Gå til innhold

Min frustrasjon angående menn som kun skal ha "plettfrie" kvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir oppgitt over menn! Jeg har en fantastisk kjæreste og vi begge er helt normale på utseende, men lagt fra "perfekte". Han forstår heldigvis at kvinnekroppen er variert, ingen er lik og at omtrent ingen er plettfri. 

Det irriterer meg så grenseløst når menn tror at kvinner skal være plettfrie. Jeg kjenner f.eks noen som har vært singel leeeenge. Og de er så sinnsykt kravstore! Her om dagen fortalte en av de at han hadde vært på to dater på en helg. Ene daten var vist skikkelig digg. Perfekt, plettfri kropp. Både kroppen og ansiktet. Hun andre var vist ikke så pen i ansiktet, men kroppen var fin og hun hadde litt celulitter. Jeg fikk se bilder av begge. Begge så normalt pene ut (jeg som jente ville kanskje foretrukket noe "søtere" jenter, og ikke så "sexy"). Kroppene så også fin ut. Ansiktet til hun som ikke var så fin, så jo helt normalt ut. Ingenting gale. Ikke for stor nese, bollekinn eller lignende. Og dette her skjer hver gang han forteller om dater! En gang viste han også bilde av en som han var så skuffet over fordi hun var "mye større enn på bildene". Jeg tenkte det sikkert stemte, for det skjer jo at noen tar bilder slik de ser tynn ut /gamle bilder, også veier 20kg for mye. Men neida, hun var vist så "lubben". Jeg fikk sjokk da jeg så bildet. Hun var HELT NORMAL. Fine former, men ikke slik at hun så lubben ut. Veide kanskje 65kg. Jeg veier selv 70kg og er slank selv om jeg bikker rett over normal BMI. 

Blir så frustrert over at menn skal hakke slik på damer, men å ligge med de til tross for "skavanker" går helt fint! 

Det er vel også disse mennene som dessverre kanskje er mest utro? Som ikke tenner på damen lengre om hun går opp 5kg, etter graviditet eller om hun får litt celulitter eller strekkmerker. 

Måtte bare få ut litt frustrasjon! Håper disse mennene aldri finner seg dame, for kvinner fortjener bedre! De forjener å bli elsket for den de er. Jeg forstår at noen ikke vil bli sammen med en som er 20kg for mye hvis det er veldig aktiv osv. Og det er jo ikke sunt over tid heller. Men mange opplever jo perioder hvor en går litt opp, men så kanskje går ned igjen. Og kroppen hos kvinner er jo ofte i forandring pga. graviditet osv. Kan forstå man gjerne ser etter en normal kropp sånn vekt-messig, men å i tillegg skulle luke ut de med litt celulitter eller strekkmerker, eller litt for små eller litt for hengete pupper? Herregud! Kjøp en perfekt sexrobot i stedet...

Anonymkode: a210f...516

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke klandre dem egentlig. Jeg er selv langt ifra plettfri, og er en ganske stygg kvinne. Forståelig at menn ikke vil ha noe med meg å gjøre når jeg ser slik ut. Nå kan menn heldigvis kjøpe seg sexroboter, så de får nok dekket sine behov etter hvert. :) Er ikke alle som har penger til det men da får de lære seg å spare. 

Anonymkode: d5251...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan ikke klandre dem egentlig. Jeg er selv langt ifra plettfri, og er en ganske stygg kvinne. Forståelig at menn ikke vil ha noe med meg å gjøre når jeg ser slik ut. Nå kan menn heldigvis kjøpe seg sexroboter, så de får nok dekket sine behov etter hvert. :) Er ikke alle som har penger til det men da får de lære seg å spare. 

Egentlig er det jeg er mest sjokkert over måten de snakker om kvinner på. En ting er jo hva man synes sånn i sitt eget hode, eller at man forsiktig sier noe som at "nei, hun var ikke min type utseendemessig". Men når det kommer lange avhandlinger om "små feil", "tjukkas" ol, så blir jeg ordentlig irritert! Man kan jo oppføre seg greit når man snakker om kvinner selv om an er misfornøyd med noe. Man kan heller holde kjeft og gå videre til neste, men man trenger ikke å "shame" den man datet. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Egentlig er det jeg er mest sjokkert over måten de snakker om kvinner på. En ting er jo hva man synes sånn i sitt eget hode, eller at man forsiktig sier noe som at "nei, hun var ikke min type utseendemessig". Men når det kommer lange avhandlinger om "små feil", "tjukkas" ol, så blir jeg ordentlig irritert! Man kan jo oppføre seg greit når man snakker om kvinner selv om an er misfornøyd med noe. Man kan heller holde kjeft og gå videre til neste, men man trenger ikke å "shame" den man datet. 

Jeg er helt enig med deg. Det handler nok mer om egen usikkerhet. Jeg opplever at de som er mest usikre, ofte er opphengt i detaljer hos andre, og liker å snakke andre ned. Jeg er fryktelig usikker selv men jeg ønsker ikke å rakke ned på andre, ei heller henge meg opp i "feil" hos andre. Så da ender jeg denne aggresjonen innover mot meg selv og det kan bli ganske tungt. 

Å si at "han/hun er ikke min type" er en helt fair ting å si. Detaljene kan man spare seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en grunn til at mennene du beskriver er single.... Du som er venn med dem kan jo si ifra hvor lite tillitvekkende og attraktive de er når de omtaler kvinner sånn (det hadde jeg gjort). Du andre og vi alle kan jo bare glemme slike menn - det er nok av menn som har et realistisk bilde av kvinner! Ikke alle menn er glansbilder de heller og det er noen for alle.

Anonymkode: 06a65...cbd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kjenner jeg blir oppgitt over menn! Jeg har en fantastisk kjæreste og vi begge er helt normale på utseende, men lagt fra "perfekte". Han forstår heldigvis at kvinnekroppen er variert, ingen er lik og at omtrent ingen er plettfri. 

Det irriterer meg så grenseløst når menn tror at kvinner skal være plettfrie. Jeg kjenner f.eks noen som har vært singel leeeenge. Og de er så sinnsykt kravstore! Her om dagen fortalte en av de at han hadde vært på to dater på en helg. Ene daten var vist skikkelig digg. Perfekt, plettfri kropp. Både kroppen og ansiktet. Hun andre var vist ikke så pen i ansiktet, men kroppen var fin og hun hadde litt celulitter. Jeg fikk se bilder av begge. Begge så normalt pene ut (jeg som jente ville kanskje foretrukket noe "søtere" jenter, og ikke så "sexy"). Kroppene så også fin ut. Ansiktet til hun som ikke var så fin, så jo helt normalt ut. Ingenting gale. Ikke for stor nese, bollekinn eller lignende. Og dette her skjer hver gang han forteller om dater! En gang viste han også bilde av en som han var så skuffet over fordi hun var "mye større enn på bildene". Jeg tenkte det sikkert stemte, for det skjer jo at noen tar bilder slik de ser tynn ut /gamle bilder, også veier 20kg for mye. Men neida, hun var vist så "lubben". Jeg fikk sjokk da jeg så bildet. Hun var HELT NORMAL. Fine former, men ikke slik at hun så lubben ut. Veide kanskje 65kg. Jeg veier selv 70kg og er slank selv om jeg bikker rett over normal BMI. 

Blir så frustrert over at menn skal hakke slik på damer, men å ligge med de til tross for "skavanker" går helt fint! 

Det er vel også disse mennene som dessverre kanskje er mest utro? Som ikke tenner på damen lengre om hun går opp 5kg, etter graviditet eller om hun får litt celulitter eller strekkmerker. 

Måtte bare få ut litt frustrasjon! Håper disse mennene aldri finner seg dame, for kvinner fortjener bedre! De forjener å bli elsket for den de er. Jeg forstår at noen ikke vil bli sammen med en som er 20kg for mye hvis det er veldig aktiv osv. Og det er jo ikke sunt over tid heller. Men mange opplever jo perioder hvor en går litt opp, men så kanskje går ned igjen. Og kroppen hos kvinner er jo ofte i forandring pga. graviditet osv. Kan forstå man gjerne ser etter en normal kropp sånn vekt-messig, men å i tillegg skulle luke ut de med litt celulitter eller strekkmerker, eller litt for små eller litt for hengete pupper? Herregud! Kjøp en perfekt sexrobot i stedet...

Det her er jo en kjent sak både når det gjelder menn og damer. Man blir innprentet i tenårene at plettfrie menn og damer er greia. Og som ung og tenåring vet man ikke bedre. Tror de fleste er slik, men etterhvert som man blir eldre og begynner å få litt livserfaring skjønner man at det handler ikke bare om utseendet....men mer om personligheten. Er rimelig sikker på at de fleste som har passert 30 eller 40 kan kjenne seg igjen i dette. 

Problemet til vennen din er at han har nok for lite livserfaring til å skjønne dette ennå. At det ikke gjør noe om ei dame har noen kg for mye eller noen cellulitter. Men at det er personligheten hennes som betyr noe. La ham få noen år på baken så skal du se at han begynner å skjønne det😉 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo en grunn til at mennene du beskriver er single.... Du som er venn med dem kan jo si ifra hvor lite tillitvekkende og attraktive de er når de omtaler kvinner sånn (det hadde jeg gjort). Du andre og vi alle kan jo bare glemme slike menn - det er nok av menn som har et realistisk bilde av kvinner! Ikke alle menn er glansbilder de heller og det er noen for alle.

Anonymkode: 06a65...cbd

Er kjærestens venner. Samtidig har jeg ikke lyst å gi beskjed. Da kan de skjerpe seg. Men jeg synes de har rakket sånn ned på så mange kvinner at de rett og slett ikke bør få vite om hvilken feil de gjør for så å kanskje klare å få seg dame. 

AnonymBruker
Skrevet
TrønderM skrev (3 minutter siden):

Det her er jo en kjent sak både når det gjelder menn og damer. Man blir innprentet i tenårene at plettfrie menn og damer er greia. Og som ung og tenåring vet man ikke bedre. Tror de fleste er slik, men etterhvert som man blir eldre og begynner å få litt livserfaring skjønner man at det handler ikke bare om utseendet....men mer om personligheten. Er rimelig sikker på at de fleste som har passert 30 eller 40 kan kjenne seg igjen i dette. 

Problemet til vennen din er at han har nok for lite livserfaring til å skjønne dette ennå. At det ikke gjør noe om ei dame har noen kg for mye eller noen cellulitter. Men at det er personligheten hennes som betyr noe. La ham få noen år på baken så skal du se at han begynner å skjønne det😉 

Han er 35år! Hadde forstått det om han var 20år. 

• Liker 2
Gjest Timeplan
Skrevet

Jeg klarer ikke å provoseres over slike folk. I bunn og grunn er det bare hans problem at han ikke klarer å håndtere et normalt kvinnfolk, og selv om menn liker å tro at de eldes som en god vin så er det unntaket heller enn regelen. Plutselig er det for sent for han også.

Skrevet

Enig i at mange har urealistiske forventninger, men det gjelder både menn og kvinner. Siden det er lettere for kvinner å få partner enn menn, vil jeg påstå at kvinner er like ille eller verre enn menn.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette et personlighetstrekk, og ikke en kjønnsgreie? Det er jo tråder opp og ned i mente på denne nettsiden med damer som vurderer å gå fra mannen hvis han lar kroppen forfalle. Fortjener ikke de å bli elsket for den de er?

Det er en sånn gjentagende greie her på forumet at menn skal bare se å holde seg i form ellers fortjener de ikke kvinnen (og i hvert fall ikke noen form for nærhet!), men våger man å kommentere det motsatte så er man et svin.

Tilbake til tema... så han er mer opptatt av utseende og forfengelighet enn deg og er sikkert på jakt etter noen av samme type, er ikke det helt greit?

Anonymkode: 85b8d...6c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han er 35år! Hadde forstått det om han var 20år. 

Ja er ikke alle som får mer livserfaring og blir mer «voksen» med årene. Damene rater nok ham på samme måte. Er vel en grunn til at han fremdeles er singel vil jeg tro

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke å ta det han sier personlig. Det bør jo ikke bety så mye for deg hva han mener og syns. Og hvorfor er det så interessant for han å vise fram bilder, og for dere å se på dem?

Uansett, alt dette handler om hans usikkerhet og komplekser. Og dette handler ikke om "menn" heller  Damer er minst like ille. De er også opptatt av kg og høyde og hvor lite og mye hår en mann har. Og husk at dette gjelder ikke alle.

Skrevet

En kamerat av meg var slik. Jeg ble også oppgitt, for han er absolutt ikke perfekt selv heller, men samtidig tenkte jeg at det forhåpentligvis ville endre seg dersom han virkelig falt for noen. 

Det gjorde det også. Han forguder nå sin kone, selv om hun ikke er perfekt. Faktisk har hun enormt mye strekkmerker og slapp hud på magen, og ønsket å operere det bort. Det vil han ikke, fordi hun er perfekt i hans øyne, og han liker ikke tanken på at hun skal ta en unødvendig risiko angående en operasjon. Takler ikke tanken på at noe kan gå galt med henne. 

Kjærlighet pleier heldigvis å oppheve overfladiske meninger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får svare han og si « ja huff, vondt å være deg. Enda verre er det med de som har fæl personlighet, og som henger seg opp i hvordan andre ser ut. 

Anonymkode: 1bd55...cb1

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvordan ser han ut selv om jeg tør spørre?

Dumper han disse kvinnene fordi de er for deilige for han og så vil han ikke knekke selvtilliten sin på at de finner ut at de er for bra for han?

Anonymkode: 25625...82e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan ser han ut selv om jeg tør spørre?

Dumper han disse kvinnene fordi de er for deilige for han og så vil han ikke knekke selvtilliten sin på at de finner ut at de er for bra for han?

Poenget var at derfor dumper han de først? Så kan han liksom si at han har dumper masse bra damer??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Samme her. Kun noen få menn med hjerneskade og uten sosiale antenner som har vært interessert i meg. Ingen normale. Når folk mener at folk som Maria Stavang er gjennomsnittlig eller til og med mindre pen, så skjønner jeg at jeg er dritstygg. 

Anonymkode: dc167...e84

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er en singel kvinne. Men jeg kan kanskje kjenne meg litt igjen i han. Etter et langt forhold har jeg datet flere fine menn. Men tenker man må kysse mange frosker for å finne den rette. Jeg har ikke noe behov for å rushe inn i forhold, selv om det hender jeg har seksuelle relasjoner med en jeg har datet. Likevel ender jeg som regel opp med å vekte deres negative egenskaper over de positive og kanskje fremstå for "kravstor". Så når venner spør meg om hvorfor det ikke blir seriøst med noen av dem, lister jeg opp overfladiske egenskaper hos dem. Men mye av det handler også om meg. Tanken på å slippe inn en person og knytte meg til en gjør meg livredd og stressa. 

Derfor tenker jeg at det nok handler mer om han og hans intensjon med datingen enn jentene han ikke synes er bra nok. Et morsomt eksempel for å illustrere dette er Leonardo DiCaprio. Han har datet mange av verdens vakreste damer.. Rihanna, Blake lively, Gisele bundchen, Miranda kerr og mange andre victoria secret modeller. Men ingen av de var "nok" til at han ville gifte seg med de.

Endret av rutetesnut68
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er tydeligvis kresne på utseende da. Jeg synes selv det er tåpelig, men de står jo fritt til å ha kravene de vil. De har tydeligvis draget og er kjekke siden de møter så mange damer. Så strengt tatt kan de vel koste på seg å være kresne.

Vanligvis er jo folk på KG veldig opptatt av å ikke senke kravene, og aldri ta til takk med noen som ikke er bra nok. Så da må det nesten gjelde menn og.

Anonymkode: 968d8...b8d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...