AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hvor mange barn har du? Er det flere eller færre enn du planla eller ønsket deg? er bare nysgjerrig! jeg selv har to barn. En av hvert kjønn. I utgangspunktet ønsket jeg meg 5 barn, og det gjorde mannen også. Begge er vokst opp i store familier. Men etter vi har fått de vi har fått er vi usikre fordi vi ser hvor mye jobb det er med barn, og ønsker å kunne følge dem opp på alle plan slik vi gjør nå. Anonymkode: ff7bc...46b 1
Misanthropis Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Har 5, ønsket 4 fra jeg var litta, men ønsket enda en når vi kom til 4. Med samme mann, han hadde ikke noe konkret antall, bare så stor familie som mulig. Har tre gutter og to jenter. 1
Ny Bruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Har to og ønsker meg et til om 2-3 år. Det ER masse jobb og krefter med å oppdra barn. Mine er fortsatt kun 1 og 3 år. Men jeg vet jeg har kun et liv og da ønsker jeg å leve den slik jeg selv bestemmer. Dermed drømmen om enda et barn. Mannen føler seg ferdig. Så jeg tar opp tema når våre to blir litt større og det blir mer aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Ønsket meg 0, men for hvert barn jeg fikk så ønsket jeg meg flere. Nå har jeg 3 og ønsker meg 4-5. Men mannen sier seg ferdig med 3. Anonymkode: 7b31a...cca
Arkana Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 Ønsket tre barn og har tre barn, to gutter og en jente.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 Ønsket to barn og har to barn, en gutt og en jente. To barn er nok for meg, fler hadde aldri vært aktuelt. Anonymkode: db123...eba
asterix Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Hadde egentlig aldri noe spesifikt ønske om antall, men eksen og jeg pratet om at vi ville ha minst 3 fordi vi syntes 2 ble for lite. Etter hvert som vi fikk barn fikk vi lyst på fler så vi endte på 8 og seinere fikk så jeg og min nåværende samboer 1, så nå har jeg 9. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 Har alltid ønsket meg 5 barn. Nå har jeg 2 + 2 bonusbarn. Vi er enige om at vi skal ha en til. Anonymkode: dcf99...21c
draug 75 Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 To barn. Kunne om så gjerne hatt ett til, men på grunn av at disse skal forsørges, på grunn av plassbehov i hjemmet til barn og bonusbarn (de fleste hjem bygges for foreldre med to barn), på grunn av begrensninger mht. hvor mange som kan has i bil, etc.etc., så får det bli med de to jeg har. Større familer får være et rikmannsprosjekt. (Det mener politikerne også, det ser vi på det at det foreslås å gi skattelette til de som har mange (flere enn tre) barn. Svært få har slik inntekt at dette kan bli noe særlig til insentiv) 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 Ønsket tre eller fire. Har to, på ett og tre år, og tror ikke det blir flere. Jeg ville gjerne hatt ett til, men mannen er nesten sikker på at han ikke vil. Han ønsket ingen eller ett i utgangspunktet, så vi har vel møttes på midten. Vi er ikke så fruktbare, så det er ikke sikker vi kunne fått flere uansett. Anonymkode: d9fda...631
Ulrikke Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 Ønsket to, fikk ett da mannen hadde tre fra før og ingen av oss ønsket fem selv om det bare var halve tiden.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #12 Skrevet 7. april 2021 Ville ha to, mannen ville ha tre. Ser ut til at vi ender opp med enebarn. Graviditet og barseltid var så jævlig med førstemann at vi ikke tør å få en til. Sorry Erna. Anonymkode: a199f...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #13 Skrevet 7. april 2021 Ønsket tre barn, og har tre barn. Hadde ikke eldstemann krevet så mye ekstra, kunne jeg godt hatt fire..... Men, det er mye jobb, vi er ikke typen "selvrealiserende foreldre", så det går bra. Tilbringer mye tid med barna, og har lite barnevakt. Den største overgangen var fra 2 til 3, da ble plutselig barna i flertall, og vi kunne ikke lenger ta en hver og gi full oppmerksomhet til dem, som vi kunne før. En må alltid ha to... Anonymkode: 6b90d...0f2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #14 Skrevet 8. april 2021 Har 2 gutter, og ønsker meg ett barn til ❤️ Er skilt fra barnas far, men håper jeg og min nye kjæreste kan få en etterhvert. Synes 3 barn er perfekt! Anonymkode: 3685b...dc5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #15 Skrevet 8. april 2021 Har aldri ønsket meg barn, det har vært helt uaktuelt og har heller ikke barn, hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg fjernet det. Jeg og samboeren har snakket mye om det og har vært helt enige siden dag en heldigvis. Livet byr på så mye mer enn barn for min del. Anonymkode: 06d5c...a6b 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #16 Skrevet 8. april 2021 Har to barn og har alltid ønsket meg to. Har en gutt og en gutt. Anonymkode: 67457...601
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #17 Skrevet 8. april 2021 Vi har tre barn; tre aktive gutter. For å være ærlig så er det ett barn for mye og vi er mye slitne 🤣 Vi har ingen besteforeldre eller andre barnevakter i nærheten, og begge vi voksne jobber fulltid i krevende yrker, så det er klart at det spiller inn. Mellomste har også ADHD, noe som er ekstra krevende og krever mye oppfølging. Om jeg kunne ha gitt meg selv et godt råd for 5 år siden så hadde vært å ikke få mer enn 2 barn. Alle barna gir oss masse glede, men vi forsømmer egen velvære og helse for å kunne gi dem det de trenger. Med 2 barn kunne jeg f eks trene 5 kvelder i uka, mens nå er jeg heldig om jeg får tid til 1 trening i uka. Anonymkode: ba466...2af
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #18 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 12.21): Hvor mange barn har du? Er det flere eller færre enn du planla eller ønsket deg? er bare nysgjerrig! jeg selv har to barn. En av hvert kjønn. I utgangspunktet ønsket jeg meg 5 barn, og det gjorde mannen også. Begge er vokst opp i store familier. Men etter vi har fått de vi har fått er vi usikre fordi vi ser hvor mye jobb det er med barn, og ønsker å kunne følge dem opp på alle plan slik vi gjør nå. Anonymkode: ff7bc...46b Ønsket 4 så jeg tror jeg kommer til å nå det målet 😊 er på god vei. Planlegger å prøve på nr 4 neste år 🤞🏻 Men selv om ønsket var 4 barn sa jeg alltid til meg selv «la oss ta en om gangen å se». Å nå som 3 barns mor føler jeg egentlig at jeg har enda mer å gi. Jeg har alltid ønsket en stor familie. Men igjen jeg måtte se an situasjonen. Man skal som du sier klare å gi alle barna det de trenger. Vi ante jo ikke hvordan vi ville stille i dag både med økonomi, forhold, plass etc. Vi er heldige og er i en veldig god situasjon økonomisk. Stabilt forhold og barna har det de trenger. Vi har også hvert heldige med besteforeldre som hjelper til. Så alt dette har bidratt til valget om flere barn. Anonymkode: 33e48...142
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #19 Skrevet 8. april 2021 Ønsket meg egentlig 3 barn. Men nr 2 sleit med kolikk, og sov ikke en hel natt før han var 3 år. Så da nøt vi tida der vi fikk hentet oss inn igjen. I tillegg var fødselen med siste ganske tøff. Så fant vi i tillegg ut at det var nok led 2 da det krever mye å oppdra barn. Så da minsten var 6 år, så bestemte vi oss for at det holdt med 2. ville ikke begynne på nytt igjen da, når de endelig var litt mer selvhjulpne, så slik ble det med oss Anonymkode: 9ba95...236
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #20 Skrevet 9. april 2021 Har 5. Hadde vel ikke trodd jeg skulle få så mange i min ungdom. Har vert travelt men også utrolig koselig. Anonymkode: 382ff...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå