AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Denne kan man jo spise rå, ikke sant? Men hvis man har åpnet den, hvor lenge kan man da spise den rå? Må man carme den opp hvis det er mer igjen, og man skal spise det dagen etter? Anonymkode: 27504...b2f
Muskath Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Jeg ville bare spist den rå når den var helt fersk. Skal du varmebehandle den, er det greit så lenge den lukter OK.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Ok, takk for svar. Anonymkode: 27504...b2f
minikrølla Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Det gikk i alle fall helt fint å spise den rå dagen etter åpning med den pakken jeg kjøpte. Tror man merker det om den ikke er spisende 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Jeg har spist sushi laget med salma dagen etter. Men noe mer ville jeg ikke satset på. Anonymkode: 3b65d...5a1
Jytte Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Denne kan man jo spise rå, ikke sant? Men hvis man har åpnet den, hvor lenge kan man da spise den rå? Må man carme den opp hvis det er mer igjen, og man skal spise det dagen etter? Anonymkode: 27504...b2f Ville saltet det som er igjen. Det er enkelt. Godt med salt i bunnen av en form, og et lag salt og litt sukker på toppen (kvart til halv ss. sukker). Dekk til, ha i kjøleskapet over natten, cirka åtte timer tipper jeg er passe for salmalaks. Kanskje kortere hvis det ikke er grovsalt. Du kjenner om den er ferdig når kniven kan gli inn i fiskekjøttet uten å få rå laks sittende fast. Husk at den tynneste delen vil være mest salt. Det utjevner seg etter noen timer i kjøleskap eller fryser. Pakk inn i matpapir og ha i en pose eller under folie. Har aldri saltet salmalaks, men tror det skal gå bra. Håper andre har erfaring med det her inne? Du kan også ha på dill og ev. krydder i tillegg til saltet. Endret 8. april 2021 av Jytte 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 Jytte skrev (3 timer siden): Har aldri saltet salmalaks, men tror det skal gå bra. Håper andre har erfaring med det her inne? Jeg har gjort det flere ganger. Jeg bor alene, men pleier å kjøpe en stor Salmafilet fordi det er rimeligere enn å kjøpe de små. Spiser sashimi første dagen, neste dag steker jeg halvparten av det som er igjen og mens det steker graver jeg fisken og setter i kjøleskap, så spiser jeg den gravede fisken neste dag. Fungerer veldig bra. Anonymkode: e626e...d96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå