Gå til innhold

Madrassbeskytter og dyne til sommerbaby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Er førstegangsfødende og er usikker på mye. Spesielt på enkelte ting som har med krybbedød å gjøre. Vet at man skal ha ny, fast madrass så dette skal jeg kjøpe. Man skal visst ikke ha tisselaken i plast, men har lest mange bruker  madrassbeskytter. Er alle madrassbeskyttere ok? Eller er det noe spesielt man må se etter der også? Har sett på denne fra Ikea; https://www.ikea.com/no/no/p/lenast-madrassbeskyttelse-hvit-70373100/ 

Er den trygg for en nyfødt baby? 

Og hva med dyne til sommerbaby? Blir det for varmt og hvis ikke, hva slags dyne er best? 

Har såklart prøvd å søke meg opp på nettet, men det er jo et hav av informasjon og meninger, så blir egentlig bare mer usikker. 

Takk for svar:) 

Anonymkode: d58a5...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anbefaler overmadras som puster, mye bedre og tryggere enn madrassbeskytter. Jeg har brukt aerosleep til mine, den vaskes enkelt i vaskemaskin på 60 grader:)

Anonymkode: 6e4c3...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanntett madrassbeskytter som du linker til er også en type tisselaken? Jeg ville bare droppa det helt. Kjøp en liten overmadrass eventuelt, men det er ikke nødvendigvis et kjempeproblem med uhell, de har jo bleier på. 

Når vår en sjelden gang har hatt uhell i senga så har vært bare tatt av laken og snudd madrassen som nødløsning hvis det oppdages midt på natta, og om morgenen bare vaska madrassen og latt den tørke. Det har aldri vært snakk om store mengder væske, bare enten litt lekkasje fra bleie eller litt gulp. Vi brukte også nattpose, og den er jo lett å bare bytte ut ved lekkasje om man har to. 

En tynn lett dyne er supert om sommeren, men vi gikk fort over till nattposer, da slipper man å være redd for at baby får hodet under dyna. H&m feks har billige ålreite nattposer. 

Anonymkode: d37ee...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville tatt det etter ungen har kommet. Vi har vært helt avhengig av tisselaken. 

Anonymkode: db140...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...