Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2005 #1 Del Skrevet 29. august 2005 Ute blåser det fælt i dag, og jeg sitter og bekymrer meg for et digert grantre, tror det er 35 m høyt. Det står bare noen meter fra huset, men det skal visst stå støtt i følge folk som liksom har greie på det. ser det vaier litt. Det er et veldig fint tre, så har egentlig ikke lyst til å hugge det, men: hva gjør jeg hvis det plutselig blåser over huset, knekker eller lener seg? Hvem kan jeg få hjelp fra da? Hvem skal jeg ringe liksom? blir ekstra usikker fordi jeg er alene hjemme. problemet er at det er veldig vanskelig å komme fram med for eksempel brannbil bak huset vårt. skjønner ikke hvordan vi skal få hugget det heller hvis vi skal det, uten å skade vårt hus eller naboene sine hus og hager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 29. august 2005 #2 Del Skrevet 29. august 2005 Nå begynner jeg nesten å lure på om du bor i samme hus som meg. Vi har et like stort tre bak i hagen vår som det hadde vært umulig for en brannbil å komme fram til. Og det blåser noe grusomt her. Har lurt på dette her selv i dag, for rommet mitt ligger nærmest og det er litt ekkelt å høre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 29. august 2005 #3 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg er litt usikker på om jeg forstår helt hva du vil....men... Et grantre som er så høyt har et stort rotsystem som holder treet på plass. Det at det vaier i vinden er jo bare bra...hvis det hadde vært helt stivt...så hadde det knekt rett av. Antageligvis går dette helt bra.....ta eventuelle problemer hvis de kommer. For egen trygghets skyld....så kan du kanskje ringe "e-verket" og spørre hvem de bruker til trefelling....så kan du ringe det firmaet hvis det blir problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2005 #4 Del Skrevet 29. august 2005 Nå begynner jeg nesten å lure på om du bor i samme hus som meg. ← Jeg tror ikke det, har ikke sett noen cocopuff ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. august 2005 #5 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg er litt usikker på om jeg forstår helt hva du vil....men... ← Jeg vil helst beholde det fine treet, men jeg vil ikke få det i hodet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 29. august 2005 #6 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg vil helst beholde det fine treet, men jeg vil ikke få det i hodet! ← Oki....da bestemmer du deg for at du tror på at rotsystemet holder det på plass. .................... Vi har et ca. like høyt grantre fem meter fra husveggen.....det heller også litt innover, men jeg har ikke en gang tenkt tanken på at det vil knekke nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå