AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Samboer mista en kopp med maling i sofaen. Mye i seteputen og ryggputen og litt på et armlen. Samboer mener dette ikke går på forsikringen og at vi kan kjøpe nye puter og dekke over armlenet med et pledd 🤦🏼♀️ Sofaen er typ 4 år gammel og nye puter vil skille seg godt ut. Jeg mener vi skal forsøke å ta det på forsikringen, for det skal jo ikke bare dekke brannskader og tyveri! Har han rett, dekker ikke forsikringer uhell i hjemmet?? Anonymkode: 38bf9...081
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Kan aldri tenke meg at forsikringen dekker noe sånt. Anonymkode: d0193...90b 1
Ullvott Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Det kommer an på vilkårene i forsikringen deres. Mest sannsynlig dekkes det ikke, men hvis dere har betalt ekstra for tabbeforsikring er det jo mulig.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Da må du lese avtalene på forsikringene dere har. Min forsikring dekker ikke uhell eller skader på innbo/møbler som dette. Kun ved brann eller innbrudd. Anonymkode: 311dd...fe9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Å stå med en kopp maling over en utildekket sofa er i beste fall grovt uaktsomt. Tror neppe dere får det dekket. Sofaen forringes i verdi på 4 år, du får antakelig bare 60% av verdien igjen. Trekk så fra egenandelen. Det koster så mye mindre å være aktsom og forutseende. Flytte sofaen eller dekke den med en rull søppelsekker. Flytte den: tar 30 sekunder, gratis, krever kun litt muskler og samarbeid. Søppelsekker: ca 30kr for en rull på matbutikken, kjøper du den når du allerede tar ukeshandlingen koster den ikke mer enb innkjøosprisen. Kanskje hadde du ikke trengt alle heller, muligens kun 15 kr for å spare sofaen. Til neste gang: bruk sunn fornuft. Og ikke belast forsikringa med noe slikt. Sannsynligvis får dere det ikke dekket likevel pga grov uaktsomhet. Lærepenge til neste gang. Anonymkode: 23365...06f 2
newman01 Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 Kommer helt an på hva slags forsikring dere har det da. Jeg har toppdekning Innbo Pluss fra Gjensidige, og der kan jeg etter hva jeg kan huske av vilkårene knuse mobilen og velte tv'n og få dette dekt. Har tilogmed fri bruk av online-lege fra Dr.Dropin for alle i husstanden. Uten egenandel. Kan også velte kaffekoppen oppi pc'n og være dekket. Men hadde jeg kun hatt vanlig innboforsikring hadde bare brann, vannskader, tyveri og slike ting dekt skadene i huset.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Har Sparebankens topp innboforsikring gjennom LO, det står at det inkluderer uhell. Skal ringe dem i morgen. Uaktsomt, kanskje, men nå var det vinduskarmer vi malte og sofaen var flyttet midt på gulvet typ 3-4 meter unna 🙃 At han presterer å miste koppen på vei forbi er jo hinsides, til å være en voksen mann. Men ærlig talt, uhell skjer, uaktsomt vil jeg ikke kalle det. Anonymkode: 38bf9...081
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Tja, jeg er usikker om maling i sofaen dekkes. Men en kamerat av eksen min hadde en fire-åring i hus, og en morgen hadde fireåringen knabbet mammas neglelakk på badet mens de voksne lå og sov. Denne brukte hun til å tegne på hele tv-skjermen med... De fikk faktisk dekket tv på innboforsikringen. Anonymkode: 03ebd...e40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå