Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når sendte du inn skattemelding?

Anonymkode: 213dd...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fikk skattemeldingen mandag 22. mars, men har ikke mottatt noen penger på konto enda. Var innom nettbanken for en time siden, og da var det ikke kommet i alle fall. 

EDIT;

i dag, torsdag, to og en halv uke etter at skattemeldingen ble levert, fikk jeg skattepengene på konto :) 

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg fikk skattemeldingen mandag 22. mars, men har ikke mottatt noen penger på konto enda. Var innom nettbanken for en time siden, og da var det ikke kommet i alle fall. 

Jeg fikk også den 22 og sendte den inn med en gang . Ikke fått pengene ennå 

Anonymkode: 213dd...236

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg fikk min den 17, sendte inn den 19. Ble skuffet da jeg skjønte at det bare var skattemeldingen, og ikke oppgjøret. Hva er det som gjør at noen får oppgjøret med en gang, og ikke bare den dumme skattemeldingen? Hvis jeg har gjort noe feil i så fall, vil jeg helst stå forberedt til neste år 😇

Anonymkode: 36a90...125

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan like godt sjekke om dere har fått skatteoppgjøret, ingen skatteoppgjør = ingen penger, og normalt vil man få e-post når skatteoppgjøret er klart. 

Jeg sendte min skattemelding 24.03. og har ikke fått skatteoppgjøret enda. 

E24

Anonymkode: 9596d...133

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk min den 17, sendte inn den 19. Ble skuffet da jeg skjønte at det bare var skattemeldingen, og ikke oppgjøret. Hva er det som gjør at noen får oppgjøret med en gang, og ikke bare den dumme skattemeldingen? Hvis jeg har gjort noe feil i så fall, vil jeg helst stå forberedt til neste år 😇

Skatteetaten skriver jo på sine informasjonssider at pengene utbetales fortløpende fra april til og med ut i oktober en gang. Ingen vet akkurat når skattepengene til den og den personen står for tur, ikke skatteetaten selv en gang. Det tas løpende.

Så når du og jeg får skattepengene, vet ingen. Kan hende vi må vente et halvår. Kan hende vi får dem i morgen eller neste uke. Men jeg HÅPER jo selvsagt at jeg er blant de heldige som får skattepengene mine tidlig 😄 

Det er ikke allverdens med penger jeg får igjen, da. Men uansett - alle vil jo gjerne ha pengene de venter på fortest mulig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom skattemeldinga kom i går, så regner jeg med at jeg er sist med utbetaling også🤪 

Anonymkode: 180c1...e52

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Skatteetaten skriver jo på sine informasjonssider at pengene utbetales fortløpende fra april til og med ut i oktober en gang. Ingen vet akkurat når skattepengene til den og den personen står for tur, ikke skatteetaten selv en gang. Det tas løpende.

Så når du og jeg får skattepengene, vet ingen. Kan hende vi må vente et halvår. Kan hende vi får dem i morgen eller neste uke. Men jeg HÅPER jo selvsagt at jeg er blant de heldige som får skattepengene mine tidlig 😄 

Det er ikke allverdens med penger jeg får igjen, da. Men uansett - alle vil jo gjerne ha pengene de venter på fortest mulig!

Da bør man heller endre skattetrekket slik at man får pengene året før...

Anonymkode: e8c13...9cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen får oppgjøret med en gang. Alle får skattemeldingen først slik at de kan sjekke at alt er riktig eller gjøre eventuelle endringer.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gjør selvfølgelig det jeg kan for å få skattetrekket så presist som mulig. Men likevel kan man gjøre litt feil, eller bomme f.eks på hvor mye/lite renter på boliglånet man skal betale i løpet av året, spesielt hvis man ikke går inn og justerer skattekortet etter at banken har justert renten midt i ett år.

Selv klarte jeg å få fjorårets oppgjør nesten i null, bommet med bare 300 kr. I år bommet jeg med tre tusenlapper i min favør, som er da snakk om at jeg feilberegnet med 250 kroner i måneden bare. Jeg synes det er ganske greit, tatt i betraktning at skatt ikke er min sterkeste side. 

Regner med at de fleste gjør så godt de kan, men at det er ting de ikke forutser som gjør utslag. Eller folk glemmer å gå inn på Skatteetaten.no og endre for hver endring i deres økonomiske liv, som f.eks. økning i lønn eller renteendringer.

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (6 minutter siden):

Hehe. Takk, det var oppklarende :) 

Ja, klart man vil. Jeg får jo igjen litt. 4500 + er kjekke penger når jeg har lite nå. I fjor fikk jeg veldig seint, men da hadde jeg ikke levert skattemelding eller selvangivelse for året før engang. Så var nok derfor.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, da bruker jeg dem bare opp i stedet, og risikerer skattesmell i tillegg. Godt å ha litt å gå på. Jeg gidder ikke sette meg ned og finregne på det. Sånt er kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke folk lese? 

Hvert år står all informasjonen på skatteetaten sine sider. Skattepengene kommer fra fra 3 uker frem til OKTOBER. 

Skal alle dere her inne drive å mase og spørre om dette i over et halvt år?  

Så er pån igjen neste år 🤦

Anonymkode: 532a3...4c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen får oppgjøret med en gang. Alle får skattemeldingen først slik at de kan sjekke at alt er riktig eller gjøre eventuelle endringer.

Takk. Skjønte det først i år 😅

Tidligere har jeg bare dretet i å levere inn noe som helst, og bare sørget for at jeg ikke skatter for lite. Fra nå av, blir jeg tvunget til å følge litt mer med. Men det får så være.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke folk lese? 

Hvert år står all informasjonen på skatteetaten sine sider. Skattepengene kommer fra fra 3 uker frem til OKTOBER. 

Ikke alle forstår det aom står på sidene der heller. Hvorfor plager det deg at andre gleder seg til å få igjen? Du kan jo bare la være å trykke på trådene om du ikke liker dem? :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det nye i år er alle som elsker å kjefte på dem som i følge dem selv var så dumme å få igjen mer enn 20kr på skatten. Aldri sett sånn gnåling om det før. 

Anonymkode: b178c...8ff

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det nye i år er alle som elsker å kjefte på dem som i følge dem selv var så dumme å få igjen mer enn 20kr på skatten. Aldri sett sånn gnåling om det før. 

Haha, sånn var det i fjor også. Det er veldig kjekling på akkurat det, og ganske gjennomsiktig. 

Jeg økte skatten min i fjor pga covid-19 og alle lettelsene som kom, bedre føre var osv. Og får nøyaktig de pengene tilbake. Var faktisk usikker på om jeg økte nok, men trengte åpenbart ikke øke noe 🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan ikke folk lese? 

De som får i oktober er vel ikke vanlige folk men de med eget selskap etc

Anonymkode: 7290d...751

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De som får i oktober er vel ikke vanlige folk men de med eget selskap etc

Anonymkode: 7290d...751

Ikke alltid. Var selv uheldig og fikk sent i fjor. Håper jeg er heldig i år. Håper også jeg er heldig i dag, for jeg har kjøpt lotto :nori: I så fall blir skattepengene irrelevant, og livet mitt mye bedre. Blir potten stor nok, skal jeg dele også, men ikke med slemme folk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skattemeldingen 16. og sendte inn 18. Har endå ikke fått utbetalingen.

Anonymkode: 08689...85b

AnonymBruker
Skrevet

Wtf. I fjor fikk jeg igjen veldig raskt etter jeg leverte inn. Så jeg har liksom trodd at jeg gjør det automatisk i år også. Dævver om jeg må vente dritlenge. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...