AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hva gjør man da? mister man pengene eller kan man få reisen utsatt til senere? Anonymkode: 126e9...52b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Avhenger jo hva som står i bestillingsvilkårene når du bestilte. Hvis du har bestilt fleksible billetter får du som oftest pengene tilbake. Hvis du har bestilt ikke-refunderbare billetter så får du kun skatter og avgifter tilbake hvis du selv avbestiller. Hvis du vet at det der ikke-refunderbare billetter, så hadde jeg avventet med å avbestille i tilfelle flyselskapet selv kansellerer flyet. I tillegg har mange flyselskaper har fleksible avbestillingsregler pga korona, vilkårene avhenger av flyselskap. Anonymkode: 63821...ecd
Taluno Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Noen ganger mister man pengene dersom man ikke har god grunn for å reise(sånn at reiseforsikring trer inn). Andre ganger får man booke om, mot at man betaler eventuelt mellomlegg og ombookingskostnad.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Umulig å gi et klart svar på. Jeg har fått billetter både flyttet og refundert uten at jeg har avbestillingsrett. Det meste ordner seg om man spør pent, og gjerne i god tid. Anonymkode: 096f6...269
Kjetil E Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva gjør man da? mister man pengene eller kan man få reisen utsatt til senere? Anonymkode: 126e9...52b I disse tider vil jeg si det er komplett idioti og bestille billetter uten avbestillingsrett. 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 Hvis det er flybilletter må du bare håpe flygningen blir kansellert og da kreve pengene tilbake. Anonymkode: b38f6...a6b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Kjetil E skrev (På 7.4.2021 den 18.52): I disse tider vil jeg si det er komplett idioti og bestille billetter uten avbestillingsrett. Hvorfor det egentlig? Jeg bestiller nesten aldri fleksible billetter, da jeg ikke ønsker å betale mye mer for billettene enn det jeg må. Hvis flyselskapet kansellerer eller flytter på reisen, så får jeg oftest tilbake pengene. I mange andre tilfeller har jeg reiseforsikring som dekker hvis jeg ikke kan reise, som sykdom. Anonymkode: 63821...ecd
Kjetil E Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor det egentlig? Jeg bestiller nesten aldri fleksible billetter, da jeg ikke ønsker å betale mye mer for billettene enn det jeg må. Hvis flyselskapet kansellerer eller flytter på reisen, så får jeg oftest tilbake pengene. I mange andre tilfeller har jeg reiseforsikring som dekker hvis jeg ikke kan reise, som sykdom. Anonymkode: 63821...ecd Du får ikke pengene tilbake hvis du avbestiller, så sant det ikke dekkes av reiseforsikring. Og hvis grunn er noe som helst coronarelatert vil du ikke få noe tilbake på reiseforsikring. Jeg bestiller vanligvis heller ikke flexible billetter, men i disse tider vil jeg ikke tatt sjansen på noe annet. Være seg fly billetter hotell eller hva det måtte være. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 Kjetil E skrev (18 timer siden): Du får ikke pengene tilbake hvis du avbestiller, så sant det ikke dekkes av reiseforsikring. Og hvis grunn er noe som helst coronarelatert vil du ikke få noe tilbake på reiseforsikring. Jeg bestiller vanligvis heller ikke flexible billetter, men i disse tider vil jeg ikke tatt sjansen på noe annet. Være seg fly billetter hotell eller hva det måtte være. Kanskje du må vurdere bedre forsikring? Jeg får dekket evt avbestilling hvis jeg er syk pga korona eller i karantene. Ellers følger jeg med på reiseråd og bestiller ikke turer til røde områder. Et år inn i korona har dette gått helt fint uten fleksible billetter, da flyselskapene har hatt rimelig fleksible avbestillingsregler/utsettingsmuligheter. Anonymkode: 63821...ecd
Kjetil E Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du må vurdere bedre forsikring? Jeg får dekket evt avbestilling hvis jeg er syk pga korona eller i karantene. Ellers følger jeg med på reiseråd og bestiller ikke turer til røde områder. Et år inn i korona har dette gått helt fint uten fleksible billetter, da flyselskapene har hatt rimelig fleksible avbestillingsregler/utsettingsmuligheter. Anonymkode: 63821...ecd Na tenkte mer på at ting skjer som gjør at man ikke har lyst/kan reise. Uten at det direkte kan legges opp mot at man er blitt syk. Eller havnet i karantene. Har selv uansett ikke bestilt flybilletter under koronaen og kommer heller ikke til å gjøre det før man åpner opp. På hoteller er forskjellen på priser så liten at det uansett ikke er noe vits i å bestille rom som ikke kan avbestilles. Endret 10. april 2021 av Kjetil E
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 Kjetil E skrev (22 minutter siden): Na tenkte mer på at ting skjer som gjør at man ikke har lyst/kan reise. Uten at det direkte kan legges opp mot at man er blitt syk. Eller havnet i karantene. Har selv uansett ikke bestilt flybilletter under koronaen og kommer heller ikke til å gjøre det før man åpner opp. På hoteller er forskjellen på priser så liten at det uansett ikke er noe vits i å bestille rom som ikke kan avbestilles. Beklager, tok deg bokstavelig når du mente at koronarelaterte årsaker ikke blir dekket av reiseforsikring. Hvis man plutselig ikke har lyst å reise, så er det jo ikke noe ulikt før korona og man får selvfølgelig ikke noe tilbake. Men hvis du ikke kan reise, så får man ofte dekket dette av reiseforsikring. Anonymkode: 63821...ecd 2
Kjetil E Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager, tok deg bokstavelig når du mente at koronarelaterte årsaker ikke blir dekket av reiseforsikring. Hvis man plutselig ikke har lyst å reise, så er det jo ikke noe ulikt før korona og man får selvfølgelig ikke noe tilbake. Men hvis du ikke kan reise, så får man ofte dekket dette av reiseforsikring. Det går bra, var kanskje litt dårlig formulert fra min side og. Var sånn jeg tenkte ja. Kan du ikke reise fordi du har fått corona får du selvsagt igjen på reiseforsikringen. Men får du plutselig ikke lyst til å reise fordi du blir engstelig grunnet utviklingen eller fordi butikker spisesteder o.l. blir stengt der du skal. (Sånn som har skjedd i Oslo området). Så tror jeg du skal slite med å få igjen på forsikringen. Ihvertfall så lenge ikke området nekter å mota folk fra området du bor i. Endret 10. april 2021 av Kjetil E
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå