Gå til innhold

Antastet som 16 åring - sliter enda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier ble jeg antastet som 16 åring av faren til min stemor. Det var nøye planlagt. Han dukket opp på døren da han visste at jeg var den eneste som var hjemme og snek seg innpå meg bakfra mens jeg så på tv. Videre tok han sine ekle hender under trøyen min, antastet brystene mine, kysset meg på kinnet, sa tusen takk og gikk sin vei.

Kroppen min stivnet til. Det tok tid før jeg forsto hva som hadde skjedd. Jeg løp innpå soverommet mitt og gjemte meg under dynen til min far og stemor kom hjem. Jeg fortalte hva som hadde skjedd og vi reiste så direkte ut til foreldrene hennes og konfronterte dem begge. Faren innrømmet alt, og sa han hadde et svakt øyeblikk, konen sa at jeg burde ta det hele som et kompliment og at dette betydde at jeg hadde fine bryster(!). Han ble tilgitt der og da, rett foran meg, av både konen hans og min stemor. Jeg kan ikke beskrive hva jeg følte der og da. 

Jeg ønsket å anmelde han, men min far overtalte meg til å ikke gjøre det, og at det beste fremover nå ville være å legge det bak oss. Ung og uviten stolte jeg på min far, og gjorde som han sa.

Årene har gått og jeg sliter naturligvis med dette. Spesielt siden foreldrene hennes blir invitert til alle familiesamlinger; bursdager, dåp, bryllup, konfirmasjon osv. Jeg sliter med bitterhet ovenfor min far og svigermor. At de ikke valgte meg den gang. Jeg var 16 år, et offer for en pedofil. 

Jeg har tatt det opp flere ganger med min far, men får beskjed om at det er på tide å glemme dette nå, siden det er trossalt 14 år siden det skjedde. 

Jeg skriver her på kvinneguiden for å få litt respons fra andre om hva de ville gjort i min situasjon? Hvordan ville dere reagert? Har noen opplevd noe lignende? Er det forsent å anmelde han for hva han gjorde mot meg som 16 åring? 

Setter pris på alle svar. 

Anonymkode: f818c...0ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merker at jeg skrev feil i farten, skulle naturligvis ikke stå 'svigermor' , men 'stemor'.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hørt med politiet, eller støttesenter for overgrep angående anmeldelse. Jeg vet lite om det, men vil likevel sende deg en klem og fortelle at jeg forstår deg godt. 

Jeg tror mange ikke forstår hvordan slike opplevelser setter seg inn kroppen. Spesielt når man opplever det som svært ung. Jeg har selv opplevd flere ubehagelige seksuelle hendelser, men det er definitivt det jeg opplevde som tenåring som satt seg dypest i meg. Skrekken fra det har jeg aldri egentlig kommet over, selv om det ene "kun "var at en mann i 40 årene presset meg inntil en vegg da jeg var alene i en gang med ham, og fortalte meg hva han ønsket å gjøre med meg. Jeg var livredd for at han skulle oppsøke meg og faktisk gjøre veldig lenge, og føler fremdeles veldig ubehag ved å oppdage at jeg plutselig er alene med en mann. 

16 år gammel var det en som gikk for langt igjen. Også godt voksen mann. Jeg klarte å stikke av, men de to opplevelser satt seg begge hardt i meg. Hardere enn tilsvarande opplevelser da jeg var blitt eldre. 

Utrolig dårlig av far og stemor å avfeie din opplevelse, og så pålegge deg å måtte takle å forholde deg til denne pervers fyren videre. Det er et fælt svik av dem.

Håper du får hjelp av noen som kan hjelpe! ❤

Anonymkode: 37ca8...9b4

• Liker 4
Skrevet

Ikke nok med at den fæle fyren utsatte deg for dette, men konen hans var jo grusom hun også. Jeg fatter ikke hvordan alle kunne tilgi han og godta dette!  Normalt ville fedre ha klikket helt, men det er en mulighet for at stemoren din ble misbrukt av faren sin. Så creepy den familien oppførte seg.

Jeg vet ikke om det er mulig å anmelde nå. Skulle ønske det var! 

Skjønner deg veldig veldig godt! 

• Liker 3
Skrevet

Familien din forstår jo overhodet ikke hvor alvorlig dette var, nei. Når det gjelder anmeldelse, så styrker det jo saken din at ihvertfall tre andre mennesker kjenner til at denne mannen har innrømt det han gjorde. Men du fikk jo gode tips over her om hvem du kan kontakte for rådgiving.

Har du snakket med en psykolog? Tenker at denne kanskje kan hjelpe deg å finne en måte å nå fram til dem på, eller ihvertfall fått formidlet det du ønsker atde skal vite. Og hvis ikke: Kanskje terapi kan hjelpe deg å fjerne bitterheten overfor familien? Får du ikke gjort noe med deres reaksjoner, må man kanskje, selv om det er skikkelig urettferdig, finne en måte å leve med det på. For sin egen del ❤

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anmeldte overgep jeg ble utsatt for i barndommen, i voksen alder. Dessverre var det en foreldelsesfrist der, så den skyldige fikk ikke straff. Saken kom derimot opp i rettsvesenet, og det var full rettsak.

