AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hei Vi har akkurat fått vårt andre barn, og har et barn på fire år. Vi har prøvd lenge, helt siden eldste var ett, så gleden er stor hos oss alle nå. Likevel har svangerskapet vært slitsomt og etter fødsel har jeg grått mye pga dårlig samvittighet for at jeg føler jeg ikke strekker til for noen av dem.. Jeg prøver å komme litt inn i det, og det begynner å gå litt bedre må en måned etter fødsel. Svigersøster derimot snakker hele tiden om "neste gang, neste graviditet, vi kommer til å få tvillinger" osv. Det er seriøst hver gang vi snakker sammen.. Jeg ler det bare bort, for akkurat nå må jeg konsentrere meg om de to jeg har og det er utfordrende nok. Jeg sa det til henne, men hun fortsetter. Hun sier det blir lettere når de er eldre for de eldre kan passe på de yngre osv.. Nei, sier jeg. Jeg blir bare så irritert. Sikkert jeg som er hormonell, men hva svarer man sånt? Er det jeg som ikke bør la meg provosere her? Barn er jo ikke samlingsobjekt. Hun har selv 4 barn og venter sitt femte, og jeg har mine meninger om hvordan enkelte av dem blir ivaretatt. Hvordan skal jeg klare å tenke på nye graviditeter når jeg akkurat har født og holder på å bli kjent med den lille? Ingen konkrete spørsmål her, bare litt behov for å fortelle dette. Anonymkode: 72f60...78e 1
GammelKaktus Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Tror bare jeg hadde sagt at foreløpig så skal vi ikke ha flere barn. Hvor mange barn har hun tenkt å få? Gravid med sitt femte å prater om å bli gravid igjen før hun har født nummer 5. Hun følger iallfall Erna sin anbefaling om mange barn😅 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Slutt å le det bort, gi henne klar beskjed om at: Du ønsker ikke flere barn for øyeblikket! Hun skal slutte og mase om dette nå! Du blir irritert inni deg og samtidig ler det bort når hun snakker om det, ikke lett for svigersøster å forstå da.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Dævendøtte skrev (3 minutter siden): Slutt å le det bort, gi henne klar beskjed om at: Du ønsker ikke flere barn for øyeblikket! Hun skal slutte og mase om dette nå! Du blir irritert inni deg og samtidig ler det bort når hun snakker om det, ikke lett for svigersøster å forstå da. Godt poeng, altså jeg har bare holdt det overfladisk, og har veldig høy terskel for å vise følelser foran andre, derfor har jeg bare sagt med et smil at nei, jeg må være der for de jeg har først. Det passer ikke å tenke på flere barn nå..hjelper liksom ikke. Vi er nok ikke helt på samme bølgelengde når det kommer til å ta hint. FrøkenMånestråle skrev (8 minutter siden): Tror bare jeg hadde sagt at foreløpig så skal vi ikke ha flere barn. Hvor mange barn har hun tenkt å få? Gravid med sitt femte å prater om å bli gravid igjen før hun har født nummer 5. Hun følger iallfall Erna sin anbefaling om mange barn😅 Ja hun står på altså 😂 Hun trodde det var siste med forrige, men så skjedde det da.. 😊 Anonymkode: 72f60...78e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Nå venter jeg andremann og sier ganske klart Ifra til andre at det ikke blir flere. Så enkelt er det. Anonymkode: f6828...42f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 Er vel bare ment som smalltalk? Rar ting å bli krenka over, iallfall om du ikke har gitt tydelig beskjed om at dere ikke skal ha flere 😅 Anonymkode: ed6b1...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Hun mener nok ikke noe vondt med det. Er nok bare veldig begeistret, og glad på dine vegne. Godt mulig hun tar det for gitt at du syns det er like fantastisk som hun gjør. Bare å være tydelig, uten å være uvennlig neste gang Anonymkode: 747b7...735
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Lett å blir gravid og føde ja,ganske mye enklere enn å følge opp disse barna for det må man. Jeg har to av samme kjønn og folk graver hull i hodet på meg at jeg må få denne jenta. Nei takk jeg er fornøyd med mine gutter og flere barn blir det ikke. Anonymkode: 08d22...e9d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lett å blir gravid og føde ja,ganske mye enklere enn å følge opp disse barna for det må man. Jeg har to av samme kjønn og folk graver hull i hodet på meg at jeg må få denne jenta. Nei takk jeg er fornøyd med mine gutter og flere barn blir det ikke. Anonymkode: 08d22...e9d Nettopp det. Jeg er evig fornøyd med mine to barn, kommer det flere, så kommer det, men å få flere bare for å få flere, det blir utenkelig når man allerede føler man ikke strekker til.. Og det ler hun bort og sier at eldste kan passe på yngre søsken.. Og jeg blir så provosert. Jeg føder jo ikke barn og legger ansvaret over på min eldste datter liksom. Ikke hør på noen, kos deg med dine to gutter 💙💙 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun mener nok ikke noe vondt med det. Er nok bare veldig begeistret, og glad på dine vegne. Godt mulig hun tar det for gitt at du syns det er like fantastisk som hun gjør. Bare å være tydelig, uten å være uvennlig neste gang Anonymkode: 747b7...735 Det er jo fantastisk, og det blir enda mer fantastisk når det går seg til. Akkurat nå, særlig de første dagene, følte jeg at jeg forsømte mitt eldste barn ved å si nei til å bli med på en aktivitet eller at hun måtte sovne alene (som hun egentlig har gjort hele tiden). Å tenke på å få flere nå, blir veldig vanskelig når jeg sitter med disse følelsene. Svigersøster ser ikke ut til å forstå det 😅 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er vel bare ment som smalltalk? Rar ting å bli krenka over, iallfall om du ikke har gitt tydelig beskjed om at dere ikke skal ha flere 😅 Anonymkode: ed6b1...0e4 Hehe huff nå dro jeg frem krenkekrakken ja 😂 litt teit, trossalt vi som bestemmer, følelsene rundt dette er det jeg som eier, ikke hennes problem. Anonymkode: 72f60...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå