Gå til innhold

Noen som har byttet til sjampo uten sls?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva var fordelene for dere? 

Jeg vurderer å bytte pga ekstremt tørr og sår hodebunn, og hår som blir fort fett pga dette..   

Noen som har hatt samme problem som kan si noe om tilvenningsperioden, og om det hjalp?

Anonymkode: b9fa4...3f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt hår ble umiddelbart mindre tørt😊Var derfor jeg konverterte til uten sls. 

Anonymkode: 3a192...2b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å prøve. Har dere noen forslag til type?

Anonymkode: 4e747...852

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner man slike shampooer?

Anonymkode: dd0aa...c8e

AnonymBruker
Skrevet

Du må si litt om håret ditt.

Anonymkode: 3a192...2b2

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte på thehairlust.no.

Prøvde produktene første gang i går, skummet greit som normal sjampo og luktet godt. For se om det har noen effekt på hår og hodebunn 😊

Håret mitt er forøvrig typisk nordisk, tynt fint, blir fort fett, men er tørt i tuppene. 

Anonymkode: b9fa4...3f1

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Nisim, blir noen ganger trått og viker som om den tørker ut endel.  Selv om sjampoen ikke har sls i seg kan det tilsette andre stoffes som stripper håret for olje.  Skummer den stripper du håret for olje. 

Anonymkode: 95cb3...3af

Skrevet (endret)

Jeg pleide å bruke Organic Circle (fra Rema av alle steder, haha) men de har sluttet med den. Så nå prøver jeg litt forskjellige:

Bumble & Bumble Curl Moisturizing Shampoo - deilig, litt dyr

Normal sin Veira-serie: https://www.normal.no/merker/by-veira/ - liker den rosa, Repair. Rimelig!

Avalon Organics Therapy Thickening Shampoo - ELSKER denne, men kjipt å kjøpe fra USA.

Glemte å svare på spørsmålet! Jeg gjør det fordi SLS er et litt sterkt vaskemiddel. For mange har det ingenting å si, men jeg har tynt kjipt hår så jeg tenker at jeg vil behandle det så skånsomt som mulig. Noen savner kanskje den veldig skummende effekten, men det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Det jeg tror kan være vanskelig, er å stadig skifte mellom shampoo med og uten SLS, for da blir ikke håret vant til den litt mildere vasken uten SLS, og kan sikkert bli fett. Jeg har ikke noe problem med det, for jeg bruker kun vanlig shampoo med SLS når jeg er hos frisøren.

Endret av Aranciata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...