøpe seg sko bare for dette? Jeg har ikke sånne sko jeg kan dusje med. 

Leser at alle snakker om å ta med snacks og drikkeflaske eller andre ting og at dette er super viktig. Er det ikke kiosk på de sykehusene? På mitt sykehus så er jo den døgnåpen om det blir krise. Leser også at noen glemmer å spise det de har tatt med seg og derfor spiser ikke på 16 timer osv. Får man ikke mat på føden??  Må jeg ha med matpakke? 

Føler meg helt dum og blir helt stressa. Kommer kanskje på flere ting også. Beklager 😳

Jeg hadde ikke med hverken snacks eller matpakke. Dette kommer an på hvor viktig du føler det er. Du får all den maten du trenger på føden, så det er ikke nødvendig å ta med :) 

Dusjsko er ikke påkrevd, men det er anbefalt pga sykehusbakterier. Det bør derfor være sko du enten kan vaske når du kommer hjem, eller er par billige så du kan kaste de. Det samme gjelder hvis du har med deg tøfler. 

På mitt sykehus er det kiosk, den er ikke døgnbemannet, men oppe mange nok timer til at det ikke var noe problem å gå dit hvis jeg ønsket meg noe godt. Nå bør du derimot ta høyde for korona, så du bør derfor finne ut hva din fødeavdeling tillater. Noen fødeavdelinger tillater ikke at du forlater avdelingen uansett grunn, og da kan det være lurt å ta med egen snacks. Mitt sykehus tillot det, så jeg kunne derfor gå ned i kiosken mens en pleier passet babyen min. Jeg fødte i februar. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg gikk barføtt gjennom korridoren til og fra toalettet en gang da jeg lå på fødeavdelingen, og da fikk jeg "tilsnakk" av en sykepleier som anbefalte meg slippers eller tøfler. Garantert for å unngå smitte som fotsopp og neglesopp og slikt på badet, samt at gulvet kanskje ikke er det reneste heller i korridorene. Folk går jo ut og inn på besøk der med sko på.

Så slippers bør du kjøpe deg, noen som tåler vann og som du kan dusje i. Ville ikke stått barføtt i dusjen på fødeavdelingen, da blir du antageligvis smittet av noe... Du kan jo uansett bruke slippersene senere, til å gå ut i postkassen, gå ut på verandaen eller terrassen, gå på stranden med osv. Hundre ting man kan bruke slippers til senere.

Jeg ville tatt med egen drikke, så får du det du vil ha, og ikke den evinnelige "røde saften" de har på fødeavdelinger eller bare vann. Hvis du ikke elsker vann, da.

Selv fødte jeg bare 1½ time etter at jeg kom gående inn på fødeavdelingen, så jeg rakk aldri ligge der og kjede meg og bli sulten eller noe. Mat fikk jeg ellers under oppholdet på fødeavdelingen. Var man småsulten utenom måltidene, finnes det kiosk, eller man kunne gå inn på kjøkkenkroken og smøre seg noe knekkebrød. Så til kioskbruk; ha med lommeboka og bankkort når du drar på fødeavd.!

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du trenger slippers for å ikke gå å fotvortene og bakteriene til de andre du deler bad med. 
Kantine og gjerne kiosk er det. Bare husk å ikke spise/ drikke ting som gjør at babyen hylskriker etterpå.

Skal ikke babyer skrike når de blir født? 

Noen blør mye. De har kun stooore innlegg. Men for noen er det bedre med bleie. Kan ta med noen tena i tilfelle. Jeg har tenkt til det selv.ser for meg bindet vil bevege på seg og lett å blø på sidene. Slike nettingtruser klør noe jævlig på baken også. 

De har vel kum enkel mat som dagens middag og brødmat. Ellers er det saft og næringsdrikker (pyton). Jeg ville hatt med noe godt å drikke med sukker for energi. Også salte kjeks, vanlige kjeks, sjokolade, druer. Greit å knaske på. Man vet ikke om man vil ha søtt eller salt. Lurt å ta med noe til mannen. Tror ikke de får mat. Ville ikke basert meg på kiosk, plutselig hyler du og nekter mannen å dra fra deg. 

Ellers ville jeg hatt med meg behagelige klær. Crocks kan brukes i dusjen. 

Intimservietter kan være greit om du er sår og ikke vil bruke papir. Og noen store, egne truser om du ikke vil bruke sykehusets. 

Anonymkode: 1aebf...89a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

På Ullevål var det i alle fall svartsopp på veggene i dusjen. Og sikkert da fotsopp i dusjen... 

Vet ikke om sykehus med døgnåpen kiosk, men for min del var det nesten uaktuelt å sende far ned bare for å kjøpe en cola under fødsel. Du får ikke servert mat under fødsel, du får mat etterpå. 

Ikke beklag deg! ❤️ 

Oi, såpass ja! Jeg har aldri tenkt over dette. Jeg skal jo føde på ett gammelt sykehus. Men om man er i fødsel i 20 timer så får man ikke mat?? 😳 Blir litt stresset av det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Oi såpass. Jeg skal ikke dele rom med noen på sykehuset. Så jeg regnet med det var reint nok der. Kan jeg dusje i sokker liksom? Hva skal jeg unngå å spise ?? Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg kjøpte noe billig ræl på sparkjøp til sko, funka fjell! 

Jeg hadde med snacks som sjokolade og nøtter, jeg spiste det når jeg lå på barsel, var ikke lov å forlate barsel, korona vettu.. . De har mat, men ikke snacks, på barsel.

Vannflaske er jeg kjempe glad for at jeg hadde med, istedenfor å gå frem Og tilbake med et bittelite glass, fikk jeg fylt på en liter med en gang. Jeg var så sinnsykt tørst etter fødsel. 

Anonymkode: e73ba...91e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi, såpass ja! Jeg har aldri tenkt over dette. Jeg skal jo føde på ett gammelt sykehus. Men om man er i fødsel i 20 timer så får man ikke mat?? 😳 Blir litt stresset av det. 

Mat er nok det siste du tenker på under fødsel. Jeg hadde null matlyst under mine, så det gjorde meg ingen verdens ting å ikke få mat under fødsel 😅 men hadde jeg spurt, så hadde de ordnet ei skive til meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (19 minutter siden):

Jeg gikk barføtt gjennom korridoren til og fra toalettet en gang da jeg lå på fødeavdelingen, og da fikk jeg "tilsnakk" av en sykepleier som anbefalte meg slippers eller tøfler. Garantert for å unngå smitte som fotsopp og neglesopp og slikt på badet, samt at gulvet kanskje ikke er det reneste heller i korridorene. Folk går jo ut og inn på besøk der med sko på.

Så slippers bør du kjøpe deg, noen som tåler vann og som du kan dusje i. Ville ikke stått barføtt i dusjen på fødeavdelingen, da blir du antageligvis smittet av noe... Du kan jo uansett bruke slippersene senere, til å gå ut i postkassen, gå ut på verandaen eller terrassen, gå på stranden med osv. Hundre ting man kan bruke slippers til senere.

Jeg ville tatt med egen drikke, så får du det du vil ha, og ikke den evinnelige "røde saften" de har på fødeavdelinger eller bare vann. Hvis du ikke elsker vann, da.

Selv fødte jeg bare 1½ time etter at jeg kom gående inn på fødeavdelingen, så jeg rakk aldri ligge der og kjede meg og bli sulten eller noe. Mat fikk jeg ellers under oppholdet på fødeavdelingen. Var man småsulten utenom måltidene, finnes det kiosk, eller man kunne gå inn på kjøkkenkroken og smøre seg noe knekkebrød. Så til kioskbruk; ha med lommeboka og bankkort når du drar på fødeavd.!

Nå er det jo slik at jeg ikke får å vandre i gangene eller forlate avdelingen på grunn av corona. Så jeg skal egentlig bare være på mitt rom til jeg kan reise hjem. Jeg skal heller ikke dele rom med noen.. Så jeg tenkte at det var reint på badet 😳

AnonymBruker
Skrevet

De tilbyr deg mat, de gjorde det med meg, men jeg var ikke litt sulten en gang. Gikk 35timer uten mat, merket det ikke før jeg først spiste. 

Anonymkode: e73ba...91e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan nok hende noen kom inn med en brødskive, men jeg kan ikke huske at jeg tenkte på det. På natta fikk jeg ingenting.

Epiduralen gjorde at jeg spydde, så var bare saft jeg fikk i meg uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Marisana skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde ikke med hverken snacks eller matpakke. Dette kommer an på hvor viktig du føler det er. Du får all den maten du trenger på føden, så det er ikke nødvendig å ta med :) 

Dusjsko er ikke påkrevd, men det er anbefalt pga sykehusbakterier. Det bør derfor være sko du enten kan vaske når du kommer hjem, eller er par billige så du kan kaste de. Det samme gjelder hvis du har med deg tøfler. 

På mitt sykehus er det kiosk, den er ikke døgnbemannet, men oppe mange nok timer til at det ikke var noe problem å gå dit hvis jeg ønsket meg noe godt. Nå bør du derimot ta høyde for korona, så du bør derfor finne ut hva din fødeavdeling tillater. Noen fødeavdelinger tillater ikke at du forlater avdelingen uansett grunn, og da kan det være lurt å ta med egen snacks. Mitt sykehus tillot det, så jeg kunne derfor gå ned i kiosken mens en pleier passet babyen min. Jeg fødte i februar. 

Godt å høre. Jeg har jo vært innlagt på sykehus før pga blodpropp og blindtarmbetennelse. Rakk ikke å pakke med meg noe da, men da dusjet jeg jo uten sko. Har ikke hørt noe om dette før jeg ble gravid. Syns det høres voldsomt ut. Er det så møkkete?? Blir jo vasket der hver dag. Men jeg burde pakke med noe snacks til mannen da og noe godt sånn i krise hvis fødselen drøyer ut. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oi såpass. Jeg skal ikke dele rom med noen på sykehuset. Så jeg regnet med det var reint nok der. Kan jeg dusje i sokker liksom? Hva skal jeg unngå å spise ?? Hva mener du?

Ignorer dette med å unngå å spise. Ikke tenk på det så fort. Vedkommende mener at noen babyer reagerer på løk, kikerter, melkeproiteinallergi etc. Men ikke tenk på det, det finner du ut av. 

Jeg fikk servert et middagsmåltid med en gang jeg hadde født (klokken 10:00), det var fantastisk.

Jeg delte ikke rom med noen, men var delt bad. Jeg hadde heller ikke hørt om sko i dusjen, men vi var flere som delte det badet, så hadde tatt med meg slippers i dag.

Endret av Mnjah
  • Liker 5
Skrevet

Nå er det jo slik at jeg ikke får å vandre i gangene eller forlate avdelingen på grunn av corona. Så jeg skal egentlig bare være på mitt rom til jeg kan reise hjem. Jeg skal heller ikke dele rom med noen.. Så jeg tenkte at det var reint på badet 😳

Ok. Der jeg fødte, hadde jeg ikke toalett og bad på rommet, måtte ut i korridoren og bruke fellesbadet for å gå på do eller dusje (AHUS).

Jeg ville uansett hatt slippers på. Du vet ikke hvor rent det er der, og smitte kan overleve en litt slurvete vask av gulvet på badet...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Ok. Der jeg fødte, hadde jeg ikke toalett og bad på rommet, måtte ut i korridoren og bruke fellesbadet for å gå på do eller dusje (AHUS).

Jeg ville uansett hatt slippers på. Du vet ikke hvor rent det er der, og smitte kan overleve en litt slurvete vask av gulvet på badet...

Ååh. Såpass ja. Jeg trodde de hadde bad på de fleste rom. Men da får jeg se hva de har på nett av billige sko. Tusen takk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...