AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hei, har tatt blodprøve og har dessverre ikke hatt dette. Vanskelig å vurdere hvor forsiktig jeg skal være og hvor lett dette smitter. Leser at 1/3 av barn som går i barnehage skiller ut dette viruset. Må jeg da holde avstand til folk med små barn? Står at det kan være farlig for barnet i magen hvis jeg skulle bli smittet av dette når jeg er gravid. Anonymkode: f088e...53c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Et raskt googlesøk viser at det kun smitter via kroppsvæske... Med mindre du har tenkt å dele mat med barna eller sutte på smokken deres er det ingen fare.... Den største risikoen for barnet i magen er at det kan miste hørselen. Det er en av årsakene til døvhet hos barn. Her står jo alt du trenger å vite: https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/diverse/cytomegalovirus/ Anonymkode: 07835...fcc
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Jeg ble smittet av det da barnet mitt var 1 år. Det viktigste for å unngå smitte er å ikke spise av samme mat, bestikk og glass som barnet ditt. Tenk på alle senarioer hvor du deler spytt med barnet og gjør tiltak for å unngå det. Jeg vet om barnehageansatte som ikke er smittet ennå, så det er fullt mulig hvis du bare tenker deg litt om. Anonymkode: 125a6...e53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå