Vekt 76 Skrevet 29. september 2002 #1 Skrevet 29. september 2002 Hei på dere, jeg er gravid for første gang, og kjempeglad!!! (uke 6 i følge beregningen ut fra kalenderen her på kvinneguiden) Har noen spørsmål som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å svare på: Er det vanlig å gå til fastlegen for første kontroll, eller til gynekologen som jeg har brukt tidligere?? Gynekologen har jo bl.a. ultralyd-utstyr o.l. + at han tross alt er spesialist på dette feltet. Når er det "vanlig" å fortelle den lykkelige nyheten til familie og venner?? Foreløpig har jeg nesten ikke merket noen symptomer i det hele tatt. Føler meg ikke trøtt og slapp, snarere tvert i mot. Er full av energi... De eneste tegnene er uteblitt menstruasjon, men allikevel "mens-smerter", men det har jeg skjønt er helt normalt. Har kjøpt boken "på vei", og gleder meg til å starte på den, regner med at den inneholder en del svar på ting som jeg kommer til å lure på etterhvert.... Håper allikevel noen kan være behjelpelig med å svare meg på dette. Hilsen glad og spent...
*nora* Skrevet 30. september 2002 #2 Skrevet 30. september 2002 Først gratulerer!!! Så hyggelig! Jeg har gått til fastlegen min alle tre ganger jeg har vært gravid, men dette er sikkert veldig forskjellig. Gå til den du føler deg mest trygg på du. Tror det er vanlig å fortelle nyheten når man er tre mnd på vei, for da er faren for spontanabort mindre. Men dette er jo også helt individuellt, du og barnefaren må avgjøre hva som er riktig for dere! Menssmerter er nok helt normalt, ja, jeg har iallefall hatt det alle gangene jeg har vært gravid. Klem,
smil Skrevet 1. oktober 2002 #3 Skrevet 1. oktober 2002 Gratulerer! Savner nesten å være gravid jeg. 1,5 år siden nå... Husker bare de koselige tingene da. Gleden og spenningen ved å ha et lite menneske i magen som jeg ikke kjente ennå :)Leste bøker og blader om graviditet hver kveld, og holdt meg oppdatert på hvor langt i utviklingen babyen min var kommet. Jeg gikk også til fastlegen min. Noen går også til jordmor i tillegg. (Men det er mangel på jordmødre - i hvert fall her jeg bor). Fortalte det til familien ganske tidlig. Klarte ikke vente. Tror jeg var omtrent 8 uker på vei da. I hvert fall ikke mer. Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå