AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Fikk klarsignal om å søke app fra saksbehandleren min på nav. Er 3 uker siden jeg søkte, men så ringer arbeidsgiveren min og sier at sykepengene mine går ut nå den 15.april. Behandlingstiden her er 8 uker,så da blir jeg uten inntekt en periode😳 Problemet da er jo at jeg ikke får betalt regningene mine i tide. Hvordan løse dette? Anonymkode: 25604...5d5
Gjest supernova_87 Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Sosialstønad. Du kan også be om betalingsutsettelse på avdrag på noen lån dersom du har det.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk klarsignal om å søke app fra saksbehandleren min på nav. Er 3 uker siden jeg søkte, men så ringer arbeidsgiveren min og sier at sykepengene mine går ut nå den 15.april. Behandlingstiden her er 8 uker,så da blir jeg uten inntekt en periode😳 Problemet da er jo at jeg ikke får betalt regningene mine i tide. Hvordan løse dette? Anonymkode: 25604...5d5 Det normale for AAP her i Oslo er 3 mnd. Du får ikke løst det på noen annen måte enn å bruke av eventuelle sparepenger, avdragsfrihet på eventuelle lån, og i verste fall ta forbrukslån. Du får etterbetalt summen, men det dekker ikke rentene for forbrukslån. Så du må jo kutte hardt der du kan. Anonymkode: f30f6...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Da får jeg prøve meg på sosialstønad😊Hadde ikke tenkt den tanken jeg🙈 Anonymkode: 25604...5d5
Gjest supernova_87 Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da får jeg prøve meg på sosialstønad😊Hadde ikke tenkt den tanken jeg🙈 Anonymkode: 25604...5d5 Du kan jo sjekke ut sosialtjenesteloven §§ 18 og 19 for å se om du kan dekkes under de. Det forutsetter at du ikke har oppsparte midler. Men om du ikke har det så er det i alle fall mye bedre enn å ta opp forbrukslån.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Skrevet 7. april 2021 Du må være helt tom før du før sosialhjelp. Men forbrukslån er selvfølgelig ikke et alternativ. Ring de du ikke får betalt i tide og be om utsettelse. Anonymkode: fa521...cd0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Skrevet 7. april 2021 Dette burde du jo tatt tak ifor flere måneder siden. Du visste vel at du ikke kunne gå tilbake til jobb etter sykepengeperioden? Du kan søke sosialstønad, men det forutsetter at du ikke har oppsparte midler. Og det dekker ikke boliglån (opparbeidelse av formue). I tillegg vil du få trekk i etterbetalingen av aap tilsvarende det du evt får i sosialstønad i venteperioden. Husk også at aap er 66% av tidligere lønn, så det kan lønne seg å kutte i forbruksmønsteret tilsvarende. Anonymkode: 9eb46...f92
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette burde du jo tatt tak ifor flere måneder siden. Du visste vel at du ikke kunne gå tilbake til jobb etter sykepengeperioden? Du kan søke sosialstønad, men det forutsetter at du ikke har oppsparte midler. Og det dekker ikke boliglån (opparbeidelse av formue). I tillegg vil du få trekk i etterbetalingen av aap tilsvarende det du evt får i sosialstønad i venteperioden. Husk også at aap er 66% av tidligere lønn, så det kan lønne seg å kutte i forbruksmønsteret tilsvarende. Anonymkode: 9eb46...f92 Ingen som fortalte meg at det var en søknadstid på 3 måneder på aap. Jeg var liksom ikke inne på tanken en gang å tenke utover sykemeldingsperioden. Var «heldigvis» på rehab hvor de hjalp meg med dette eller så hadde jeg ikke tenkt på å sjekke dette opp så tidlig før sykemeldingsperioden min gikk ut. Anonymkode: 42975...b10
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen som fortalte meg at det var en søknadstid på 3 måneder på aap. Jeg var liksom ikke inne på tanken en gang å tenke utover sykemeldingsperioden. Var «heldigvis» på rehab hvor de hjalp meg med dette eller så hadde jeg ikke tenkt på å sjekke dette opp så tidlig før sykemeldingsperioden min gikk ut. Anonymkode: 42975...b10 Dumt at legen din ikke ga beskjed mye tidligere, her var det fastlegen som sa til meg "det er pr dags dato 8 ukers søketid på AAP, så husk å søke minst 8 uker før sykepengene går ut". Du kan sjekke hvor lang behandlingstid det er pr fylke inne på nav.no, at det er 3 mnd i Oslo er jo ikke relevant for deg, som den ene over her skrev, hvis du ikke bor i Oslo. For mange av oss er det jo også et ytterste ønske om å komme tilbake i jobb selv om kroppen ikke vil (de fleste vil jeg tro), så å søke AAP satt langt inne for meg. Men det måtte til. Anonymkode: 5f6b5...837 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Skrevet 7. april 2021 ... Ingen som fortalte meg. Høres mer ut som en som ikke tar ansvar for sine handlinger æ. Neste gang du søker noe du undersøker på forhånd på hvor lenge det kan ta så du kan ta lærdom. Anonymkode: cdc53...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #11 Skrevet 7. april 2021 For senere TS: Alt man søker på hos Nav, har en saksbehandlingstid. Disse er oppgitt her: https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/om-nav/saksbehandlingstider-i-nav Som du kan se, så varierer dette også fra fylket til fylket og stødnad til stødnad. Anonymkode: 51246...820
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #12 Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ... Ingen som fortalte meg. Høres mer ut som en som ikke tar ansvar for sine handlinger æ. Neste gang du søker noe du undersøker på forhånd på hvor lenge det kan ta så du kan ta lærdom. Anonymkode: cdc53...8ce Tar alltid veldig ansvar for det meste, men aldri hatt noe med nav gjøre før jeg ble sykemeldt og at det var noe om het aap hadde ikke falt meg inn og ihvertfall ikke at det måtte søkes om 3 måneder før man egentlig har behov for det.Var forøvrig såpass dårlig at jeg ikke klarte konsentrere meg om noe annet en det jeg måtte forholde meg til der og da, så veldig pussig at nav eller fastlege påpeker dette. Så om kommentaren var rettet til meg; så vær vennlig å ikke tilegn meg egenskaper jeg ikke har, takk. Anonymkode: 42975...b10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå