AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Skrevet 7. april 2021 Hver gang vi skal på hytta drar vi innom matbutikken og handler, og hver gang blir det dyrt. Det ødelegger hele budsjettet. Hva spiser dere andre når dere er på hytta? Anonymkode: 09f3c...ac5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Skrevet 7. april 2021 Vi har alltid tørrvarer stående på hytta. Hermetikk, pasta/ris, mel, gjær, sukker. En del krydder og toroposer av forskjellige slag. Har også kullsyremaskin😉 Har alltid ekstra kaffe og te, godteri og sjokolade, popcorn, ja ting som kan stå en liten stund. Har også noe frysevarer, og baker brød som jeg legger i fryseren. Trikset er å alltid fylle på, så blir det ikke så mye hver gang. Anonymkode: 7bfdb...a3c 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #3 Skrevet 7. april 2021 Spiser vanlig mat, bruker å notere meg hva som er av mat på hytta etter hver helg sånn at jeg vet hva jeg slipper å ha med til neste tur. Anonymkode: e55b3...7f0 1
Ullvott Skrevet 7. april 2021 #4 Skrevet 7. april 2021 Vi har lagt merke til at det som drar på i pris er at vi kjøper litt ekstra mye godteri, brus, øl og slikt. Pluss at vi ofte kjøper ekstra godt pålegg til frokost, med egg, bacon, litt dyrere oster, påleggssalater +++ Siden det er helg, og vi skal kose oss, er det heller ikke de aller billigste hverdagsmiddagene som blir kjøpt. Biffkjøtt koster mer enn fiskepinner, for å si det enkelt. Hvis du ønsker å ha et budsjett må du nesten legge en plan for hva du skal kjøpe, hvor mye du vil bruke, og holde deg til det. Hvis du skal ha to middager; lag én billig og en litt dyrere. Begrens antall dyre påleggssorter. Ikke kjøp mye mer enn dere klarer å spise opp. Se etter hva du har i skapene hjemme (inkludert fryseren) og som trenger å spises opp, og ta med deg det istedenfor å kjøpe på veien. Har du kjøpt for mye ferskvarer: ta dem med hjem og spis dem opp hjemme, så sparer du litt på matbudsjettet den kommende uka. Jeg er ikke så stor tilhenger av å fylle opp tørrvarelagrene på hytta hver gang jeg er der. Etter å ha vært hytteeier selv i mange år har jeg erfart at det medfører at vi har kastet mye som har gått veldig ut på dato pga overfylte skap og ikke god nok oversikt. Godt mulig det funker for noen, men jeg vil påstå at flertallet ikke er systematiske nok til å kjøre full vareopptelling hver gang de skal hjem fra hytta, slik at de til enhver tid vet hva de har og hva de mangler. Vi tar heller med oss matvarer hjem enn å la det være igjen på hytta, nettopp fordi vi har erfart at det å ta med seg litt hver gang medfører at det ikke blir brukt opp. (Joda, vi har litt mel, sukker, pasta, krydder, kaffe, te, ris og hermetikk der, men mindre nå enn før.) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå