AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Jeg har alltid vært rimelig forberedt når forhold har vært på vei mot en slutt, men denne gangen ble jeg tatt på senga. Det er en måned siden det skjedde nå, og hele opplegget virket så rart og spontant, så jeg har tenkt at han ikke egentlig mente det. Møtte han i går for å snakke, og fant ut at han ikke vil ha meg tilbake, så det er først nå jeg opplever sorgen etter bruddet... Han var kjempe lei seg, og sa han aldri har vært så glad i en person før, så bruddet var vanskeligere enn han trodde det kom til å bli. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg vil bare være med han sånn som før. Jeg var ikke forberedt på dette i det hele tatt, og trodde alt var vel og bra. Hvordan kommer man seg igjennom et brudd? Jeg trenger råd for å gi slipp på han, og la han gå. Jeg kjenner at jeg begynner å bli desperat etter han, og det er noe jeg helst vil unngå... Anonymkode: 6a544...f85
Gjest supernova_87 Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Det finnes masse bra artikler om tips og triks til kjærlighetssorg. Jeg tenker at noe av det viktigste er å være raus med seg selv. Det er helt naturlig at et overraskende brudd med noen man helst vil dele livet med er smertefullt og innebærer mye sorg. Tillat deg å ha disse følelsene, ikke skyv de bort og heller ikke la de bli altoppslukende. Veksle mellom å sørge, og mellom å gjøre ting som er bra for deg selv og fremtidsrettet. Å gi slipp fremstår for meg som et språklig konsept. Hva det reelt innebærer klarer ikke jeg å forstå i alle fall. I praksis måtte det vel bli noe som å respektere de grensene han har satt, og finne det i deg å dekke dine egne behov og ikke holde fast i ideen om at det er ham som skal dekke disse behovene. Så vil tiden etter hvert slukke sorgen, og kanskje det er det som betyr å ha gitt slipp? Det er umulig å fjerne sorgen. Enten undertrykker man den, eller så føler man den. Noen ganger forsvinner den fort, andre ganger forsvinner den sakte. Det man kan gjøre er å mestre den på en konstruktiv måte (la den være, veksle mellom sorg og liv, ikke sulte seg, skade seg, være destruktiv på andre måter).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå