Gå til innhold

Forstår ikke ungdom begrepet nærkontakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På meg virker det som mange ungdommer tror det er greit å omgås hvem man vil nå under korona-restriksjonene, bare det er maks 1-5 om gangen, alt etter hvilke begrensing som gjelder, men at man kan være med hvor mange forskjellige som helst. Hvorfor forstår de ikke at det er de samme personene de skal omgås?? Kjenner jeg blir frustrert!

Anonymkode: 84b52...453

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på en travel restaurant i hovedstaden, vi har kun take away obviously, mange ungdom som valser inn her og ikke viser den minste forståelse til noen av tiltakene. Så at "nærkontakt" blir for innviklet, ja - det er åpenbart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ungdommer er barn og ikke voksne mennesker helt enda, det er for mye å forvente at de skal ha full oversikt over gjeldende tiltak og regelverk slik som en på 45 som er klistret foran skjermen og ser på korona nyheter.

la ungdommen få lov til å være ungdom, de har lav risiko for senskader, er du selv i faresonen så kan du isolere deg og du kan få hjemlevering med poser utenfor døra som du kan sprite og vaske i all ro og mak efter eget behov.

Og dere som klager over ungdommen, at de ikke gjør nok, følger ikke godt nok med etc. Husk at du er voksen med erfaring som kan reflektere, de er ikke ferdig utviklet, frontalpannelappen er under utvikling enda.

Tenk. 

Anonymkode: 591c9...cac

AnonymBruker
Skrevet

65% av alle smittede og innlagte i Norge er ikke født i Norge. Og vi er en av få nasjoner hvor det å ikke være tett på hverandre er vanlig. Bare se hvor mye kropskontakt selv gutter fra en del kulturer har med hverandre. De klemmer, har kroppskontakt ved nesten enhver kommentar og morsomhet. Jeg tror det er ekstremt vanskelig for dem å tenke seg om. Og det gjelder jo ikke bare de yngre. 

Anonymkode: d4f37...662

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...