Gå til innhold

Flere som har fått gammel skattemelding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk omsider skattemeldingen i dag - helt til sist. I fjor fikk jeg relativt tidlig og fikk deretter skatteoppgjøret innen en ukes tid etter jeg sendte inn. Jeg fikk da den nye skattemeldingen. 

Nå fikk jeg derimot gammel versjon av skattemeldingen, og må derfor vente helt til slutten av juni på pengene.... Utorlig irriterende! Skatteetaten oppgir at grunnen til at noen fortsatt får den gamle kan være at samboer/ektefelle er næringsdrivende eller at man har skattemessige forhold som ikke dekkes av ny skattemelding. Skatteforholdet mitt må vel sies og være veldig enkelt uten spesielle forhold, og det har ikke endret seg noe siden i fjor. Jeg har heller ingen ektefelle eller samboer. 

Forstår det som at noen som egentlig skulle hatt den nye skattemeldingen enda ikke har fått denne, men at den kommer i løpet av dagen. Er det flere som har fått gammel skattemelding, og har noen mottatt ny versjon i etterkant? 

Leste at g gammel versjon skal være tilgjengelig for alle. 

Anonymkode: 328ec...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dizzy123

De aller fleste får både gammel og ny. Gammel i altinn og ny inne på skatteetatens sider. 

Håper den nye kommer, hva står det når du logger på skatteetaens sider for å prøve å se den der?

Endret av Dizzy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå fikk jeg derimot gammel versjon av skattemeldingen, og må derfor vente helt til slutten av juni på pengene....

Å nei! Hvor sto det? Samboer som fikk restskatt fikk den nye, mens jeg fikk den gamle! Har set mange har fått penger tidlig i år så tenkte jeg også skulle få det, søren altså!

Anonymkode: f2489...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å nei! Hvor sto det? Samboer som fikk restskatt fikk den nye, mens jeg fikk den gamle! Har set mange har fått penger tidlig i år så tenkte jeg også skulle få det, søren altså!

Anonymkode: f2489...650

Det er kun de som leverer ny skattemelding som kan få pengene tidlig.

Anonymkode: 5e7a0...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dizzy123 skrev (4 timer siden):

De aller fleste får både gammel og ny. Gammel i altinn og ny inne på skatteetatens sider. 

Håper den nye kommer, hva står det når du logger på skatteetaens sider for å prøve å se den der?

Ts her. Jeg blir sendt rett til Altinn sine sider når jeg trykker på skattemeldingen som ligger på skatteetaten sine sider.  Må nok kanskje bare innfinne meg med at jeg har fått gammel versjon, selv om jeg ikke helt skjønner hva som er grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dizzy123
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ts her. Jeg blir sendt rett til Altinn sine sider når jeg trykker på skattemeldingen som ligger på skatteetaten sine sider.  Må nok kanskje bare innfinne meg med at jeg har fått gammel versjon, selv om jeg ikke helt skjønner hva som er grunnen. 

Ja da har du nok dessverre gått gammel versjon. Rart i grunn, men mye som ikke er logisk ved skatten. Opplever å få forskjellige svar på kundeservice i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk gammel jeg også. Fikk ny i fjor og fikk pengene tidelig i fjor. Vet ikke hvorfor jeg fikk gammel i år 🤷‍♂️

Anonymkode: 15c78...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fikk gammel jeg også. Fikk ny i fjor og fikk pengene tidelig i fjor. Vet ikke hvorfor jeg fikk gammel i år 🤷‍♂️

Anonymkode: 15c78...a81

Rart så mange fikk gammel. De fleste får gammel og ny, burde vært mer logisk noen kun fikk ny enn at noen fikk gammel. Håper dere får svar på hvorfor evnt. 

Anonymkode: 9765d...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...