Reera Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Jeg ble smittet av korona i januar og var syk en ukes tid med karantene osv. Legen sa at jeg ville være imun etter sykdommen og at jeg ikke kunne settes i karantene igjen neste 6mnd. Min mann ble ikke smittet av meg selv om vi begge var i karantene/isolasjon. Hvis min mann tester positivt for korona nå og må være i isolasjon, hva skjer med meg? Kan jeg være bærer av smitte eller bli syk igjen hvis vi bor sammen? Kan jeg gå på jobb, trening osv? Forstår ikke helt hvordan reglene er når jeg allerede har hatt korona, hvis noen jeg kjenner får det.
Illuminatum Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Reera skrev (31 minutter siden): Jeg ble smittet av korona i januar og var syk en ukes tid med karantene osv. Legen sa at jeg ville være imun etter sykdommen og at jeg ikke kunne settes i karantene igjen neste 6mnd. Min mann ble ikke smittet av meg selv om vi begge var i karantene/isolasjon. Hvis min mann tester positivt for korona nå og må være i isolasjon, hva skjer med meg? Kan jeg være bærer av smitte eller bli syk igjen hvis vi bor sammen? Kan jeg gå på jobb, trening osv? Forstår ikke helt hvordan reglene er når jeg allerede har hatt korona, hvis noen jeg kjenner får det. Du er unntatt karantene de første 6 månedene https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/hjemmekarantene-og-hjemmeisolering-i-forbindelse-med-covid-19/#generelt-om-unntak-fra-karanteneplikten 1
Enmanelskeråhate Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Reera skrev (1 time siden): Jeg ble smittet av korona i januar og var syk en ukes tid med karantene osv. Legen sa at jeg ville være imun etter sykdommen og at jeg ikke kunne settes i karantene igjen neste 6mnd. Min mann ble ikke smittet av meg selv om vi begge var i karantene/isolasjon. Hvis min mann tester positivt for korona nå og må være i isolasjon, hva skjer med meg? Kan jeg være bærer av smitte eller bli syk igjen hvis vi bor sammen? Kan jeg gå på jobb, trening osv? Forstår ikke helt hvordan reglene er når jeg allerede har hatt korona, hvis noen jeg kjenner får det. Du er unntatt nærkontakt karantene men ikke innreisekarantene i 6mnd
Reera Skrevet 7. april 2021 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2021 ts her Takk for link med mye nyttig info, jeg ser at det står noe som motsier 6mnd fritak fra karantene. Følgende bør ikke unntas karanteneplikten: Ansatte som er husstandsmedlem eller tilsvarende nær kontakt til person med påvist covid-19. Problemet mitt er at jeg har ikke hjemmekontor, går på jobb som vanlig og meg å min samboer bor veldig tett på hverandre med felles toalett/kjøkken. Så hvis han får påvist covid19, er jeg redd for å dra det med meg ut av huset på et vis selv om jeg ikke kan bli syk selv
Enmanelskeråhate Skrevet 7. april 2021 #5 Skrevet 7. april 2021 (endret) Reera skrev (3 timer siden): ts her Takk for link med mye nyttig info, jeg ser at det står noe som motsier 6mnd fritak fra karantene. Følgende bør ikke unntas karanteneplikten: Ansatte som er husstandsmedlem eller tilsvarende nær kontakt til person med påvist covid-19. Problemet mitt er at jeg har ikke hjemmekontor, går på jobb som vanlig og meg å min samboer bor veldig tett på hverandre med felles toalett/kjøkken. Så hvis han får påvist covid19, er jeg redd for å dra det med meg ut av huset på et vis selv om jeg ikke kan bli syk selv Det har jo ikke noe med deg å gjøre, du må forholde deg til fritaket pga immunitet. Det står jo svart på hvitt Du leser jo lenger ned under unntak, selvfølgelig bør ikke feks helsepersonell som har unntak fra karantene gå på jobb hvis de bor med en som er syk Endret 7. april 2021 av Enmanelskeråhate 1
Anbefalte innlegg