Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har født nå nylig, hvordan gjør dere det med besøk?
Jeg har straks termin og lurer veldig på hvordan vi skal gjøre det med besøk fra familie. De vil selvsagt se babyen så fort som mulig, men jeg er skeptisk til å ta i mot besøk i det hele tatt fordi vi bor i en kommune med mye smitte. Tenker selvsagt å følge nasjonale regler i det minste, men jeg heller mot å være enda mer forsiktig enn som så. Barnefar er dog ikke enig og synes jeg overreagerer.

Anonymkode: 3c62a...b8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke født nå. Men jeg ville begrenset det. Alltid innenfor regler, men så besteforeldre, søsken (tanter og onkler til barnet). De kan droppe å ta med seg barn og partnere. 

Alle måtte være nøye med hygiene, og alle trenger ikke å holde barnet. 

Aller helst ville jeg møtt dem ute på trilletur. 

Anonymkode: a6062...6fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg silte og var streng. Friske voksne jeg visste hadde få kontakter fikk komme. De med snørrete barn eller ungdommer fikk ikke. Det burde gjelde uansett den første tiden. Mange virus de minste ikke burde utsettes for.

Anonymkode: 39b6b...5bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke født enda, er fortsatt gravid med termin i sommer og har tenkt samme tanken. Og jeg har sett hvor skjør nyfødte kan være hvis dem først blir smittet av noe (jeg jobber selv på barsel og nyfødtintensiven)

Og vi har bestemt oss for å ta imot besøk av dem som er fullvaksinert.

Barn får ikke lov å komme nær babyen, dette er fordi dem har gjerne andre sykdommer enn oss voksne og har ikke hygienebiten like mye på plass som oss voksne 

Anonymkode: e1f6c...f1f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt besøk og reist på besøk som vanlig, bare sett an hvor mange vi er på engang og på formen. 

Anonymkode: 950be...5bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som har født nå nylig, hvordan gjør dere det med besøk?
Jeg har straks termin og lurer veldig på hvordan vi skal gjøre det med besøk fra familie. De vil selvsagt se babyen så fort som mulig, men jeg er skeptisk til å ta i mot besøk i det hele tatt fordi vi bor i en kommune med mye smitte. Tenker selvsagt å følge nasjonale regler i det minste, men jeg heller mot å være enda mer forsiktig enn som så. Barnefar er dog ikke enig og synes jeg overreagerer.

Anonymkode: 3c62a...b8f

Dere må gjøre som dere mener er mest riktig.

Kanskje si nei til alle «venner», men tillate nærmeste familie om de vasker hendene, bruker munnbind, og kanskje ikke får holde barnet om dere er veldig redde.

Anonymkode: 57e54...16e

AnonymBruker
Skrevet

Fødte i januar. Alle i familien fikk komme så langt de var friske, og kun en "husholdning" fikk komme av gangen. 

Vi begynte med de gamle. 

Anonymkode: 6ad06...762

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...