Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest at ved to tette svangerskap er det stor sjans for for tidlig fødsel. Men finner generelt lite om det på nett og forum, og verken lege eller jordmor har nevnt dette. Det blir 13 mnd mellom mine. Til andre med tette svangerskap, når kom nr to i forhold til termin?😊

Anonymkode: d5bbe...6ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er sjanse for for tidlig fødsel, men sjanse for komplikasjoner er det. 

Personlig fødte jeg 15 mnd etter førstefødte og hos meg ble ikke riene ordentlig kraftige, dem måtte ta baby ut med tang og morkaken ville ikke ut, jeg måtte derfor operere ut morkaken. Blødde mye og ble på sykehuset i 8 dager.

Anonymkode: b2a50...018

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine er ikke så tette (2 år og 2 mnd.). Nr. 2 ble født 6 dager før termin. 

Anonymkode: 52c7f...780

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

22 mnd mellom forrige fødsel (36+0) og nåværende termin. Ikke født ennå, 38+2. 

Anonymkode: d75b9...1f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine skulle være 15 måneder mellom, men pga. morkakesvikt ble det 12 måneder. Imidlertid ingen av legene som mente det skyltes at jeg hadde blitt gravid igjen for raskt.

Anonymkode: 8a92c...beb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

19 mnd mellom. Ble født til termin (to dager før). Var vel en komplikasjon, det ble uforventet setefødsel.  Men alt gikk fint. 

Anonymkode: 2ecc6...500

• Liker 2
Skrevet

To år mellom hver av mine.

Nr 1: En uke før termin.

Nr 2: På termindato.

Nr 3: En uke før termin. 

• Liker 2
Skrevet

Gått 5 dager over termin med mine 2 første. Fødsel 2 var beintøff. 18 mnd etter ble monste jenta født 8 dager før termin og drømmefødsel.

Det er vel sagt at det skal bli greier for hver fødsel og jeg har aldri hørt at det er mer komplikasjoner med 2 tette..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

16 mnd mellom. Nr to kom 4 dager før termin ig nr en kom 8dager over.

aldri hørt noe om fortidlig fødsel.

lykke til! To tette er det beste som finnes! Det unike søsken båndet! Gled deg!

Anonymkode: 8dc40...d53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

16 mnd mellom de eldste. 
Første ble satt i gang 2 uker før, andre kom 2 dager før av seg selv. Nr 3 kom 5 år senere, 10 dager over termin

Anonymkode: 4090a...dfc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 22 mnd mellom mine, nr 1 kom uke 39+4, nr 2 kom uke 37+5 😊

Anonymkode: 462f3...5dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

13 mnd mellom mine to. Første ble født 14 dager før termin, andre 6 dager før termin. 

Anonymkode: 0d9ec...90d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er 20 mnd mellom våre, så ikke veldig tette. Men nr. to kom i hvert fall fire dager senere enn nr. 1, begge i uke 40. Venninnen min med 14 mnd. mellom fødte begge i uke 38 og tanten min med 10 mnd. mellom fødte begge ca. en uke etter termindato. 

Anonymkode: 9c0c0...164

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2 år mellom mine, jeg vet ikke om det regnes som tette, men det var i hvert fall ingen komplikasjoner og hun kom 10 dager før termin. Helt perfekt.

Anonymkode: 1a1e4...3b4

• Liker 2
Skrevet

2 år 3mnd mellom tvillingene og minsten. Twinsa født i uke 32, minsten i uke 37. Jeg har korte svangerskap...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

11 mnd mellom mine. Nr 2 kom 6 dager over termin.

Anonymkode: 2de3c...a34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

11 mnd mellom mine. Nr 2 kom på termin. Ene født i januar og andre i desember 😅 Var aldeles ikke planlagt men utrolig kjekt med å ha de i samme klasse, slapp unna med en 17.mai-kommite og en konfirmasjon. 

Anonymkode: c7f5b...b69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tre søsken i min klasse på ungdomsskolen. Storebror født i januar og tvillinggutter i desember samme år. Tror det var en familie med mye leven...
Husker at mor sa tvillingene var for tidlig født, men jeg vet ikke detaljene. Kan jo være naturlig pga flerfødsel.

Anonymkode: ecb17...1db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Ser flere sier at de ikke har hørt det kan være potensielt flere komplikasjoner, mens det gjentatte ganger på internett står at det er sjans for det. Men har ikke hørt noe fra lege eller jordmor, så da er det nok veeeeldig liten sjans. Tusen takk for svar 😊 Vi gleder oss veldig til å få enda et barn.❤️

ts

106C544D-4D69-4AF9-B463-0EEBEE86F7D5.thumb.png.a3c61e4e9260b85ad3ac2193f358d820.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 11.58):

Har lest at ved to tette svangerskap er det stor sjans for for tidlig fødsel. Men finner generelt lite om det på nett og forum, og verken lege eller jordmor har nevnt dette. Det blir 13 mnd mellom mine. Til andre med tette svangerskap, når kom nr to i forhold til termin?😊

1uke på overtid, 3,2kg.

Anonymkode: 134cf...0a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...