Jeg mener å ha hørt at disse foreldelsesfristene har blitt omgjort/fjernet i ettertid.
Vil anbefale deg å ta kontakt med f.eks SMISO ( støttesenter ), da de sitter på kunnskap om dette. De tilbyr også samtaler. både alene og i grupper - dette er gratis.
De vil nok også kunne sette deg i kontakt med en evnt advokat, dersom du ønsker å gå videre med en anmeldelse.

Dette er absolutt ikke noe du skal måtte ''bare glemme'' eller akseptere på noen som helst måte. Og selv om hodet glemmer, så vil ikke kroppen det og det kan føre til f.eks somatiske plager.

Jeg håper du har støtte rundt deg! Kunne godt tenkt meg en real alvorsprat med far din.

Lykke til videre ❤️

Anonymkode: 54076...13c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. Tusen takk for alle svar. Har lest alle sammen. Skal sjekke mulighetene med støttesenter. Ellers er det ikke noe annet å gjøre enn å leve med det. Føler med alle som har opplevd slike ting. Det skaper en splid i familien min. Skulle ønske de forstod at det som skjedde ikke er ok. Jeg fatter ikke at de reagerer på at jeg ikke har kommet over dette enda. Er dessverre ikke slik overgrep fungerer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trådstarter her. Tusen takk for alle svar. Har lest alle sammen. Skal sjekke mulighetene med støttesenter. Ellers er det ikke noe annet å gjøre enn å leve med det. Føler med alle som har opplevd slike ting. Det skaper en splid i familien min. Skulle ønske de forstod at det som skjedde ikke er ok. Jeg fatter ikke at de reagerer på at jeg ikke har kommet over dette enda. Er dessverre ikke slik overgrep fungerer. 

Nei mange forstår absolutt ikke hvor fælt slikt oppleves, og at det ikke bare er å sette sterk over det. 

Da jeg veldig skremt fortalte et eldre familiemedlem om ene hendelsen jeg fortalte om over fikk jeg beskjed om at jeg burde ta det som et kompliment. Jeg var livredd, og fortalte fordi jeg ønsket å be henne passe på at jeg ikke kom i situasjoner der jeg ble alene med vedkommende mann, og min intense redsel avfeid med at jeg burde ta det som kompliment. 

Noen er rett og slett helt blåst i hodet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår veldig godt at du opplevde dette overgrepet som traumatisk. Slike hendelser skal ikke forekomme! Men likevel, det største sviket her er fra din far og stemor, de skulle beskyttet deg og hjulpet deg da ble klar over hva som skjedde, men istedet svek de deg på det groveste. Et særlig stort svik synes jeg var at de fortsatte å invitere overgriperen til familiebegivenheter. Så store svik er nok vanskelig å lege, men en psykolog kan hjelpe deg med å hanske traumene bedre. Du kan eventuelt forsøke å få med deg faren din og stemor i familieterapi og håpe at de innser hva de har gjort og ber deg om unnskyldning. Men ikke ha for høye forhåpninger om det. 

Anonymkode: 77904...3ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Faren din ts...for en jævla tøffelhelt. 

Anonymkode: d724e...1f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei mange forstår absolutt ikke hvor fælt slikt oppleves, og at det ikke bare er å sette sterk over det. 

Da jeg veldig skremt fortalte et eldre familiemedlem om ene hendelsen jeg fortalte om over fikk jeg beskjed om at jeg burde ta det som et kompliment. Jeg var livredd, og fortalte fordi jeg ønsket å be henne passe på at jeg ikke kom i situasjoner der jeg ble alene med vedkommende mann, og min intense redsel avfeid med at jeg burde ta det som kompliment. 

Noen er rett og slett helt blåst i hodet. 

Det er godt å høre at jeg ikke er alene❤️ samtidig også trist. 

Nøyaktig samme som meg, da konen hans sa jeg burde bare ta det som et kompliment! Burde ikke være så vanskelig for oss å bli hørt i slike overgrep hendelser! 

Hilsen ts. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har all rett til å reagere på det som skjedde, det er helt naturlig og normalt. Det som ikke er normalt er din far og stemor pluss hennes mor sin reaksjon, og ved å koste det under teppe.. 

dette fører til sinne og skam hos deg. Følelsen av å ikke bli tatt på alvor og følelsen av at det som skjedde ikke var noe. 
stol på deg selv flotte jente, og snakk med noen du stoler på. Det er absolutt ikke greit å koste under teppe for å holde familie freden. Det han gjorde var discusting og stygt! 

Anonymkode: 6e6ed...7ac

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...